MuscleMeat

Highlander Challenge zaterdag 29 augustus aan het kasteel van Ooidonk, België

Na wat problemen te hebben gehad met de berekening van de punten de volgende uitslag:

1 Jimmy
2 Karel
3 Didier
4 Simon

De rest van de uitslag ging nog door David bekeken worden.

Was een super leuke dag. Voor herhaling vatbaar!!!

Ben wel benieuwd naar de afstanden van het Belgische beest

It was a good day, thanks voor de goede organisatie weer David! :cool:

30/08/09 Highlander Challenge @ Schotse Dagen

braemar stone
10kg stone stoten, men eerste worp was 8m56, 2de worp was iets minder, 3rde worp was de beste met 8m97, dik PR hier op. Didier won dit onderdeel overtuigend met 11m57, ik pas 4de na Jimmy en Karel

farmer's walk
100kg per hand, 30m sprinten, een beetje lomp vanwege de zachte ondergrond in combinatie met combat boots! Toch 2de plek met 12,40s ofzo, was allemaal vrij close op elkaar.

IFSA Log Lift
Last man standing principe, ging heel vlot tot 110kg, toen schoten didier, jimmy en ik nog over. Ik faalde 120kg net en had geen energie meer om em nog te proberen, didier haalde em wel met veel moeite. Jimmy ging vlot naar 140kg en won overtuigend. 3rde plek

caber toss
Bijna iedereen deed de kwalificatieboom makkelijk, de zware boom daarintegen was een ander paar mouwen :) Enkel Karel slaagde erin deze te tossen, ik kreeg em tot 50°. 4 of 5de plek hierop maar.

Weight For Height
25kg gewicht, ik ging vlot tot 3m75, daarna faalde ik 4m, techniek was echt volledig k*t. Ik had de ring altijd in men vingers terwijl ik em normaal anders pak. Stomme fout gemaakt maarja, als ik teveel kracht zette om hoog te raken schoot het gewicht gewoon te vroeg uit men hand. Dan krijg je dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] :fire:
Gedeelde 3rde plek met Didier na Jimmy en Karel. Tommy demonstreerde ook nog ff zen kracht door net geen 5m te gooien zonder opwarmen of slingeren met het gewicht :)

Manhood Stone
110kg of 145kg op herhalingen over de yoke gedurende 1 minuut, ik koos voor de 145kg. Na te lang zoeken om em degelijk vast te nemen heb ik vrij vlot 4 reps kunnen doen maar veel tijd verloren in het begin. 3rde plaats hierop aangezien Karel en Jimmy er 5 deden.

Overall won Jimmy gevolgd door Karel, Didier en ik kwamen op een ex aequo met 24,5 punten maar hij heeft braemar stone gewonnen en komt dus op de 3rde plek. Ik 4des, was een leuke dag en een interessante combinatie van strongman en highland games.

Breamar stone 9.8kg stone uit stand

7.03m PR
6.30m
5.70m

Damned, bij de opwarming gooide ik dik 7.5m (PR), naarmate de beurten vorderden ging het integenstelling tot de anderen slechter, jammer

Farmerswalk 100kg over 30m

16 sec. PR

Er waren er maar 4 die beter deden, dik tevreden dus!

IFSA loglift

70-1
80-1
90-1
100-0 FUUUUU

Bij de 100 had ik hem links zo goed als gelockt terwijl rechts nog aan mn oren hing, gevolg -> gewichten schoven er aan 1 kant af. Jammer, hopelijk krijg ik hem op de finale eindelijk gelockt, word hoog tijd, damned

Cabertoss

Lichte caber (kwalificatie caber) 1ste beurt getosst, niceheid :')
Zware caber 3 beurten, niet getosst gekregen, samen met iedereen op Karel na, beste beurt 40° omhoog

Hooggooien 25kg met 1 hand

Tot 2.75m
3m fail kwam hoog genoeg maar raakte er niet over doordat hij tegen de balk kwam en er langsvoor afviel

Stones of manhood 110kg stone op reps, 60sec, hoogte 1.30m?!

