MuscleMeat

Is dit voedingsschema goed voor bulken

Davenger

Advanced Bodybuilder
Waardering
72
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Informatie over mij:
- 16 jaar
- 1.84m
- ongeveer 70kg (laatste tijd veel afgevallen door vakantie)
- Hoeveel eiwitten per dag nodig: 1.8x70= 126 eiwitten per dag.
-Dagelijkse caloriebehoefte om op gewicht te blijven: 2846 (Methode 1: http://www.menshealth.nl/Gezondheid/Bereken-je-caloriebehoefte-doe-de-test )

Ik wil weer beginnen met fitness, en heb hierbij een voedingsschema samengesteld die ik toen der tijd ook gebruikte, ik gebruik dit voedingsschema dan om te gaan bulken en vraag me af of dit schema goed is.

Ook zoek ik een trainingsschema en ben zelf met dit opgekomen, omdat je als beginner je spieren meer dan 1x per week een prikkel nodig hebben, vandaar elke spiergroep 2x in de week. (4dagen in de week)

Maandag & Donderdag: Borst, Triceps & Schouders.
Dinsdag & Vrijdag: Rug, Biceps & Benen

Maandag & Donderdag:
Borst:
- Bench Press (3x5)
- Incline Chest Press (3x8)
- Chest Flys (3x10/12)
Triceps
- Bodyweight Dips (3x10)
- Cable Pushdown (3x12)
Schouders
- Shoulder Press (3x8/10)
- Dumbell Upright Row (3x10)

Dinsdag & Vrijdag
Rug
- Pull Ups (3x10)
- Pull down (wide grip) (3x8)
- Pull down (close grip) (3x10)
Biceps
-Barbell Curls (3x10/12)
- Cable Curl (3x10)

Benen Dinsdag
- Leg Press (3x8/10)
- Leg Curls (3x10)
Benen Vrijdag
- Hack Squat (3x10)
- Deadlift (5x5)

Maandag & Donderdag:
Borst:
- Bench Press (3x5)
- Chest Flys (3x10/12)
Triceps
- Bodyweight Dips (3x10)
- Cable Pushdown (3x12)
Schouders

Dinsdag & Vrijdag
Rug
- Pull Ups (3x10)
Biceps
-Barbell Curls (3x10/12)
- Cable Curl (3x10)

Benen Dinsdag
- Leg Press (3x8/10)
- Leg Curls (3x10)
Benen Vrijdag
- Hack Squat (3x10)
- Deadlift (5x5)

Vind je trainingsschema maar matig, ten eerste al veel te veel volume op je front delt (Incline Press, Dips, Shoulder Press), geen oefening voor zij- en achterkant schouders. Daarnaast dan weer veel te weinig volume op je benen in vergelijking met de rest, je doet evenveel sets voor je biceps als voor je quads en hamstrings bij elkaar! Zoek op google eens naar de UB/LB van Dynobet, daar ga je een stuk meer aan hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Vind je trainingsschema maar matig, ten eerste al veel te veel volume op je front delt (Incline Press, Dips, Shoulder Press), geen oefening voor zij- en achterkant schouders. Daarnaast dan weer veel te weinig volume op je benen in vergelijking met de rest, je doet evenveel sets voor je biceps als voor je quads en hamstrings bij elkaar! Zoek op google eens naar de UB/LB van Dynobet, daar ga je een stuk meer aan hebben.

EN ICF 5x5? En kan ik het normaal staand squatten vervangen met Hack Squatten op een machine? Want normaal staand squatten doet super veel zeer aan m'n schouders/nek zelf ook als ik er zo'n kussentje op zit en ook als ik op zo'n smith machine zit.

Als gevorderde hebben je spieren ook meer als één prikkel per week nodig, tenzij je aan de AAS zit...maar dat terzijde.

Als je een tijdje niet getraind hebt zou ik eerst weer wat kracht opbouwen met een gebalanceerd full body schema. En als je dan toch een UB/LB wil gaan doen, volg dan een beproeft schema, want dit schema is inderdaad wel erg uit balans.

Als gevorderde hebben je spieren ook meer als één prikkel per week nodig, tenzij je aan de AAS zit...maar dat terzijde.

Als je een tijdje niet getraind hebt zou ik eerst weer wat kracht opbouwen met een gebalanceerd full body schema. En als je dan toch een UB/LB wil gaan doen, volg dan een beproeft schema, want dit schema is inderdaad wel erg uit balans.

Zou je me een goed gebelanceerd full body schema kunnen geven, die ik dan een aantal weken kan volgen om weer in de fitness/eet routine te komen. En is het goed om na die weken dan een ICF 5x5 schema te volgen?

ICF 5x5, stronglifts 5x5, starting strength 5x5, All Pro's, Greyskul LP, zijn voorbeelden van gebalanseerde full body schema's. En waarom een aantal weken? Je moet een schema volgen, inclusief de voorgeschreven 'looptijd' (die kan variëren), dus tot je er geen optimale progressie meer mee kan maken. Dat kan 6 tot 12 maanden duren.

Ik sluit me toch een beetje aan bij wat Kevin95 vertelde over jouw trainingsschema hoor...
Ten opzichte van alle ander spiergroepen krijgt benen wat te weinig volume...
Voor schouders zou ik de laterale kop niet vergeten en side raises doen, shoulder dumbell press erbij zetten.
Deadlift zou ik eventueel bij rug plannen, en de bent-over barbell row er ook bijsteken, er staat geen enkele roeibeweging bij je rugtraining ingepland momenteel. bij benen zou ik dan in plaats van de deadlift, de stiff legged deadlift doen.

Ook zoek ik een trainingsschema en ben zelf met dit opgekomen, omdat je als beginner je spieren meer dan 1x per week een prikkel nodig hebben, vandaar elke spiergroep 2x in de week. (4dagen in de week)

Maandag & Donderdag: Borst, Triceps & Schouders.
Dinsdag & Vrijdag: Rug, Biceps & Benen

Maandag & Donderdag:
Borst:
- Bench Press (3x5)
- Chest Flys (3x10/12)
Triceps
- Bodyweight Dips (3x10)
- Cable Pushdown (3x12)
Schouders

Dinsdag & Vrijdag
Rug
- Pull Ups (3x10)
Biceps
-Barbell Curls (3x10/12)
- Cable Curl (3x10)

Benen Dinsdag
- Leg Press (3x8/10)
- Leg Curls (3x10)
Benen Vrijdag
- Hack Squat (3x10)
- Deadlift (5x5)

Ik zou bij triceps de pushdowns vervangen voor een triceps extension
en bij rug een pull vervangen door een goede row, bijv barbell row.
En benen iets meer volume geven. doe er bijvoorbeeld lunges bij.

Verder valt het schema best mee. Je traint alles 2x per week zo en de basis compounds zitten er in.
Je hoeft niet persee een bodynet/dynobet schema of een 5x5 pl schema te doen.

Ik zou bij triceps de pushdowns vervangen voor een triceps extension
en bij rug een pull vervangen door een goede row, bijv barbell row.
En benen iets meer volume geven. doe er bijvoorbeeld lunges bij.

Verder valt het schema best mee. Je traint alles 2x per week zo en de basis compounds zitten er in.
Je hoeft niet persee een bodynet/dynobet schema of een 5x5 pl schema te doen.

Thanks! Dan begin ik denk ik eerst met een Full Body schema om de basis te hebben, en dan start ik met deze.

Terug
Naar boven