XXL Nutrition

Iron desire, iron discipline and iron dedication!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
In je intro kom ik nergens tegen dat je wilt "bodybuilden", vandaar mijn vraag...

Je wilt op lichamelijk vlak je fysieke prestaties verbeteren, en dat je fysiek daarmee verbeterd is een leuke bijkomstigheid?
Of is dat je primaire doel?

Dus toch wel bodybuilden?

Ik wil je niet afzeiken ofzo, je had een hele mooie intro met engelse termen waarin je pretendeert dat je je doelen vooropstelt maar ik snap niet precies wat je doelstellingen zijn. Balans en coördinatie verbeteren. Balans en coördinatie in wat?

En doe je daarnaast nog aan andere sporten?

Succes anyway!

Het is algemeen bedoeld; maar dus natuurlijk wel op lichamelijk vlak.

En kijk; mijn primaire doelen momenteel zijn kracht opbouwen, massa opbouwen en lenigheid.

Want als je nu eerst je toespitst op uithouding, en dan opeens 15kg zwaarder bent door die bodybuilding, mag je helemaal opnieuw beginnen zo ongeveer. Dus ja ik wil eerst mijn lichaam in proportie zetten en mijn fysieke eigenschappen op punt zetten, zodat het een ceteris paribus factor wordt; anders is de progressie niet duidelijk omdat er teveel shiftfactoren zijn.

En normaal deed ik nog Thai Box, maar ik veronderstel om er best een tijdje mee te stoppen en eerst mijn kracht opbouwen zodat de warmup en cool down ook echt een opwarming zijn en geen intensieve training. Dus ik opteer om nu gewoon alles op de krachttraining zet, zo is het uiteindelijk toch efficiënter dan alles in één te willen doen.

Even ter verduidelijking:

Strength: It is the ability of the muscle to generate the maximum amount of force.
Endurance: It refers as the ability of the muscle to perform repetitive contractions over a prolonged period of time.
Flexibility: It is ability to move joint through the full range of motion without discomfort or pain.
Agility: It is the ability to change the direction of the body in an efficient and effective manner. It is consider as combination of balance, speed, strength and coordination.
Balance: It is the ability to maintain a certain posture, or to move without falling.
Coordination: It is ability to do a task integrating movements of the body and different parts of the body.
Power: It is ability to exert muscular strength quickly.
Speed: It is ability to achieve high velocity.( to move the whole body quickly) It is result of applying explosive force to a specific moment or technique.

Laatst bewerkt:
denk dat je toch wel iets hoger mag zitten in kcal, zeker als beginner, zuip anders wat melk bij die brood+kipfilet en tonijn maaltijd

Zoals ik reeds vermeldde bij mijn beginpost, ga ik nu alles volgens het boekje doen; dit is wat ik de komende weken zal volgen (met later wat extra oefeningen misschien):

Workout A
Squat
2x5 25% van trainingsgewicht
1x5 45%
1x3 65%
1x2 85%
3x5 <--Work Sets

Bench Press
2x5 25%
1x5 45%
1x3 65%
1x2 85%
3x5 <--Work Sets

Deadlift
2x5 35%
1x5 50%
1x3 70%
1x2 90%
1x5 <--Work Set

Ab Pulldowns
3x8

Workout B
Squat
2x5 25% van trainingsgewicht
1x5 45%
1x3 65%
1x2 85%
3x5 <--Work Sets

Overhead Press
2x5 25%
1x5 45%
1x3 65%
1x2 85%
3x5 <--Work Sets

Power Clean
2x5 25%
1x5 45%
1x3 65%
1x2 85%
3x5/5x3 <--Work Sets

Ab Pulldowns
3x8

Laatst bewerkt:
Dinsdag 24/11

Workout B
Squat
1x5 20kg
1x5 25kg
1x3 35kg
1x2 45kg
3x5 55kg PR

Overhead Press
2x5 12kg (dumbbells)
1x5 16kg (dumbbells)
1x3 20kg
1x2 25kg
3x3 30kg PR (fail na 3reps)

Power Clean (eerste maal)
2x5 20kg PR
1x5 30kg PR
1x5 40kg PR
3x3 45kg (laatste set fail na 1rep) PR

Ab Pulldowns (machine)
2x8 15kg
1x8 37,5kg PR
1x8 42,5kg PR
1x8 47,5kg PR

Opmerking: Ik voelde mij nogal slaperig omdat ik er een half uur voordien ben wakker geworden na een hazenslaapje van 1,5 uur. Ik was toen wel weer goed wakker, maar wou nog even een kwartiertje blijven liggen en zo ben ik weer wakker geringd door mijn wekker en was ik dus in mijn diepe slaap wakker geworden :/ Had beter meteen opgestaan na de eerste keer :(
De squat voelde redelijk zwaar en dacht eerst van dit loopt hier slecht af, vooral omdat ik het gewicht dat ik vast moest houden erg zwaar vond. En moest af en toe wel eens serieus alles uit mijn gat persen om het naar boven terug te krijgen :D De Press ging helaas niet zo goed, maar schijnt niet zo vlug vooruit te gaan, en ik kan niet met kleiner dan 5kg per keer verhogen :(
De Power Clean had ik al snel door, na de instructies van mijn coach. Ik heb telkens wat gewicht bijgevoegd om te zien tot hoever ik geraakte. Moet er wel bij zeggen dat ik eerst de Ab Pulldowns heb gedaan, omdat het squatrack bezet was. Is het eigenlijk normaal dat ik zoveel gewicht kan nemen bij mijn Power Clean? Want dacht dat dit eerder rond het gewicht van de Press lag normaal :/

Dinsdag 24/11

Workout B
Squat
1x5 20kg
1x5 25kg
1x3 35kg
1x2 45kg
3x5 55kg PR

Overhead Press
2x5 12kg (dumbbells)
1x5 16kg (dumbbells)
1x3 20kg
1x2 25kg
3x3 30kg PR (fail na 3reps)

Power Clean (eerste maal)
2x5 20kg PR
1x5 30kg PR
1x5 40kg PR
3x3 45kg (laatste set fail na 1rep) PR

Ab Pulldowns (machine)
2x8 15kg
1x8 37,5kg PR
1x8 42,5kg PR
1x8 47,5kg PR

Opmerking: Ik voelde mij nogal slaperig omdat ik er een half uur voordien ben wakker geworden na een hazenslaapje van 1,5 uur. Ik was toen wel weer goed wakker, maar wou nog even een kwartiertje blijven liggen en zo ben ik weer wakker geringd door mijn wekker en was ik dus in mijn diepe slaap wakker geworden :/ Had beter meteen opgestaan na de eerste keer :(
De squat voelde redelijk zwaar en dacht eerst van dit loopt hier slecht af, vooral omdat ik het gewicht dat ik vast moest houden erg zwaar vond. En moest af en toe wel eens serieus alles uit mijn gat persen om het naar boven terug te krijgen :D De Press ging helaas niet zo goed, maar schijnt niet zo vlug vooruit te gaan, en ik kan niet met kleiner dan 5kg per keer verhogen :(
De Power Clean had ik al snel door, na de instructies van mijn coach. Ik heb telkens wat gewicht bijgevoegd om te zien tot hoever ik geraakte. Moet er wel bij zeggen dat ik eerst de Ab Pulldowns heb gedaan, omdat het squatrack bezet was. Is het eigenlijk normaal dat ik zoveel gewicht kan nemen bij mijn Power Clean? Want dacht dat dit eerder rond het gewicht van de Press lag normaal :/

neem gewoon die gewichten van 1,25 die aan de benches hangen, doe ik ook altijd:)

verder is het niet echt slim om je abs te trainen voor je squat enzo, want zo krijg je blessures omdat de squat nogal afhangt van de sterkte van je core. En als je deze al op voorhand gaat uitputten krijg je miserie:P

en het is idd normaal dat je meer kan cleanen dan pressen.

neem gewoon die gewichten van 1,25 die aan de benches hangen, doe ik ook altijd:)

verder is het niet echt slim om je abs te trainen voor je squat enzo, want zo krijg je blessures omdat de squat nogal afhangt van de sterkte van je core. En als je deze al op voorhand gaat uitputten krijg je miserie:P

en het is idd normaal dat je meer kan cleanen dan pressen.