2 reps

Die 2 reps gingen er best easy over binnen 22sec, 2 reps kwam ik net iets te kort, 1 rep was ik kansloos

It was a good day.

http://www.youtube.com/watch?v=PLg8tGq8CfA

hej Jimmy, de kilt staat je goed ! :thumbs:

Thnx ;)

Vondt het heel leuk om doen en dit smaakt inderdaad naar nog :)
( Maar strong man gaat voor, maar k'wil wel meedoen als ik kan en heb geen probleem om te helpen met de organisatie )

Het was een zeer mooie dag, met veel plezier. KNAP werk David ;)
Ik weet het nu al dat volgend jaar nog beter en knaper zal zijn ... ( Hij is gedreven )

Ziet er zeker leuk uit allemaal.. iedereen proficiat met de prestaties.

Heb me Zaterdag rot geamuseerd. Alleen mijn linkerknie vond het niet zo leuk :mad:, maar da's (hopelijk) maar een tijdelijk probleemke.
Kun je zo snel mogelijk de volledige uitslag kenbaar maken ? Met alle persoonlijke afstanden/prestaties erbij. Dan kunnen wij, highlanders, eens met elkaar vergelijken. Kwestie van te lachen met sommigen onder ons.;)
PS : Eigenlijk ben ik Big T, maar die naam is ergens al in gebruik genomen.

Grtzz

Heb me Zaterdag rot geamuseerd. Alleen mijn linkerknie vond het niet zo leuk :mad:, maar da's (hopelijk) maar een tijdelijk probleemke.
Kun je zo snel mogelijk de volledige uitslag kenbaar maken ? Met alle persoonlijke afstanden/prestaties erbij. Dan kunnen wij, highlanders, eens met elkaar vergelijken. Kwestie van te lachen met sommigen onder ons.;)

Grtzz
???

Grtzz

Right on Big T (Tony, toch?!) ik kijk ook al uit naar de volledige uitslagen en foto's!

Enne, ook een beetje gebeten door het strongmanvirus nu?!

Gaan we u zien op België of doe je dan misschien ook mee op alden biesen?

Zal het nog eens bekijken hoe mijn knie deze kennismaking verteerd. Maar 't is wel voor herhaling vatbaar.
Mijn voorkeur blijft wel uitgaan naar de echte Highland Games. Alhoewel er eigenlijk bij alle team-wedstrijden ook strongman onderdelen gebruikt worden. (tonnetjes vasthouden, farmers walk.)
Ik blijf alleszins alles een beetje volgen , en dan zie ik wel waar ik tijd voor heb.
13 September is de Schotse hoogdag in België, met Games in Alden Biesen. Dat kan ik echt niet laten passeren.

See you

Zal het nog eens bekijken hoe mijn knie deze kennismaking verteerd. Maar 't is wel voor herhaling vatbaar.
Mijn voorkeur blijft wel uitgaan naar de echte Highland Games. Alhoewel er eigenlijk bij alle team-wedstrijden ook strongman onderdelen gebruikt worden. (tonnetjes vasthouden, farmers walk.)
Ik blijf alleszins alles een beetje volgen , en dan zie ik wel waar ik tijd voor heb.
13 September is de Schotse hoogdag in België, met Games in Alden Biesen. Dat kan ik echt niet laten passeren.

See you

Aigh't, als je eens wilt komen trainen kun je altijd Jimmy of stefan een mailtje sturen ;)

Normaal ben ik er ook altijd bij op alden biesen, is bijwijze van spreken in mn achtertuintje te doen, maar nu geef ik 100% voorrang aan de finale van België!

Alvast veel succes!

Was er idd best leuk:

2dukpz7.jpg

@ Big T & Kazmaier mooi gepresteerd!

Het was er een heel gezellig, toffe kerels die highlanders :)

Player :roflol:

Beter post je de andere 1452485 foto's eens :D

Terug
Naar boven