MuscleMeat

Internet valt vaak uit.

Ano_91_34

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
84
Lengte
1m86
Massa
110kg
Vetpercentage
17%
Hey boys

Ik heb een tijdje het probleem dat het internet zomaar uitvalt en weer terug komt na rond 7-10 seconden, heb geprobeerd stekkertjes er goed in te stoppen waar zoals ik al dacht hielp dit niet echt.

Iemand enig idee wat zou kunnen zijn?

Karma voor de hulp! :D

Download je (of iemand anders in je huis) veel? Heb zoiets weleens gehad toen ik veel torrents op had staan.

hoop dat je geen fanatieke online gamer bent..

• Topic Starter Topic Starter
Hmm , nee niet echt eigenlijk, wel eens aantal torrentz gedownload en games , maar niet echt spectaculair veel of iets in die richting nee.
Trouwens handig om te vermelden, alle pc's in huis hebben dan gee internet. (3 pc's)

---------- Post toegevoegd Sun 21 Oct 2012 om 19:00 ----------

hoop dat je geen fanatieke online gamer bent..
Yep, rage soms tijdens rankeds daardoor :D

Dus de router is het probleem,
die ff checken.......

Dus de router is het probleem,
die ff checken.......
Alle lampjes branden zoals ze het altijd deden , heb hem een aantal keer uit/aan gedaan.

Soms is het internet stabiel voor een tijd heb ik het gevoel, zelfs als mijn ouders neit op de computer zijn heb ik er nog wel eens last van.

Aaaa ook , en als je gaat downloaden , valt de verbinding er dan ook uit ? (dus onder het downloaden)
maar klinkt alsof de waardes in de router niet goed zijn , provider is de schuldige dan...

Aaaa ook , en als je gaat downloaden , valt de verbinding er dan ook uit ? (dus onder het downloaden)
maar klinkt alsof de waardes in de router niet goed zijn , provider is de schuldige dan...
Hmm tijdens het downloaden kan die gewoon verder DL na de reconect volgens mij.

Gaat het om een draadloze verbinding??
Heb je buren die ook draadloze hebben?
Blijft het signaal wel stabiel maar valt alleen je internettoegang weg?

Als dat het geval is moet je het kanaal van je router veranderen.

Gaat het om een draadloze verbinding??
Heb je buren die ook draadloze hebben?
Blijft het signaal wel stabiel maar valt alleen je internettoegang weg?

Als dat het geval is moet je het kanaal van je router veranderen.
Ik ben met kabel verbonden maar de pc beneden draadloos, is dit wat je bedoelde?
En wat bedoel je precies met kanaal?

Iedereen bedankt voor de hulp ondertussen :D

Je router is voorzien van fysieke poorten, die per.seconde open en dicht gaan, na verloop van tijd slijten die poorten waardoor je internet dus regelmatig wegvalt, ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oude router!

Ik ben met kabel verbonden maar de pc beneden draadloos, is dit wat je bedoelde?
En wat bedoel je precies met kanaal?

Iedereen bedankt voor de hulp ondertussen :D

Ja nu weet ik nog niets he:).
Dus jouw laptop/pc is rechtstreeks verbonden met de router/modem??

En valt het signaal van de router weg..of zie jij je wifi/verbinding nog staan maar heb je gewoon geen toegang tot het internet.
Of valt echt de hele verbinding weg( dus ook signaal van je router)

Met van kanaal veranderen bedoel ik dat je moet inloggen op je router via je browser.
Dat doe je door het ip-adres van je standaardgateway in te geven in de adresbalk van je browser. Vaak is dat 192.168.2.1

Maar als het niet werkt ga je even naar uitvoeren->tikt daar cmd in.Dan gaat een dos-achtig kadertje opduiken waar je ipconfig intikt.
En daar staat dan je standaard gateway ip adres.

Dus je logt dan in op je router.
Daar verander je het netwerkkanaal.Dat is normaal een cijfer van 1-11.
Staat 'ie op 9 dan verzet je hem naar 7 bv.

Als het ligt aan het feit dat je buren op hetzelfde kanaal zitten is dat dan normaal wel opgelost.

EDIT: Als je niet kan inloggen op je router met hoe ik het hierboven aangeeft moet je je router resetten.
(kleine knopje dat je met iets dun 10 sec of totdat de lichtjes van je router uitgaan blijft ingedrukken)

Ja nu weet ik nog niets he:).
Dus jouw laptop/pc is rechtstreeks verbonden met de router/modem??

En valt het signaal van de router weg..of zie jij je wifi/verbinding nog staan maar heb je gewoon geen toegang tot het internet.
Of valt echt de hele verbinding weg( dus ook signaal van je router)

Met van kanaal veranderen bedoel ik dat je moet inloggen op je router via je browser.
Dat doe je door het ip-adres van je standaardgateway in te geven in de adresbalk van je browser. Vaak is dat 192.168.2.1

Maar als het niet werkt ga je even naar uitvoeren->tikt daar cmd in.Dan gaat een dos-achtig kadertje opduiken waar je ipconfig intikt.
En daar staat dan je standaard gateway ip adres.

Dus je logt dan in op je router.
Daar verander je het netwerkkanaal.Dat is normaal een cijfer van 1-11.
Staat 'ie op 9 dan verzet je hem naar 7 bv.

Als het ligt aan het feit dat je buren op hetzelfde kanaal zitten is dat dan normaal wel opgelost.

EDIT: Als je niet kan inloggen op je router met hoe ik het hierboven aangeeft moet je je router resetten.
(kleine knopje dat je met iets dun 10 sec of totdat de lichtjes van je router uitgaan blijft ingedrukken)
Nee als het uitvalt is er geen verbinding meer.
Ja mijn pc is direct verbonden met het modem.

Terug
Naar boven