Ik zei dat ik die abs trainde voor de powerclean én niet voor de squats en de presses :)

En dat stelt me gerust van die powercleans; vind het trouwens een eenvoudige oefening om te testen of je nog meer kan, bv. bij squat en benchpress zou dat verkeerd kunnen aflopen ^^

met "squat enzo" bedoelde ik alle compounds:D

Ja ik weet dat het idd niet de bedoeling was, maar iemand vroeg mij al bij de presses hoeveel ik nog moest doen en het was nog even, en dan moest ik nog naar de balie gaan om te vragen aan de coach hoe ik die powercleans zou moeten doen; tegen dan had die allang mijn plaats ingepikt, dus ik heb van deze keer maar gekozen voor die abs eerst te doen. Volgende keer anders natuurlijk :D

Zal die tip van die gewichten van bij bench in acht nemen:)

Ja ik weet dat het idd niet de bedoeling was, maar iemand vroeg mij al bij de presses hoeveel ik nog moest doen en het was nog even, en dan moest ik nog naar de balie gaan om te vragen aan de coach hoe ik die powercleans zou moeten doen; tegen dan had die allang mijn plaats ingepikt, dus ik heb van deze keer maar gekozen voor die abs eerst te doen. Volgende keer anders natuurlijk :D

Zal die tip van die gewichten van bij bench in acht nemen:)

juiste antwoord is: "ik ga hier nog een uur in de squatrek zitten, dus **** off" (zonder misschien dat allerlaatste:P)
je had gewoon je gewichten voor het cleanen klaar moeten zetten op de grond en dan rap ff naar de balie gaan, dan kunnen ze je plaats niet inpikken:D

in die k*tgym zijn er immers genoeg fags die enkel nutteloze k*toefeningen in de squatrek doen, en daarvoor ga ik mijn rek echt niet opgeven hoor:P

juiste antwoord is: "ik ga hier nog een uur in de squatrek zitten, dus **** off" (zonder misschien dat allerlaatste:P)
je had gewoon je gewichten voor het cleanen klaar moeten zetten op de grond en dan rap ff naar de balie gaan, dan kunnen ze je plaats niet inpikken:D

in die k*tgym zijn er immers genoeg fags die enkel nutteloze k*toefeningen in de squatrek doen, en daarvoor ga ik mijn rek echt niet opgeven hoor:P

Hij wou BOR doen. Lijkt me de enige plaats in deze gym waar je ze kan doen zeker? En trouwens diegene die voor mij bezig was voor ik begon bij het squatrack was ook BOR aan het doen, maar hij was zijn rug aan het vernken. Zo halfrechtstaand nog (typische verkeerde houding) met teveel gewicht aan het heffen. Heb maar niets gezegd want hij had oortjes in. Misschien zal ik het hem de volgende keer toch eens duidelijk maken als ik hem nog eens zie ^^

Momenteel squat ik met een houten blokje onder mijn hielen. Maar ik wil dit dus afleren en squatten zoals een echte man:D Nu vraag ik mij af; wat zal het verschil zijn zonder blokje en wat zal er precies moeilijker gaan? Ga ik ook minder kunnen heffen of niet?

Momenteel squat ik met een houten blokje onder mijn hielen. Maar ik wil dit dus afleren en squatten zoals een echte man:D Nu vraag ik mij af; wat zal het verschil zijn zonder blokje en wat zal er precies moeilijker gaan? Ga ik ook minder kunnen heffen of niet?

huh, waarom ben je daarmee begonnen? vooral als je zwaarder gaat kan dat blessuregevoelig zijn.
omdat je nog niet echt met superhoge gewichten werkt denk ik niet dat je veel verschil gaat voelen als je niet meer met het blokje squat
wel goed opletten dat je vanuit je hielen drukt en niet op de voorkant van de voeten.;)

huh, waarom ben je daarmee begonnen? vooral als je zwaarder gaat kan dat blessuregevoelig zijn.
omdat je nog niet echt met superhoge gewichten werkt denk ik niet dat je veel verschil gaat voelen als je niet meer met het blokje squat
wel goed opletten dat je vanuit je hielen drukt en niet op de voorkant van de voeten.;)

Oké, ik deed dat gewoon om dat die coach mij dat zei en gebruikte toen ook meteen de riem en zo'n plastiek dingetje dat je op de bar zet en dan komt dat zo op je schouders.

