XXL Nutrition

inverted rows bij sl 5x5

KOTF

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m78
Massa
94kg
Ik doe stronglifts en zou graag bij mijn workout zonder de bent over rows inverted rows bij doen, zou graag chin ups willen doen maar kan dit (nog) niet

is dit een goed idee of me gewoon aan het schema houden?
Indien het te doen is hoeveel sets en reps ?

volg gewoon het schema! als je vanalles gaat veranderen kan je beter een ander schema nemen .

verder zijn inverted rows een heel andere oefening dan BOR (waar je progressief in gewicht gaat verhogen) bij de inverted row is dit minder eenvoudig

volg gewoon het schema! als je vanalles gaat veranderen kan je beter een ander schema nemen .

verder zijn inverted rows een heel andere oefening dan BOR (waar je progressief in gewicht gaat verhogen) bij de inverted row is dit minder eenvoudig

Volgens mij bedoelt hij dat hij inverted rows in plaats van pullups wil doen, dat lijkt me niet zo'n probleem.

Start met wide grip pulldowns met je schouders naar beneden en schouderbladen geknepen als uitgangspositie, zo gebruik je meer je lats en die moeten sterker worden om chinups te kunnen uitvoeren.
En gewoon elke training weer een pullup proberen met dezelfde basis houding schouders naar beneden en schouderbladen geknepen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja inverted rows ipv chin ups, als extra oefening zeg maar

pull downs gaan niet aangezien ik thuis train en enkel over squat rack en bank beschik, daarom dat me dit het beste leek

ik zou gaan voor pendlay rows, en extra chin-ups kan geen kwaad. begin gewoon eerst met negatieve herhalingen. (omhoog springen en langzaam laten zakken)

Inverted rows kunnen prima, al doe je dan eigenlijk technisch gezien geen SL 5x5 meer. Sets en reps is wel een beetje afhankelijk van je kracht en met welke hellingshoek je ze doet. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met 5x5 en als je dat haalt de volgende keer de stang weer iets lager hangen. Uiteindelijk kun je nog je voeten op een bankje laten rusten en/of gewicht toevoegen als het allemaal te makkelijk wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Is het niet gewoon een assistance oefening?
Geen goed plan om een set of 2-3 tot failure te gaan?

Kan het wel eens proberen maar wil geen domme dingen doen ook :)

Terug
Naar boven