Sionnach
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 67
Op 29 en 30 augustus 2009 zijn er weer Schotse Dagen aan het kasteel van Ooidonk te Deinze, België. Ik organiseerde daar de voorbije jaren Highland Games. In het begin ludiek, maar in de loop der jaren wat steviger en vorig jaar voor de eerste keer een goed veld gekregen waardoor ik de Vlaamse Kampioenschappen Highland Games kon organiseren. Ik heb heel binnenkort overleg met de organisator maar vernam nu reeds dat we om organisatorische en budgettaire redenen terug naar een oneffen veld naast een vijver moeten. Voor serieuze traditionele games zoals ze officieel moeten gedaan worden, wordt dit moeilijk denk ik. Daarom denk ik met de organisator te overleggen over een nieuw concept. Een soort Highlander Challenge, mengeling van HG en SM-onderdelen door elkaar (in dit geval afhankelijk van de mogelijkheid op het terrein). Of misschien ene dag klassieke games als het terrein meevalt, andere dag challenge. Maar meestal vragen ze wedstrijd op zaterdag en dan demo, initiatie voor publiek op zondag. Alles is dus nog heel vaag maar vrijdag is er bespreking.
Nu is de prangende vraag. Geraak ik aan serieuze deelnemers (en niet de lokale chiro en vinkenzetters)? Wie ziet een highland games/challenge wel zitten op één of beide dagen: één dag wedstrijd (wslijk zaterdag), één dag mensen laten zien wat echte sporten zijn (wslijk zondag). Of wie is gek genoeg en zegt, laat ons er een tweedaagse van maken
. 
Het idee broeit dus nog maar wie heeft interesse of ideeën?
Nu is de prangende vraag. Geraak ik aan serieuze deelnemers (en niet de lokale chiro en vinkenzetters)? Wie ziet een highland games/challenge wel zitten op één of beide dagen: één dag wedstrijd (wslijk zaterdag), één dag mensen laten zien wat echte sporten zijn (wslijk zondag). Of wie is gek genoeg en zegt, laat ons er een tweedaagse van maken
. 
Het idee broeit dus nog maar wie heeft interesse of ideeën?