XXL Nutrition

Iron desire, iron discipline and iron dedication!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zondag 29/11

Workout B
Squat
2x5 20kg
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 53kg
3x5 62,5kg PR

Overhead Press
2x5 20kg
1x3 20kg
1x2 25kg
3x5 30kg PR (2de set fail na 4 reps, 3de set fail na 3 reps)

Power Clean
2x5 20kg
1x5 30kg
1x2 40kg
0x3 47.5kg (telkens fail)
4x3 42,5kg (geen tijd meer voor nog een set)

Opmerking: Ik was redelijk wakker en voelde mij niet slecht. Ik was wel niet helemaal gemotiveerd en had geen energieboost maar ik ging er natuurlijk voor als altijd. De squat ging weer zoals telkens in de opwarming wat raar, misschien omdat het gewicht wat te laag was. Maar ik heb dus weer een nieuwe PR kunnen zetten erop. Ik had van deze keer ook geen excuus om een handdoek in mijn nek te leggen want ik was die vergeten op mijn kot. Het voelde pijnlijk aan, maar ik heb mij geconcentreerd op de oefening en het is mij gelukt. De Press die ging helaas niet zo goed vooruit als ik had gedacht en ik blijf steken op de 30kg, maar heb wel wat meer reps kunnen doen. Het verhogen van het gewicht bij de powerclean ging niet, ik faalde telkens en heb dan maar verlaagd. Helaas blijkt nu dat ik nog minder heb gecleaned dan de vorige keer, maar ik heb wel alle reps telkens kunnen doen :)
Ik wijt het ten dele aan het feit dat ik maar 50min had om alle oefeningen te doen. Hopelijk de volgende keer beter :)

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Heeft trouwens iemand een idee waarom ik zo een soort van samentrekking voelde onder mijn buik. Een paar centimeters onder mijn navel aan de rechterkant (gezien van eigen oogpunt) kreeg ik tijdens het squatten even een kleine steek. Ook de vorige keer voelde ik het bij de deadlift. Als ik kijk is er niets en het doet er geen pijn...Wat zou het kunnen zijn?

Dinsdag 01/12

Workout A
Squat
2x5 20kg
1x5 30kg
1x3 42,5kg
1x2 55kg
3x5 65kg PR

Bench Press
2x5 12kg (dumbbells)
1x5 20kg
1x3 27,5kg
1x2 35kg
1x5 42,5kg PR (fail na 4de rep)
2x5 40kg

Deadlift
2x5 30kg
1x5 42,5kg
1x3 60kg
1x2 75kg
1x5 85kg PR (fail na 3de rep)

Ab Pulldowns (machine)
1x8 22,5kg
1x4 45kg
3x8 52,5kg PR

Opmerking: De laatste trainingen beginnen mij wat tegen te vallen. Ik zie niet telkens bij elke oefening die vooruitgang helaas. De squat blijft goed gaan, de deadlift was van deze keer misschien iets te hoog gegrepen en de bench press begint iets vast te lopen. Het zou kunnen dat het te wijten is aan mij niet steeds houden aan het voedingsschema, misschien moet ik ook iets meer beginnen eten. Ook vandaag voelde ik even weer even bij de squat die pijn rechts onder mijn buik. Al bij al is er toch vooruitgang, helaas niet wat ik had verwacht :(

Heb niet alles specifiek doorgelezen, maar ik herken Crossfit. Krachttraining is duidelijk. Hoe ga je power, Flexibility, Agility, Balance en Balance trainen?

Opmerking: De laatste trainingen beginnen mij wat tegen te vallen. Ik zie niet telkens bij elke oefening die vooruitgang helaas. De squat blijft goed gaan, de deadlift was van deze keer misschien iets te hoog gegrepen en de bench press begint iets vast te lopen. Het zou kunnen dat het te wijten is aan mij niet steeds houden aan het voedingsschema, misschien moet ik ook iets meer beginnen eten. Ook vandaag voelde ik even weer even bij de squat die pijn rechts onder mijn buik. Al bij al is er toch vooruitgang, helaas niet wat ik had verwacht :(

is normaal dat bench sneller stalled dan deadlift en squat, gewoon 3 trainingen de 3x5 proberen en als je telkens faalt een keer resetten:)

Heb niet alles specifiek doorgelezen, maar ik herken Crossfit. Krachttraining is duidelijk. Hoe ga je power, Flexibility, Agility, Balance en Balance trainen?

Ik heb dus een idee van hoe ik alles wil verbeteren. Maar het probleem is wel dat ik niet alles tegelijk kan verbeteren. Bv. het Rippetoe schema volgen zorgt voor een sterke verbetering in strength. Ook een goeie verbetering van Balance en Coordination is er bij deze training ook. Want het zijn namelijk niet allemaal eenvoudige oefeningen en alle basisoefeningen zijn met losse gewichten.

Aangezien ik optimaal wil genieten van dit schema, doe ik hiernaast geen echte sport, behalve dan het dagelijks fietsen en wandelen naar werk/hoor colleges, winkel,...

Wat ik wel samen kan combineren met dit schema is een stretching schema. Dit zorgt natuurlijk voor een sterke verbetering van mijn Flexibility.

Eens ik klaar ben met Rippetoe wil ik overgaan tot een training met meer reps en zo wil ik dus vooral mijn Power omhoog halen. Hierbij zal ook mijn Speed wat verbeteren en Endurance.

Wanneer de tijd zover is om te cutten (voor de eindexamens of tijdens, weet nog niet wat het beste is) ga ik mij toespitsen op het verbeteren van mijn Agility door een self-defence (Krav Maga) training en vechtsport (Thai Box, Brazilian Jiu-Jitsu). Hierbij zal ook mijn Speed, Balance, Coordination en Endurance verbeteren.

Daarna doe ik weer verder met de massa training tot ik zo 1,7 jaar bezig ben (met de nodige cutperiodes). Daarna ga ik over tot een soort van SEAL fit training waarbij ik vele bodyweight oefening doe en mij tot mijn limieten drijf zowel fysiek als mentaal. Hierbij wil ik dan ook een aantal doelstellingen bereiken zoals o.a. 1x250 push-ups, 1x250 pull-ups, 100m onder 12sec, 40km uitlopen, 20km zwemmen, etc.

Ik hoop dat je nu een beter inzicht hebt hoe ik mijn training de komende jaren zal aanpakken :)

Ik zie daar echt staan 1x250 pull-ups. Ik heb met jongens getraind die multi-power wedstrijden deden. =Pull-up, dips en BP met het eigen gewicht.
Niemand heeft daar ooit meer als 40 gedaan en jij wilt er 250 doen.
Suc6, maar het lijkt me gekkenwerk.:)
Ga dan voor een 100m onder de 11 sec; dan ben je bruut bezig en het is nog haalbaar ook.:)

Ik zie daar echt staan 1x250 pull-ups. Ik heb met jongens getraind die multi-power wedstrijden deden. =Pull-up, dips en BP met het eigen gewicht.
Niemand heeft daar ooit meer als 40 gedaan en jij wilt er 250 doen.
Suc6, maar het lijkt me gekkenwerk.:)
Ga dan voor een 100m onder de 11 sec; dan ben je bruut bezig en het is nog haalbaar ook.:)

Ow, dus die wereldrecorden dat is met pauzes nemen ofzo? zo lame...Maar ja dan wil ik toch wel een respectabel aantal halen.

Laatst bewerkt:
Donderdag 03/12

Workout B
Squat
2x5 20kg
1x5 30kg
1x3 42,5kg
1x2 55kg
3x5 65kg

Overhead Press
2x5 7,5kg (machine)
1x5 12,5kg (machine)
1x3 20kg
1x2 22,5kg
2x5 27,5kg
1x5 30kg

Power Clean
2x5 20kg
1x5 30kg
1x2 38kg
5x3 45kg PR

Pull Ups
1x6 PR (pronated grip)
2x8 PR

Ab Pulldowns (machine)
1x8 22,5kg
1x6 42,5kg
1x8 52,5kg

Opmerking: Deze training was meer bedoelt om even alles terug te stabiliseren en dan weer hoger te beginnen pakken. Ik heb ook hier meteen begonnen met het toevoegen van de Pull Ups en de Tricep Dips (dat is voor de A workout). De squat ging nog steeds moeizaam, maar de rustperiode is wat korter geworden. De Press ging heel wat beter met een tandje lager en die ene van 30 ging redelijk vlot. De Power Clean ging naarmate de setjes vorderden vlotter en vlotter. De eerste pull up (pronated grip) waren erg zwaar en ben dan maar overgegaan op de andere versie. Ik denk dat ik gewoon meer moet beginnen eten:D

En zo gezegd zo gedaan, 2 hamburgers bovenop mijn voedingsschema gegeten:D

Laatst bewerkt:
Voila zie, heb mezelf vandaag eens op die weegschaal gegooid. 68,5kg ^^ 3 weken geleden was het nog 65kg wuhu!!!

