Fitness Seller

Intermitting fasting tips?

Bezoekers in dit topic

davevdr

Novice
Lid geworden
20 mei 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
40kg
Vetpercentage
18%
Een methode waar ik de laatste tijd steeds meer over hoor is intermitting fasting. Oftewel al je voeding binnen een bepaald tijdsbestek (binnen enkele uren) tot je nemen op een dag. Zijn er hier mensen die deze methode gebruiken, en zo ja hoe bevalt dit?

De methode spreekt mij erg aan omdat het me makkelijker lijkt om in mijn drukke leven alle calorieën binnen te krijgen, maar tegen het vasten zelf kijk ik op dit moment nog op.

Wat zijn jullie ervaringen en tips voor mensen die deze methode overwegen te gebruiken?
 
Het is helemaal niet makkelijker om je kcal in een beperkte tijd te moeten eten.

Alleen in de cut kan het een voordeel hebben. In de bulk is het een slecht idee.
 
Het is helemaal niet makkelijker om je kcal in een beperkte tijd te moeten eten.

Alleen in de cut kan het een voordeel hebben. In de bulk is het een slecht idee.

Ik hoor van anderen dat ze het in zowel bulk als cut prettig vinden, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het voordeel zou zijn dat je in principe alles kan eten doordat je grotere maaltijden moet eten om aan de calorieën te komen? In de cut snap ik dat het prettig is en daar wil ik het ook voornamelijk voor gaan gebruiken.
 
Ik doe If in het weekend..maar dat is puur omdat ik later wakker word. doordeweeks eet ik gewoon wel als ik wakker word. In de cut is het wel fijn , omdat je in je eating window langer vol zit.
 
Ik hoor van anderen dat ze het in zowel bulk als cut prettig vinden, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het voordeel zou zijn dat je in principe alles kan eten doordat je grotere maaltijden moet eten om aan de calorieën te komen? In de cut snap ik dat het prettig is en daar wil ik het ook voornamelijk voor gaan gebruiken.

Dat je in een kortere tijd je kcal naar binnen moet werken betekent niet dat je andere dingen of meer kan eten. Alleen dat je het sneller naar binnen moet proppen. Daarnaast bouw je geen extra spiermassa op terwijl je aan het vasten bent. Gevolg is dus dat je de helft van de dag honger hebt, de andere helft moet proppen en uiteindelijk waarschijnlijk een slechter resultaat hebt dan wanneer je je voeding gewoon zou spreiden.
 
John Berardi van Precision Nutrition geeft aan dat 1x per week IF tot goede resultaten leidt en dat het hopeloos mis gaat bij 2x per week IF. Zelf merk ik dat 1x per week IF ook goed werkt en dan probeer ik 20/4 te handhaven op een zaterdag ofzo met een lichte workout en medium cardio.
 
Ik doe fulltime aan Intermittent Fasting, momenteel al enige tijd in de cut. Totaal geen last van honger. Afvalresultaten zijn prima. Als je vragen hebt mag je altijd een Pm sturen
 
Hier doe ik het nu en dan, maar dat heeft er vaak mee te maken dat ik bijvoorbeeld de dag iets teveel gegeten heb. ik eet dan de dag erna pas om 12:00 en heb dan feitelijk 16 uur niks gegeten. En heb er totaal geen moeite mee, drink gewoon 3 koffie in de ochtend zonder toevoegingen en soms zelfs nog een vasted cardio erbij.

Heb het ook een periode gewoon fulltime gedaan behalve op zondag omdat mijn vriendin graag samen wou ontbijten en dat ging me ook goed af.

Ik heb het overigens altijd alleen tijdens het cutten gedaan, met bulken vind ik het niet relax omdat ik vervolgens heel veel moet eten tijdens die 8 uur. Dus ik houd het lekker bij het cutten en dan nu en dan een dagje IF :). success ;)
 
Ik vast vaak 24 uur en eet dan alles in 1x... meer eigenlijk omdat ik vaak maar 1 keer per dag honger heb MAAR dat lokt soms binge dagen uit, heb gastroparese wat niet fijn is
 
Ik doe al een aantal jaren aan IF en ik vind het heerlijk. Ik merk dat mijn bloedsuikerspiegel stukken stabieler is en ik heb er totaal geen moeite mee om te vasten (mijn lichaam was daar erg snel aan gewend) en evenmin heb ik moeite om in mijn eetwindow grote hoeveelheden voeding weg te werken. Als je een kleine eter bent en de voorkeur geeft aan veel kleine maaltijden op een dag, dan is IF misschien minder handig.
 
Back
Naar boven