AndroidHealthClinic

Is dit een goeie 4 day split?

Peterscholten

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
heey mensen,
Ik heb een 4 day split opgesteld waarin ik extra aandacht geef aan mijn armen aangezien die achterlopen op mijn borst schouders en rug. Zouden jullie willen controleren of het een goed schema is?

Alvast bedankt!

Maandag: rug en achterkant schouders
Deadlift 4 sets
Underhand pull ups 3 sets
Overhand pull ups 2 sets
Bend over barbell row 3 sets
One arm dumbbell row 2 sets
Rear delt flyes 3 sets

Dinsdag: borst, voorkant en zijkant schouders
Benchpress 4 sets
Incline dumbbell press 3 sets
Dumbbell flyes 3 sets
Shoulder press 4 sets
Side lateral raise 3 sets

Donderdag: benen
Squats 4 sets
Leg press 3 sets
Leg extensions 2 sets
Hyperextensions 3 sets
Hamstring curl 3 sets
Standing calf raises 4 sets

Vrijdag: armen
Close grip benchpress 3 sets
Dips 3 sets
One arm tricep extension 3 sets
Ez bar curl 4 sets
Hammer curl 3 sets

tis n split dat ik nog niet vaak ben tegen gekomen. Eerst dacht ik, is dit geen push-pullbenen schema? Maar ik mis iets de armen;) en die doe je dan vrijdag.
Je maakt geen fouten ivm secundaire spieren. Je legt hiermee een klein accent op de armen.
Alleen wat bedoel je met underhand en overhand pull up?
Je gaat voor je triceps oefeningen nemen waarbij je je borst ook gebruikt(niets mis mee), maar waarom kies je dan voor biceps ook niet zo een oefening? Bijvoorbeeld pull-ups?

• Topic Starter Topic Starter
met underhand bedoel ik dat je handpalmen naar je gezicht toe zijn en overhand handpalmen van je gezicht af.
zou ik dan die ez bar curls vervangen door 4 sets handpalmen naar je gezicht pull ups?
Is de volgorde van de oefeningen bij rug goed? Of zal ik eerst bend over row doen voordat ik ga optrekken?

Niemand commentaar?

de volgorde van chin-ups en BOR is een persoonlijke keuze;). Normaal doe je je compound altijd eerst behalve als je doelbewust voor een pre exhausting wilt gaan;). Maar ik doe zelf eerst chin ups en dan pas bor.

Compound eerst dat begrijp ik, maar BOR is toch ook gewoon een compound oefening?

Terug
Naar boven