AndroidHealthClinic

Info ivm pols (oefeningen)

RobinVerrue

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
66kg
Hallo :haar:

Deze maandag heeft mijn handchirurg geconstateerd dat er een ligament gescheurd is in mijn pols deze is niet te genezen
& hier ook de rest van mijn leven last van zal hebben.
Hij vertelde me wel dat ik bepaalde fitness oefeningen wel nog kan uitvoeren zolang ik mijn pols gestrekt kan houden.
Ik fitness ondertussen iets meer dan een jaar mocht dit belang hebben naar gelang de oefeningen.

Ik zou jullie willen vragen even na te denken en bepaalde namen van oefeningen te geven
en eventueel uit te leggen zodat ik zo snel mogelijk terug kan beginnen met men workouts
(ik lig momenteel al meer dan 3 weken stil en hou dit niet meer vol :p)

Voorbeeld:
DB Curl (biceps) kan ik perfect uitvoeren

Dank bij voorbaat
Robin

Als de enige vereiste is dat je je pols gestrekt moet kunnen houden, dan denk ik dat je bijna alle oefeningen nog kan doen.
Het enige wat in me opkomt van oefeningen die je niet kunt doen zijn front squats, cleans, snatches en upright rows.

Een maand of 4 geleden heb ik een botje in mijn hand gebroken en sinds 2 maanden is die genezen verklaard en kan ik weer fitnessen. Ik had erg veel pijn bij het buigen van mijn pols en vooral als er dan druk op werd uitgevoerd. Ik heb zelf hiervoor sporttape gekocht en heb elke training mijn hand zo ingetaped dat mijn pols niet kan buigen. Je loopt dan wel met een stijve hand maar voor mij was het wel een oplossing. Wel gek dat je bicep curls makkelijk kan uitvoeren, hier is toch nog wel het meeste kracht voor nodig om je pols recht te houden ivm de loodrechte kracht op je pols.

• Topic Starter Topic Starter
Als de enige vereiste is dat je je pols gestrekt moet kunnen houden, dan denk ik dat je bijna alle oefeningen nog kan doen.
Het enige wat in me opkomt van oefeningen die je niet kunt doen zijn front squats, cleans, snatches en upright rows.

Ik kan wel nog een aantal oefeningen die ik doe uitvoeren maar ik kom niet aan genoeg voor een weekschema van 4 dagen.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Nov 2011 om 18:06 ----------

Een maand of 4 geleden heb ik een botje in mijn hand gebroken en sinds 2 maanden is die genezen verklaard en kan ik weer fitnessen. Ik had erg veel pijn bij het buigen van mijn pols en vooral als er dan druk op werd uitgevoerd. Ik heb zelf hiervoor sporttape gekocht en heb elke training mijn hand zo ingetaped dat mijn pols niet kan buigen. Je loopt dan wel met een stijve hand maar voor mij was het wel een oplossing. Wel gek dat je bicep curls makkelijk kan uitvoeren, hier is toch nog wel het meeste kracht voor nodig om je pols recht te houden ivm de loodrechte kracht op je pols.

Momenteel heb ik nu ook een soort van polsversterker maar men dokter raadde me aan zo eentje aan te kopen met ijzer in om nog extra steun te geven,
nu de curls makkelijk uitvoeren is omdat ik het met 3x minder gewicht doe, zou dit effect hebben bij opbouw van massa?
Ik heb me laten vertellen dat als je, hoe meer kilo je neemt je meer massa krijgt & bij minder kilo en meer sets je gewoon kracht traint?

Het lichaam is iets heel verwonderlijk. Het zou best kunnen dat als je alle oefeningen, ook die die je niet meer zou mogen uitvoeren, of die een beetje pijn doen, toch uitvoert met zeer lichte gewichten, daarna stretcht, en dit langzaam op bouwt dat de pijn verdwijnt.
Ik heb verschrikkelijke blessures gehad die k allemaal heb overwonnen door te blijven trainen, met zeer lichte gewichten en perfect form.

Ik heb het over zware knie operatie, rotator cuff, en gebroken ruggenwervel (spondylolysthesis en fusie van drie wervels), en allemaal door rustig doortrainen grotendeels overwonnen.
Opgelet: ik deed dit omdat ik na al die jaren mijn lichaam en mijn grenzen heel goed kende. En ik volgde de raad van de artsen op (in grote mate

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven