MuscleMeat

Insuline in de laatste 4 weken van mn kuur

Ik heb het belangrijkste uit de FAQ van IKKE:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/veel-gestelde-vragen-insuline-67153/

Ben nu een uur verder, moet mijn tweede maaltje nemen en mijn bloedsuiker is 6.4.

Dat is deze maaltijd:
1:00-1:15 Normale maaltijd met:
40-50 gram koolhydraten (rijst etc)
40-50 gram eiwitten (kip etc) misschien hier nog bij voorkeur whey isolaat shake

Ik weet niet zeker hoe ik dit moet lezen. 50 gram rijst is maar een klein beetje, of moet ik de koolhydraten terugrekenen?
Dat word nog sterker bij de eiwitten, 50 gram kip is niet veel, ik heb 50 gram whey genomen.

Wie weet dit?

50 gr. kip is geen 50 gr ei.
Zelfde geld voor de de rijst.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks guys,

ik heb voor de zekerheid inderdaad die hoeveelheden zo aangehouden. Rijst blijkt ca. 75% kh dus dat was niet moeilijk. Verder nog een pond kwark met 8% eiwit en 4% kh als tweede maaltijd.

Voel me een beetje vermoeid, alles is nu ongeveer uitgewerkt. Maar of dat met 4 iu insuline te maken heeft... ;)

neverending sleep

John wij zorgen wel voor je vrouw hoor en je gear:D

ik vind insuline best een interessant iets, ben er zelf nog iets te bang voor.

ik ga deze topic volgen

ik wens je veel succes!!

Ik vind het hartverwarmend hoe jullie je bekommeren om zijn vrouw en gear, maar geef ondertussen ook even goed aan dat insuline dus geen kinderspel is.

Joe tell em Maus!

Ze denken alleen maar aan mn gear en mn vrouw, van mn vrouw vind ik niet zo erg, maar jongens, mn gear! Dat doe je een vriend toch niet aan!

O ja, nog even Maus zn verzoek inwilligen:

Don't do insuline! It can kill you!

Alles wat hij moet weten is prive al 1000x doorgesproken,dus wat hij moet weten weet hij.

Yep, en in de openingspost beschrijf ik de risico's voor een ieder die net afstemt op dit kanaal en verwijs ik ook nog naar de FAQ.

Maar heel attent van je hoor Mausie.

K*t...alles is alweer verdeeld..:mad:

Maar ondanks dat alles al 1000x besproken zal zijn, heb Maus wel een punt(dat ik dit nog eens zou zeggen)...Doe voorzichtig met die shizzle vriend..het is geen cremepje..:o

K*t...alles is alweer verdeeld..:mad:

Maar ondanks dat alles al 1000x besproken zal zijn, heb Maus wel een punt(dat ik dit nog eens zou zeggen)...Doe voorzichtig met die shizzle vriend..het is geen cremepje..:o

Ik volg dan ook het DBB goedgekeurde protocol van IKKE uit de FAQ sectie (zie openingspost).

Maar wel goed te horen dat jullie zo betrokken zijn (al is dat voor sommingen om andere redenen dan ik hoopte ;) )

Gisterenavond de 2e keer slin gezet na trainen. Dit keer 6 iu.
Ging ook heel goed, paar keer bloedsuiker gemeten en dat blijft prima op de juiste waardes. Er was een moment dat ie wat omlaag ging (maar nog geen hypo) en met een glaasje cola was dat weer prima in balans. Wel verrassend om te zien hoe snel je bloedsuiker kan schommelen.

Ik heb wel (ook vanochtend nog) een volle buik, zie nog niet iets van voller op de plekken waar ik het wil. Maar dit was dan ook pas de 2e keer zetten.

Goed bezig, let je alleen maar op dat je bloedsuikerspiegel niet te laag wordt (onder 4 of zo ??) of let je er ook op dat ie niet te hoog wordt.

Goed bezig, let je alleen maar op dat je bloedsuikerspiegel niet te laag wordt (onder 4 of zo ??) of let je er ook op dat ie niet te hoog wordt.

Uiteraard, tussen 5 en 8 houden :D

Ik meet direct voor ik begin, dan is ie tussen de 4.4 en 5.2. Direct na de injectie neem ik eerst mijn druivesuiker en dan zit ik na 10 minuten rond de 7.2. In de uren van activiteit is de waarde veelal tussen 6 en 7, en soms een halfje erboven of onder. Als ie richting 5 gaat neem ik een kleine corrigerende actie.

Ik verbruik nu op zo'n avond wel en stripje of 8-10 voor het meten, maar dat is ook om te leren waar mn waardes ongeveer zullen zitten. Dat zal volgende week al minder kunnen zijn.

Pfff...Klinkt wel als een hoop gedoe John, of valt het wel mee?

John,

Ik gebruik ook slin en heb veel info uit de onderstaande site gehaald, dit is een leidraad voor bloedsuikerspiegels waarde met hoeveel suikers er in voedsel zit met betrekking tot insuline/suikerspiegel.

http://www.newtreatments.org/diabetes.php

Pfff...Klinkt wel als een hoop gedoe John, of valt het wel mee?

Valt wel mee, vandaag mn derde dag gehad met 8 iu en al veel minder metingen. Moest nog het e.e.a. leren in de praktijk dus wat meer werk dan normaal. Het is wel veel eten, bol buikje...

John,

Ik gebruik ook slin en heb veel info uit de onderstaande site gehaald, dit is een leidraad voor bloedsuikerspiegels waarde met hoeveel suikers er in voedsel zit met betrekking tot insuline/suikerspiegel.

http://www.newtreatments.org/diabetes.php

Hee, da's handig, thanks!

Tjeez, Ronaldus, ik pak dit net van die site:

Een glas jus d'orange (of een sinaasappel)
Stel, je bloedsuikerniveau zit nu op 4,4 mmol/l (80 mg/dl)
Je drinkt een glas sinaasappelsap van ongeveer 20cl, dus 200 gram sap
Sinaasappelsap is zo'n 10% suiker, maar het kan 8% of 12% zijn..
Stel: 10% x 200 gram = 20 gram glucose
Je bloedsuikerwaarden stijgen dan dus met 20 gram x 0,3 mmol/l (5 mg/dl) = 6,0 mmol/l (100 mg/dl)
Nadat je het glas sinaasappelsap op hebt, is je bloedsuikerwaarde dus 10,4 mg/dl (180 mg/dl), oftewel hyperglykemie

Dat maakt het effect van die slin wel duidelijk! Ik stond vandaag op 6.8 toen ik begon, injecteer 8 iu en neem een shake met 80 gram druivesuiker (10 gram per iu). Verschil daarna was heel klein, ik zat op 7.2 maar voor een diabeet zou dat geweest zijn: 80 gram x 0,3 mmol = 24 mmol. Plus de ruim 7 die ik had is 31 mmol!!!

Terug
Naar boven