AndroidHealthClinic

Injectie Test-E

Kalasjnikov

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Beste

Heb zojuist mijn eerste injectie (test-e) gezet in mijn bil, na 1 jaar twijfelen eindelijk!
Nu, het uittrekken van uit het flesje was wat prutswerk, even van naald verwisseld en de belletjes eruitgespoten dan zo gelijk 1ml in de bil geïnjecteerd, aspireren is zeer moeizaam gegaan.
Ongeveer 20 seconden geduurd tegen dat alles ingespoten was, net erna kreeg ik een lichte hoest, lichtjes zenuwachtig en voelde me klein beetje lichtjes in het hoofd.

Is dit normaal? Wat kunnen de verschijnselen zijn na het injectie?
Mag ik steunen op mijn been van het ingeprikte bil, of is het best dit zoveel mogelijk te vermijden?
Is het ook best aan te raden om te injecteren 5-tal minuten voor het slapen gaan?

Nog 1 belangrijke vraag, wat is het beste aan te raden: 250mg 2x/week of 250mg e5d?
mvg

Laatst bewerkt:
steunen doe je op het been met het niet geprikte bil! het been waar je in prikt moet ontspannen zijn. Probeer bijv als je in je rechter bil prikt op je linker been te staan en je rechter been een lichte knik in je knie te hebben.

Ik zelf intjecteer het liefst voor het slapen gaan om het meteen rust te geven.

volgens mij is het beste om 500 mg 1 keer in de week te zetten niet op te splitsen in 2 keer 250mg. Was volgens mij vanwege stabielere bloedwaardes.

Voor een eerste cycle is 250mg e5d ruim voldoende. Vergeet niet te ademen tijdens de inject, door de spanning vergeten nogal wat mensen dit.

Hoe ziet je nakuur/pct eruit?

steunen doe je op het been met het niet geprikte bil! het been waar je in prikt moet ontspannen zijn. Probeer bijv als je in je rechter bil prikt op je linker been te staan en je rechter been een lichte knik in je knie te hebben.

volgens mij is het beste om 500 mg 1 keer in de week te zetten niet op te splitsen in 2 keer 250mg. Was volgens mij vanwege stabielere bloedwaardes.

ook heeft dit geen zin omdat het een lange ester is.

maargoed, OP zet dus zelf? waarom, en waarom dan niet in je bovenbeen?
Mijn eerste injectie (heb zelf ook een test only gedaan) was hetzelfde, ik werd zwaar gemind****t omdat ik bang was dat het mis zou gaan.
ik begon me wazig te voelen en kortademig, van de stress ging ik een sigaret roken en werd het dus erger.
aangezien ik die dag bij een maat was zodat hij kon zetten, en we daarna live nederland voetbal zouden kijken.
Tijdens het voetbal begon ik me nog raarder te voelen, het was live voetbal dus soms viel het beeld soms weg (waarvan ik dus dacht dat ik gek werd).

beter als je zet, ga je wat doen waar je rustig van word, mss een extra douche.

• Topic Starter Topic Starter
Voor een eerste cycle is 250mg e5d ruim voldoende. Vergeet niet te ademen tijdens de inject, door de spanning vergeten nogal wat mensen dit.

Hoe ziet je nakuur/pct eruit?
2 Weken na laatste inject beginnen nakuren met nolva 20mg elke dag 4 weken lang.

Ja heb ik zo gedaan gesteund op me linkerbil, en zo in me rechter gezet. Voelt wel een beetje stijfjes in de bil nu (dag erna) maar is wel normaal denk ik. :D

ook heeft dit geen zin omdat het een lange ester is.

maargoed, OP zet dus zelf? waarom, en waarom dan niet in je bovenbeen?
Mijn eerste injectie (heb zelf ook een test only gedaan) was hetzelfde, ik werd zwaar gemind****t omdat ik bang was dat het mis zou gaan.
ik begon me wazig te voelen en kortademig, van de stress ging ik een sigaret roken en werd het dus erger.
aangezien ik die dag bij een maat was zodat hij kon zetten, en we daarna live nederland voetbal zouden kijken.
Tijdens het voetbal begon ik me nog raarder te voelen, het was live voetbal dus soms viel het beeld soms weg (waarvan ik dus dacht dat ik gek werd).

beter als je zet, ga je wat doen waar je rustig van word, mss een extra douche.

Zit wel mentaal denk ik gewoon van de schrik dat je zo een lange naald in je kont hebt gehad haha. Voelde me effe zenuwachtig beetje trillend enz, mja idd mind****. :D
Jep zal een warme douche nemen in het vervolg voor mijn inject, zal wel wat beter zijn heb ik ook al veel gelezen op deze forum.
Wat ik vergeten doen ben is het flesje eerst opwarmen zodat het vloeistof wat dunner wordt en makkelijker kan ingespoten worden, ging redelijk moeilijk, flesje was nog koud. Ik moest wat hard duwen op het spuitje en aspireren is niet gelukt. But no big deal

Waaraan ik nu wel begin te twijfelen, wat is nu echt het beste? Iedereen zegt iets anders...
- 250mg 2x per week (bv woensdag en zondag)
- 500mg 1x per week

Thx voor de tips

Laatst bewerkt:
zenuwachtig ok..maar draaierig,hoesten,kortademig,stress en wat nog allemaal,is dat niet wat overdreven?
als je de hele dag als een stresskip gaat rond lopen omdat je weet dat het "prikdag" is zou ik er mee stoppen dan is het niks voor jou..
gewoon prikken en ni zeuren!

Iemand nog tips qua websites over het juist zetten van injecties (liefst guides over hoe je bij jezelf doet)

Wij drukte de naald er altijd wat langzamer in.. is het normaal om de naald er zo in te knallen? :) (En scheelt het veel als je de huid samen knijpt? Heb ik ook nooit gedaan)

Ik druk de naald er ook altijd langzaam in. Dan voel je precies waar de zenuwen zitten en bloedvaten enz. Laatst 5 ml gezet in me quad. Geen probleem.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 11:19 ----------

OT: 2x per week 250
Ik zou zeker als de spier het niet gewend is niet de spier teveel gebruiken en lekker gaan liggen na de injectie tot rust te komen. Dat je je wat vaag voelt komt ook door de zenuwen dat hoestje kan komen omdat er een beetje in je bloed is gekomen, goed aspireren dus volgende keer. Niks moeilijks aan je trekt gewoon de zuiger terug. Vraag anders of iemand het voor je kan doen zodat hij 2 handen kan gebruiken.

Wat ik zelf altijd prettige routine vind als het ff zwaar valt is gewoon lekker languut half uurtje en dan daarna een warme douche. Dan lekker gaan slapen. Succes met de kuur :)

Terug
Naar boven