XXL Nutrition

In the zone - Alex Moonen

Gefeliciteerd Alex!

Beast!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.703
Bedankt voor de reactie mannen!

Kort verslagje:

Vrijdagavond rond de klok van acht als ik me niet vergis. Kreeg ik dus een telefoontje van de organisatie. Of ik niet mee wilde doen met de FIBO. Jan was met afgemeld vanwege ziekte. Dit vond ik erg spijtig voor hem. Maar goed, gaar van de pittige beentraining, helemaal gek! FIBO was 2 jaar geleden mijn eerste CL wedstrijd en vond het toen geweldig. Alle CL wedstrijden later, vond ik deze toch het mooist, en kon niet wachten om er weer een keer aan mee te doen. Strongman training is na periode van verkoudheid nog niet op het level waar het zo moeten zijn. Veel licht en explosief werk. Focus ligt eind juni/ begin juli. Dus nog even te gaan.

Event 1: Loglift

160-165-170 Laatste werd een fail. Andere 2 waren degelijk maar zowat strikt geduwd omdat benen helemaal flut waren. Zware frontsquats gedaan, en de quads werkten niet mee. Maar het was een monster houten log, waar velen hun niveau niet haalden. Z won met 190. Ik gedeeld 4e met dit gewicht. Samen met Jimmy, maar voor Terry Hollands en Tommy Lotta. Wat voor mij een overwinning op zich was.

Event 2: Bavarian Stonelift

op dit onderdeel ben ik niet voluit gegaan. Ik wist dat ik tegen het internationale geweld af zou leggen en het niet uit zou maken of ik alles geef of me hierop spaar. Daarnaast is het enorm blessure gevoelig. Door het smalle handvat en de rechte lijn van liften maak je voor mijn gevoel een onnatuurlijke beweging. Spiertjes in borst en schouder vinden dit echt niet fijn. op 1 na laatste.

Event 3: Fronthold

Nog nooit gedaan, dus maar zien waar het schip strand. Als assistance bij schouders doe ik vaak frontraises. Deze hebben toen der tijd mijn schouder na de operatie sterk gemaakt. Dus beweging / houding wel enigszins getraind. De 2 cilinders van ieder 12 1/2kg hield ik 54 sec voor me. Achteraf goed voor een 5e tijd. Waarmee ik o.a. Terry Hollands en Laurence Shalei achter me liet.

Event 4: Yoke + keg medley

Na mijn onderrug blessure (si-gewricht) afgelopen november, had ik nog maar 1 keer yoke getraind. Toen tot 300kg gegaan om weer te wennen. En nu 400kg erop. Normaal gesproken geen probleem. Echter nu was ik behoorlijk gespannen want wist nu hoe mijn rug dit aan ging voelen. 20 meter yoke en 110kg biervat laden ook weer over 20 meter in 32 sec. Hiermee ergens in de middenmoot. 1 sec achter Z (maar goed, deze had een drop met het yoke en liet het biervat vallen). Erg mooi om te zien hoe Laurence en Terry dit in 20sec overbrugden.

Event 5: Giant Dumbbell 90kg (of 87 weet het niet meer)

Met 6 hh een 3e plaats achter Z en LOZ. Helemaal gek!!!

Op dit moment een 2 punten achterstand op Terry Hollands en een 6e plaats. 4-5 punten voor op Jimmy, die een ongelukkige wedstrijd draaide.

Event 6: Stones 140-150-160-170-180 (zelfde als van Jarno)

Alle stenen erop in 46 sec. De langzaamste tijd van de jongens die stenen er op krijgen. Toch nog een middenmoot plaats hierop.

Uiteindelijk 6e geworden. Sta er nog steeds versteld van!

6e worden met zulke grote mannen, zonder voorbereiding is wel heel dik man!! Gefeliciteerd :D

je was lekker bezig en je had het gewoon naar je zin!
Leuk je wer gesproken te hebben en tot 5 mei :)

Diepe buiging! Smvnl wordt mooiste in jaren, get them!

Super! is je gegund!

Gefeliciteerd Alex...

Ik heb alleen de laatste twee onderdelen gezien, maar dat was meer dan genoeg om te zien dat je op hoog niveau bezig was! Vooral die zes reps met de circus DB was zeer indrukwekkend!

Mooi dat ik gister er weer bij mocht zijn. Blijft toch een geweld op dit niveau. Mooi dat je er zo van genoten hebt. Deze prestatie moet je niet alleen koesteren, maar het is zeker ook een bevestiging van jouw mogelijkheden en potenties. Gister was een mooie stap om een nog completere strongman te worden.

Kusje Schwanzen.

Congratz, respect voor je prestatie. Lijkt me vet om tussen die kanonnen te staan

leuk verslagje en super gedaan kerel! Nu op naar SMvNL!

Daaaamn Lex, dikke ownage als ik dit zo lees, respect ++

Heb paar foto's van de DB-press

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb zo'n gevoel dat als deze wedstrijd met Jarno was je hem had verslagen..

Prachtig man, en dat op zo'n niveau, top! Gefeliciteerd!

Serieus zo goed als Strikt Damn. ! Helaas dat ik er niet bij kon zijn ! Mja nieuw huisje vergt wat tijd! Cu tonight !

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.719
Ik heb zo'n gevoel dat als deze wedstrijd met Jarno was je hem had verslagen..

Hangt er van af of ie zin heeft of niet ;)

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 08:55 ----------

Bedankt voor reacties, pics en filmpjes

Terug
Naar boven