Nu heb ik dus die info gelezen. En dus is het de bedoeling dat ik geen van de 3 gebruik. Ik leg nu gewoon een handdoekje in mijn nek en de riem gebruik ik enkel bij de PR die ik wil neerzetten. Nu nog het blokje ^^ Maar ben gewoon bang dat ik ermee achterover val zonder blokje :P

Oké, ik deed dat gewoon om dat die coach mij dat zei en gebruikte toen ook meteen de riem en zo'n plastiek dingetje dat je op de bar zet en dan komt dat zo op je schouders.

Nu heb ik dus die info gelezen. En dus is het de bedoeling dat ik geen van de 3 gebruik. Ik leg nu gewoon een handdoekje in mijn nek en de riem gebruik ik enkel bij de PR die ik wil neerzetten. Nu nog het blokje ^^ Maar ben gewoon bang dat ik ermee achterover val zonder blokje :P

nooit luisteren naar een fitnessinstructeur als je spiermassa wilt kweken:P btw ook geen handdoek in je nek leggen, gewoon de bar op je schouders zonder meer:)

nooit luisteren naar een fitnessinstructeur als je spiermassa wilt kweken:P btw ook geen handdoek in je nek leggen, gewoon de bar op je schouders zonder meer:)

Wel ja, misschien niet naar de instructeur luisteren, maar dan wel naar het opschrift in de fitness "no pain, no gain" :D

Bon, vandaag voel ik toch wel duidelijk mijn rug, dan vooral het bovenste deel. Ook mijn triceps, benen én buik voelen wat meer gespannen aan. Dus de training heeft zich toch wel op de juiste plaatsen uitgewerkt mag ik concluderen :) En de stekende pijn die in mijn linker lattisimus dorsi aanwezig was is verdwenen, ook mijn kuiten zijn weer herrezen:D

FF mijn vorig voedingsschema weggehaald, want heb wat updates gemaakt omdat ik vind dat ik te snel vetmassa bijkom :(
Heb de eiwitten wat omhoog geschroefd :)

Bijlagen

Donderdag 26/11

Workout A
Squat
2x5 20kg
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 50kg
3x5 60kg PR

Bench Press
2x5 12kg (dumbbells)
1x5 20kg
1x3 27,5kg
1x2 32,5kg
3x5 40kg PR (2de set laatste rep onvolledig omhoog)

Deadlift
2x5 25kg
1x5 40kg
1x3 50kg
1x2 67,5kg
1x5 75kg PR (na 2de rep even gezien aan mijn buik want voelde een steek maar was door de riem)

Ab Pulldowns (machine)
1x8 22,5kg
1x4 42,5kg
3x8 50kg PR

Opmerking: Voor de eerste keer gesquat zonder blokje, het voelde wel even raar aan, maar het ging toch wel. Toch nog maar even mijn handdoekje in mijn nek gehouden want de pijn was anders ondraaglijk vond ik. Ook was mijn techniek niet elke rep perfect, maar het is misschien nog even wennen na die verandering. Vanaf volgende keer gooi ik telkens maar 2,5kg erbij.
De deadlift ging goed, techniek bleef constant goed, mooi schurend ook langs mijn benen:D
De Bench Press van deze keer iets wijder genomen zoals het bij Rippetoe moet. Tweede set jammergenoeg bij die laatste rep misschien iets te vlug opgegeven, wel blij dat ik zoveel heb kunnen verhogen in vergelijking met de vorige keer:)
Overal een geslaagde training :)

Zijn die gewichten nou met of zonder het gewicht van de stang erbij?

En die pijn bij squatten gaat na een paar weken wel weg, je moet gwn stoppen met die handdoek want als je veel meer gaat squatten helpt zo een handdoekje ook niet meer. En erop letten dat je het gewicht niet op een wervel in je net legt maaar je schouders naar achter trekken en het daar op leggen

Zijn die gewichten nou met of zonder het gewicht van de stang erbij?

En die pijn bij squatten gaat na een paar weken wel weg, je moet gwn stoppen met die handdoek want als je veel meer gaat squatten helpt zo een handdoekje ook niet meer. En erop letten dat je het gewicht niet op een wervel in je net legt maaar je schouders naar achter trekken en het daar op leggen

Oké thx voor de tip; en het is helaas met de stang erbij ^^

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven