AndroidHealthClinic

Invloed hoeveelheid vetten op definitie van je spieren?

Mushral

Advanced Bodybuilder
Waardering
257
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Iemand enig inzicht (liefst onderbouwd door studies) in de invloed van de hoeveelheid vetten die je consumeert op de definitie van je spieren? Daarmee bedoel ik dus niet verhogen of verlagen van je vetpercentage o.i.d. Sommige mensen hebben (bijvoorbeeld) een six-pack bij 12%, anderen moeten tot 10% gaan voordat je überhaupt iets ziet. Factoren die daartoe bijdragen zijn (voor zover bij mij bekend) vooral pure genetics, maar ook hoeveelheid vocht die je vasthoudt en totale massa natuurlijk.

Aangezien vetten het type voeding is wat met name doorwerkt op je hormoonhuishouding vroeg ik me af of de hoeveelheid vetten die je inneemt hier dan ook invloed op zouden kunnen hebben? Iemand enig idee hoe dit zit met studies o.i.d? Of ervaringen uit (professionele) bodybuilding met betrekking tot vet inname zou hier ook al inzicht in kunnen verschaffen.

Elk lichaam is anders en zal anders reageren op wat ie binnenkrijgt.
Spierdefinitie is ook bij iedereen anders, hangt van leeftijd af, vocht etc.
Als ik het kan raden: jij zit op laag vet % maar ziet nog geen duidelijk sixpack en/of spierdefinitie overal en jij vraagt je af of het aan je voeding ligt?
Zoeits?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, stats zijn verouderd en vp boeit me in de winter überhaupt niet. Ik ben echter wel geïnteresseerd in de manier waarop het lichaam werkt en probeer die kennis constant uit te breiden, dus wanneer ik met zulke vraagtekens zit stel ik ze (bijvoorbeeld) hier. Een combinatie van honger naar kennis alsmede het feit dat betere kennis over zaken die belangrijk zijn voor iemand z'n werk (familielid heeft een diëtistenpraktijk en krijgt dit soort vragen dagelijks maar weet het antwoord er ook niet op) ook meetelt. Is dat een bevredigend antwoord op je vraag?

Volgens mij ligt het vooral ook aan het aantal koolhydraten en maakt vetten juist minder uit. En suikers zorgen dacht ik ook voor een vollere opgeblazen buik.

Volgens mij ligt het vooral ook aan het aantal koolhydraten en maakt vetten juist minder uit. En suikers zorgen dacht ik ook voor een vollere opgeblazen buik.

Hoeft niet, genoeg mensen die op een high carb/low fat dieet gortdroog worden.

Het maakt geen reet uit welke strategie je kiest, gewoon iets kiezen waar je goed op reageert.

Hoeft niet, genoeg mensen die op een high carb/low fat dieet gortdroog worden. Het maakt geen reet uit welke strategie je kiest, gewoon iets kiezen waar je goed op reageert.

Mmh, ja inderdaad. Maarja, zoals je ziet kan er dus geen duidelijk antwoord op gegeven worden omdat elk lichaam anders reageert. :)

Ik denk dat koolhydraten hier meer invloed op gaan hebben vanwege onder andere de spier-glycogeen voorraden?
Voldoende koolhydraten -> Aangevulde glycogeen voorraden -> Betere pomp -> Betere definitie ?
Kan zijn dat ik het mis heb hoor :)

Terug
Naar boven