MuscleMeat

Ingeschreven fitness + schema

PurpleRose

Novice
Waardering
1
Lengte
1m60
Massa
57kg
Ik heb me dan éindelijk ingeschreven bij een fitness centrum hier in de buurt.
Na een les met begeleiding heb ik het volgende schema gekregen:

10 min crosstrainer
leg press 70kg 3x15
vertical row 15kg 3x15
tegenovergestelde van vertical row, ipv naar je toe trekken, van je af duwen - 15 kg , 3x15
abdominal 10kg 3x15
rotary torso 10kg 3x15
leg curl/leg extension 20kg 3x15
standing glutes 20kg 3x15
roeien 10min

Dit schema heb ik nu 2 keer gedaan, had verwacht dat ik de volgende dag wel spierpijn zou hebben maar heb alleen spierpijn gehad van de standing glutes en van de oefening die het tegenovergestelde is van de vertical row (ik ben de naam kwijt)
hier heb ik het bij het uitvoeren ook het zwaarst mee, samen met de standing glutes.
De andere oefening zijn op het eind bij uit uitvoeren ook erg zwaar, maar hier nog geen spierpijn van gehad.

Mijn doel; afvallen +- 7kg , strakker/slanker , en mijn probleemzone: billen/heupen en benen (peer figuur)

Nu vraag ik mij af, wat jullie van dit schema vinden, kan ik een oefening beter vervangen voor een andere, mis ik nog iets? (dit idee heb ik namelijk de hele tijd maar ik weet niet wat)
Moet ik de andere oefeningen zwaarder maken, of hier nog mee wachten?
Van de fitness instructeur krijg ik over 6wk een ander schema...

k*t schema

Beginners fullbody en compounds

Je hoeft niet persé spierpijn over te houden aan een goed schema, maar dit is wel erg slecht ;)

Zijn allemaal machines zeker?

---------- Post toegevoegd 10 September 2013 om 09:23 ----------

Sws kan je met een startgewicht wel oefeningen aanleren, maar dat is voor machines onzin. Daarna is het wel de bedoeling dat je de gewichten verhoogt om progressie te maken.

Vraag anders eens aan je trainer waarom ie je dit schema aanraadt. Grote kans dat ie zelf ook geen flauw idee heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben wel echt een beginner, heb een lange tijd niet gesport maar dit voelde voor mij ook al niet echt goed, vandaar dat ik jullie hier ook advies vraag.
Dacht eerst dat het aan mij lag, dat ik het misschien verkeerd deed allemaal

Het zijn inderdaad allemaal machines, is dit dan veel slechter?
Of kan dit net zo goed zijn als ik de gewichten verhoog?
Hoe vaak moet je de gewichten eigenlijk verhogen?

Ik zal het hem vragen zodra ik hem weer zie, ben benieuwd wat die zal zeggen.
Had wel aangegeven dat ik een zwaar programma wou

Zeg tegen die Pt dat ie een mong**l is en dat je compounds wilt doen.

met machine's heb je een geforceerde beweging en hoef je zelf de stang/dumbell niet te stabiliseren.
daardoor train je met losse gewichten veel meer spieren in 1 oefening.

ik vind het raar dat hij voor jou bepaald welke gewichten je moet gebruiken.
je moet gewoon een beetje opbouwen naar een gewicht dat je max. 6-12x kan herhalen.
de 1ne training kan dit meer of minder zijn dan de andere training.

er zijn genoeg sticky's over trainingsschema's.. lees ze eens door..

op deze site (boek) kun je een beetje kijken welke oefeningen er zijn en welke spieren je met welke oefeningen traint.
http://www.slideshare.net/krachttra...anatomische-benadering-door-frederic-delavier

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga morgen weer heen, hopelijk is hij er dan. Zal eens kijken wat die te zeggen heeft.
Ben nu druk aan het lezen hier op het forum en was er net achter wat het verschil is tussen machines en compounds ;-)

Dit waren zijn exacte woorden over het schema haha ;) - ´Dit zal wel een zwaar schema voor jou zijn, hier heb je morgen wel spierpijn van´

Ik heb de FAQ net doorgelezen, zijn er nog meer belangrijke sticky's die jullie me aanraden om echt even te lezen?
Bedankt voor de link, zal die ook doorlezen!

Terug
Naar boven