Dat meen je niet kom op man...

:p
Nee serieus, maak een shrug beweging, probeer den stang goed in de kuil van je traps te leggen, druk je schouderbladen naar elkaar toe. Op deze manier voel ik niks meer van de stang+gewicht. Het is ook een kwestie van wennen.

No problem maar als je je huid eraf schraapt met een squat doe je iets goed fout!

Zondag 06/12

Workout A
Squat
2x5 30kg
1x3 45kg
1x2 57,5kg
3x5 67,5kg PR

Bench Press
2x5 12kg (dumbbells)
1x5 20kg
1x3 27,5kg
1x2 35kg
3x5 40kg

Deadlift
2x5 30kg
1x5 37,5kg
1x3 52,5kg
1x2 67,5kg
1x5 80kg

Ab Pulldowns (machine)
1x8 22,5kg
1x6 45kg
3x8 52,5kg

Dinsdag 08/12

Workout B
Squat
2x5 30kg
1x3 45kg
1x2 57,5kg
3x5 67,5kg

Overhead Press
2x5 20kg
1x2 25kg
3x5 30kg PR (laatste set fail na 4de rep)

Power Clean
2x4 30kg
1x2 40kg
5x3 47,5kg PR

Pull Ups
1x8 BW
1x6 BW
1x4 BW

Ab Pulldowns (machine)
1x8 25kg
1x6 47,5kg
3x8 55kg PR

maandag 14/12

Workout A
Squat
2x5 30kg
1x5 40kg
1x3 45kg
1x2 55kg
3x5 70kg PR

Bench Press
2x8 20kg
1x3 27,5kg
1x2 37,5
3x5 42,5kg PR (fail 3de set na 4de rep)

Deadlift
1x5 40kg
1x3 55kg
1x2 75kg
1x5 85kg PR

Ab Pulldowns (machine)
1x8 27,5kg
1x6 47,5kg
3x8 57,5kg PR

Opmerking: Dit ging best weer eens goed, na een paar dagen extra rust. De pijn van mijn opengereten trapz is ook weg :) Wel ff een fail gehad bij 1 van mijn squats, dus was beetje belachelijk zo helemaal doorgezakt, maar deed gelijk totaal geen pijn. Naja volgende keer wat beter concentreren tijdens die squats ^^

Laatst bewerkt:
Netjes getraint! :exactly:

Ah je verhoogt je squat ook pas na 2x zie ik, Doe ik ook. Is veel lekkerder, dankanje het gewicht goed squatten en dan is het volgende gemakkelijker.

En je squat is bijna verdubbeld in een maand en bij deadliften heb je er 20 kilo bij. Goede progressie. Gwn volle kracht tegen die deadlift aangaan en die zit binnen no-time oven de 100 kilo. Ik had in 2 maanden 40 kilo erbij

Ah je verhoogt je squat ook pas na 2x zie ik, Doe ik ook. Is veel lekkerder, dankanje het gewicht goed squatten en dan is het volgende gemakkelijker.

En je squat is bijna verdubbeld in een maand en bij deadliften heb je er 20 kilo bij. Goede progressie. Gwn volle kracht tegen die deadlift aangaan en die zit binnen no-time oven de 100 kilo. Ik had in 2 maanden 40 kilo erbij

Mooi :) Ik heb zo eens voor alle oefeningen uitgerekend hoe ik het best verhoog en met hoeveel. Het resultaat eind februari (dus binnen 10 weken) loont dan zeker de moeite ^^

luvqvist, ziet er lekker uit:)
ik ben zelf ook bezig met rippetoe.
alleen ik zie dat we andere oefeningen gebruiken, of nja jij meer.
wat is je achtergrond? want ik zie dat je nog lager begon dan ik en ik vond al dat ik érg laag begon. maar ik zie dat je goed vooruit gaat:)
wat betreft dat squatten zonder handdoek: dat kan je misschien wel opbouwen, in het begin vond ik 65 kg op me nek ook niet fijn, maar nu til ik de 90 kilo op me nek ook gewoon prima:)

verder veel succes en voedings is echt key bij dit schema + rust natuurlijk:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven