MuscleMeat

Iran is lekker bezig

Kom jij maar eens met goede argumenten dat 9/11 is opgezet, is inmiddels wel duidelijk dat die complet theorien onzin zijn en keer op keer al ontkracht. Maar goed, lijkt me toch verloren moeite, sommige blijven in die onzin geloven.

Pff ik ben er niet over begonnen en ik hoef niemand te overtuigen.
Het enige wat ik vraag, hoe is WTC 7 ingestort, alles was toch al ontkracht? nou leg maar uit dan. :)

Het enige wat ik vraag, hoe is WTC 7 ingestort, alles was toch al ontkracht? nou leg maar uit dan. :)

Ik denk dat er veel meer achter zit inderdaad, die complottheorieën zitten volgens mij wel wat dichter bij de waarheid dan de media (eh propagandamachine) ons wil doen laten geloven.

Over één ding echter ben ik er nog niet helemaal uit, maar misschien weet jij daar wat meer van te vertellen. Hoe hebben ze het voor elkaar gekregen dat een dergelijke grootschalige operatie waarin naar mag ik aannemen duizenden mensen hebben meegewerkt deze allemaal in één lijn praten? Ik bedoel, niemand die uit de school klapt, per ongeluk of expres vanwege morele strubbelingen of geld/aandacht bejag? Enig idee? Verder snap ik ook niet waarom de Amerikaanse overheid juist op deze manier de boel zou hebben opgezet, gekeken naar het door mij eerder genoemde nogal riskante operatie en met het oog op de natuurlijke aard van de mens? Hadden ze geen veel simpelere ramp/incident op poten kunnen zetten om legitimatie te vinden de ''Axis of Evil" aan te pakken?

Ben benieuwd hoe je hierover denkt.

Laatst bewerkt:

In addition to the FEMA investigation, the National Institute of Standards and Technology conducted a three-year-long investigation of the collapse of WTC 7, from 2005 to 2008. It concluded that fires burning out of control for seven hours caused the thermal expansion of steel beams, which eventually dislodged a critical floor beam on the 13th floor and led to that floor’s failure. This, in turn, triggered the collapse of the seven floors below it. This chain of events left a critical vertical column unsupported over a nine-story length, causing it to buckle and triggering the progressive collapse of the building.
Ta da :p

Hier nog wat meer::

The NIST Final Report on the Collapse of World Trade Center Building 7 states:
The fires in WTC 7 were ignited as a result of the impact of debris from the collapse of WTC 1, which was approximately 110 meters (350 feet) to the south. … The fires were ignited on at least 10 floors; however, only the fires on Floors 7 through 9 and 11 through 13 grew and lasted until the time of the building collapse. … Had a water supply for the automatic sprinkler system been available and had the sprinkler system operated as designed, it is likely that fires in WTC 7 would have been controlled and the collapse prevented. (p. xxxvi)
… both the primary and back-up source of water for the sprinkler system in the lower 20 floors of WTC 7 was the city water main. Since the collapses of the WTC towers had damaged the water main, there was no secondary supply of water available … to control those fires that eventually led to the building collapse. (p. xxxvii)
… As the fires progressed, some of the structural steel began to heat. … The heat from these uncontrolled fires caused thermal expansion of the steel beams on the lower floors of the east side of WTC 7 … damaging the floor framing on multiple floors.
The initiating local failure that began the probable WTC 7 collapse sequence was the buckling of Column 79. … When steel (or any other metal) is heated, it expands. If thermal expansion in steel beams is resisted by columns or other steel members, forces develop in the structural members that can result in buckling of beams or failures of connections. (p. 21)
Fire-induced thermal expansion of the floor system surrounding Column 79 led to the collapse of Floor 13, which triggered a cascade of floor failures … down to the 5th floor (which … was much thicker and stronger). … This left Column 79 with insufficient lateral support, and as a consequence, the column buckled eastward, becoming the initial local failure for collapse initiation. (p. 22)

http://www.nist.gov/public_affairs/techbeat/tbx2008_1120_wtc7.htm
http://www.america.gov/st/webchat-english/2009/April/20090428110108atlahtnevel0.7957117.html

Laatst bewerkt:
Hoe het exact gedaan zit, kan ik je ook niet vertellen.
Weet wel nog bijvoorbeeld, dat de hoogste man die achter de constructie zat van het WTC, toen gelijk geïnterviewd werd of iets dergelijks.
En toen heeft hij gezegd dat het WTC gebouwd zo zijn om de impact van 2 boeing 747's(per toren) te kunnen 'overleven'.(en 747's zijn een stuk groter)
De dag erna heeft hij dit ingetrokken... bezoekje van een hogere macht misschien?

Ik denk zelf dat een groot deal van het 'team' ook onbewust heeft meegeholpen.
De luchtmacht had namelijk ook toevallig die dag een grootschalige oefening.(normaal gesproken word een vliegtuig dat uit zijn route gaat direct onderschept door f-16's)

Tja een simpelere ramp, deze ramp waarbij de Amerikanen in het hart zijn geraakt had de regering nodig om de oorlog tegen het terrorisme te kunnen starten.
Voor 9/11 waren de peilen ongunstig om een oorlog te starten, na 9/11 was het volk duidelijk omgekeerd.

---------- Toegevoegd om 00:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:53 ----------

@pantrofl

Dus als de Amerikaanse overheid verteld dat het door een brandje komt, geloof jij dat direct? Nee die zullen niet snel zeggen dat het controlled demolition is, beetje vreemd natuurlijk!

http://www.youtube.com/watch?v=Zv7BImVvEyk

Hoe het exact gedaan zit, kan ik je ook niet vertellen.
Weet wel nog bijvoorbeeld, dat de hoogste man die achter de constructie zat van het WTC, toen gelijk geïnterviewd werd of iets dergelijks.
En toen heeft hij gezegd dat het WTC gebouwd zo zijn om de impact van 2 boeing 747's(per toren) te kunnen 'overleven'.(en 747's zijn een stuk groter)
De dag erna heeft hij dit ingetrokken... bezoekje van een hogere macht misschien?

Ik denk zelf dat een groot deal van het 'team' ook onbewust heeft meegeholpen.
De luchtmacht had namelijk ook toevallig die dag een grootschalige oefening.(normaal gesproken word een vliegtuig dat uit zijn route gaat direct onderschept door f-16's)

Tja een simpelere ramp, deze ramp waarbij de Amerikanen in het hart zijn geraakt had de regering nodig om de oorlog tegen het terrorisme te kunnen starten.
Voor 9/11 waren de peilen ongunstig om een oorlog te starten, na 9/11 was het volk duidelijk omgekeerd.

Hm..als dit hetgeen is waarmee jij overtuigd bent van het bestaan van een complot dan ben ik er vrijwel zeker van dat jij nog nooit ook maar een enkel onderzoeksrapport hebt doorgenomen.

Dit is wel een stuk spannender he?

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:58 ----------

Een brandje? Een frontale crash van een Boeiing met tank kerosine als een brandje zien? Ja, op die manier maak je het jezelf wel heel makkelijk om overtuigd te blijven van allerlei vergezochte kletskoek van allerlei mensen die op de een of andere manier nooit helemaal zuiver overkomen.

Hm..als dit hetgeen is waarmee jij overtuigd bent van het bestaan van een complot dan ben ik er vrijwel zeker van dat jij nog nooit ook maar een enkel onderzoeksrapport hebt doorgenomen.

Dit is wel een stuk spannender he?

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:58 ----------

Een brandje? Een frontale crash van een Boeiing met tank kerosine als een brandje zien? Ja, op die manier maak je het jezelf wel heel makkelijk om overtuigd te blijven van allerlei vergezochte kletskoek van allerlei mensen die op de een of andere manier nooit helemaal zuiver overkomen.
Hij had het over WTC 7 ;).

Maar ik ben het wel met klaaswitz eens over hoe ze dat ooit allemaal voor elkaar kunnen krijgen dat iedereen hetzelfde verhaal verteld.

1. Ik heb zat research gedaan, alleen is dit jaren geleden.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik wel weet hoe het zit, er klopt alleen geen kont van heel veel dingen.

2. Ja WTC7 is alleen een brandje daar is nooit een vliegtuig in gecrashed.
En dan nog de maximale temperatuur van kerosine is niet hoog genoeg om het constructie materiaal te doen smelten.

Maar ik ben het wel met klaaswitz eens over hoe ze dat ooit allemaal voor elkaar kunnen krijgen dat iedereen hetzelfde verhaal verteld.

Sterker, het is zo gekeken naar de complexiteit van de samenleving waarin we leven, de nabijheid van alles en iedereen door moderne media zoals internet, de schaal van een dergelijke operatie binnen die context, simpelweg onmogelijk. Alleen met die wetenschap zou een overheid het al niet in het hoofd halen om een dergelijk plan uit te voeren als ze dat al ooit zou willen. Het risico en de prijs die je daarvoor betaald weegt helemaal niet op tegen de baten. In het verleden, zonder al die media en communicatiemiddelen, zonder dat het een operatie was van dergelijke omvang, zijn dergelijke achter de scherm plannetjes van de Amerikaanse overheid en bijvoorbeeld de CIA uitgelekt, en dat waren echt iets subtielere en veel kleinschaligere operaties dan deze. Het komt namelijk vroeg of laat altijd uit, laat je niet gek maken met dat gelul van 'je moest eens weten wat er allemaal gebeurd achter de schermen, waar wij nooit achter komen', dat is namelijk verdomd weinig want er is altijd iemand die zich er vroeg of laat over uitlaat om uiteenlopende redenen. En dan heb ik het echt alleen nog maar over de waarschijnlijkheid dat een regering ook maar overweegt om een dusdanige debiele operatie uit te voeren en niet over alle onzin 'argumenten' van de complotmalloten die al volledig gedebunked zijn door alles en iedereen die ergens verstand van heeft.

Sterker, het is zo gekeken naar de complexiteit van de samenleving waarin we leven, de nabijheid van alles en iedereen door moderne media zoals internet, de schaal van een dergelijke operatie binnen die context, simpelweg onmogelijk. Alleen met die wetenschap zou een overheid het al niet in het hoofd halen om een dergelijk plan uit te voeren als ze dat al ooit zou willen. Het risico en de prijs die je daarvoor betaald weegt helemaal niet op tegen de baten. In het verleden, zonder al die media en communicatiemiddelen, zonder dat het een operatie was van dergelijke omvang, zijn dergelijke achter de scherm plannetjes van de Amerikaanse overheid en bijvoorbeeld de CIA uitgelekt, en dat waren echt iets subtielere en veel kleinschaligere operaties dan deze. Het komt namelijk vroeg of laat altijd uit, laat je niet gek maken met dat gelul van 'je moest eens weten wat er allemaal gebeurd achter de schermen, waar wij nooit achter komen', dat is namelijk verdomd weinig want er is altijd iemand die zich er vroeg of laat over uitlaat om uiteenlopende redenen. En dan heb ik het echt alleen nog maar over de waarschijnlijkheid dat een regering ook maar overweegt om een dusdanige debiele operatie uit te voeren en niet over alle onzin 'argumenten' van de complotmalloten die al volledig gedebunked zijn door alles en iedereen die ergens verstand van heeft.

Nuff said, heel dat 9/11 boeit me overigens toch al niet meer.

Dat het niet haalbaar zou zijn door de hoeveelheid mensen die betrokken zouden zijn zei ik al zodra die complottheorieën er waren. Technisch is er heel veel mogelijk, je kan zelfs heel veel mensen voor de gek houden, maar iedereen die in het complot zit inlichten, iedereen doen zwijgen of hetzelfde doen zeggen, dat is gewoon niet haalbaar.

@ virusje: Ben je ook een fan van 'the x-files' ?

Nee, nooit echt gekeken.
Heb niet eens een tv, lol.

ik vind idd ook dat amerika eens goed gebombardeerd mag worden...

gerechtigheid weetje :rolleyes:

Idd, de VS moeten maar eens gestraft worden voor het overal bestrijden van terrorisme en dictaturen! De wereld zou een betere plaats zijn zonder de VS! :mad:

Jep, zie Afghanistan en Irak. Paradijsen op aarde.

Terug
Naar boven