AndroidHealthClinic

Is eigeel echt zo slecht voor je hart?

Bezoekers in dit topic

Zo fout dit, eigeel is LDL cholesterol ;)
Maar no big deal wederom, hangt er vanaf of je cholesterol hebt of niet he.
Als je geen last van hebt kan je gemakkelijk 2 volledige eieren eten iedere dag. 6 Daarin tegen... Je kan proberen, maar zelf zou ik het niet doen.
Weet ook dat als je nog eens rood vlees gaat eten ook cholesterol binnen krijgt. En das dan eigenlijk de voornaamste bron van LDL.

Goeie cholesterol HDL haal je uit olijfolie, koko'solie, omega 3, -6, of -9 of een combinatie van de drie.
Verder is haver eten een goeie boost voor de hdl.
Er zijn nog wel tal van andere voedingsmiddelen die hiervoor goed zijn. Maar die zal je zelf wel opzoeken als het je echt intereseert.

Eiwitten daarintegen, die kan je binnenkippen, de eigelen zou ik toch maar niet te gek mee gaan doen.
Als je zelf alle mealprep's doet van verse onbewerkte producten vertrekt hoef je je geen zorgen te maken.
Als je veel bewerkt voedsel eet, eet dan zeker geen 6 eigelen in een dag. In bewerkt voedsel zit er de dag van vandaag al tonnen verzadigd vet...

Wat een hoop gezwam.

Trouwens in bewerkt voedsel zit geen verzadigd vet, daar zit transvet in. Verzadigd vet is niet heel slecht voor je.

Jij moet nodig weer je huiswerk gaan doen.
 
Ik eet elke dag 12 hele eieren (rauw).

Eieren zijn heel erg gezond. Dat het slecht voor je hart- en bloedvaten is, is gewoon achterhaald. Belachelijk dat het nog steeds gezegd wordt, zeker op het forum. Er zijn heel veel wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat het niet waar is.

Mijn cholesterol is prima overigens. Ik heb ook nog aanleg voor een hoog cholesterol (familie etc.) Ik had namelijk op mijn 16 al een totaal cholesterol van 7.3. Uiteraard at ik toen wel heel veel junkfood. Toen ik met bodybuilding begon inclusief met een goed dieet, dus met onder andere 12 rauwe eieren per dag en ook nog kuren is mijn totaal cholesterol 4.6. Ja, mijn LDL, HDL en triglyceriden zijn ook perfect.

Rauwe eieren ,waarom zou je dat doen? Volgens wat ik lees is de bioavailability van rauwe eieren vele malen lager dan van gekookte.
 
Rauwe eieren ,waarom zou je dat doen? Volgens wat ik lees is de bioavailability van rauwe eieren vele malen lager dan van gekookte.
Idd. En 12 rauwe eieren, is nog niet eens lekker.
Smaakt toch veel beter gebakken met wat groentjes en kruiden? :D
 
Rauwe eieren ,waarom zou je dat doen? Volgens wat ik lees is de bioavailability van rauwe eieren vele malen lager dan van gekookte.
Dat zal puur gemak zijn..
 
Als je de eieren kookt, wat ook geen moeite kost, moet je minder eieren eten. Ik dacht dat de gekookte eieren ongeveer 2 keer zo goed werden opgenomen, waardoor je er dus maar nodig hebt ipv 12, weeral minder moeite. En je kan er ineens genoeg koken voor de komende dagen. Of als je eceht helemaal geen moeite wil doen, vraag dan aan je vrouw of ze eieren kookt en ze telkens pelt :D
just my 2 cents :p
 
Wat een openbaring zeg...
Wat een hoop gezwam.

Trouwens in bewerkt voedsel zit geen verzadigd vet, daar zit transvet in. Verzadigd vet is niet heel slecht voor je.

Jij moet nodig weer je huiswerk gaan doen.

Akkoord.
Transvetten in bewerkt voedsel, maar kijk ook maar eens naar hoeveelheid verzadigd vet in diezelfde producten, meneer de gezondheidsexpert...
Ik had het woord transvet nog niet in de mond genomen omdat dit buiten de kwestie is...
 
Wat een openbaring zeg...


Akkoord.
Transvetten in bewerkt voedsel, maar kijk ook maar eens naar hoeveelheid verzadigd vet in diezelfde producten, meneer de gezondheidsexpert...
Ik had het woord transvet nog niet in de mond genomen omdat dit buiten de kwestie is...

Nogmaals: verzadigd vet is niet zo slecht voor de gezondheid. Dat hebben wettenschappelijke onderzoeken al aangetoond.

Ik moet er wel bij zeggen dat je naast verzadigde vetten natuurlijk ook genoeg onverzadigde vetten in je dieet moet hebben.
 
Als je de eieren kookt, wat ook geen moeite kost, moet je minder eieren eten. Ik dacht dat de gekookte eieren ongeveer 2 keer zo goed werden opgenomen, waardoor je er dus maar nodig hebt ipv 12, weeral minder moeite. En je kan er ineens genoeg koken voor de komende dagen. Of als je eceht helemaal geen moeite wil doen, vraag dan aan je vrouw of ze eieren kookt en ze telkens pelt :D
just my 2 cents :p

Ik laat het gewoon bij mijn 12 rauwe eieren per dag. :p
 
Zo fout dit, eigeel is LDL cholesterol ;)
Maar no big deal wederom, hangt er vanaf of je cholesterol hebt of niet he.
Als je geen last van hebt kan je gemakkelijk 2 volledige eieren eten iedere dag. 6 Daarin tegen... Je kan proberen, maar zelf zou ik het niet doen.
Weet ook dat als je nog eens rood vlees gaat eten ook cholesterol binnen krijgt. En das dan eigenlijk de voornaamste bron van LDL.

Goeie cholesterol HDL haal je uit olijfolie, koko'solie, omega 3, -6, of -9 of een combinatie van de drie.
Verder is haver eten een goeie boost voor de hdl.
Er zijn nog wel tal van andere voedingsmiddelen die hiervoor goed zijn. Maar die zal je zelf wel opzoeken als het je echt intereseert.

Eiwitten daarintegen, die kan je binnenkippen, de eigelen zou ik toch maar niet te gek mee gaan doen.
Als je zelf alle mealprep's doet van verse onbewerkte producten vertrekt hoef je je geen zorgen te maken.
Als je veel bewerkt voedsel eet, eet dan zeker geen 6 eigelen in een dag. In bewerkt voedsel zit er de dag van vandaag al tonnen verzadigd vet...
Hier klopt geen snars van, je lichaam verpakt zelf het cholesterol in LDL-partikels of HDL-partikels.
 
Hier klopt geen snars van, je lichaam verpakt zelf het cholesterol in LDL-partikels of HDL-partikels.

Hij moet zijn huiswerk nog even goed doornemen.
 
Hier klopt geen snars van, je lichaam verpakt zelf het cholesterol in LDL-partikels of HDL-partikels.
Hoe weet ik dan of ik producten eet die de aanmaak van LDL of HDL-cholesterol stimuleren?
 
Al weer moet ik mijn voorgangers gelijk geven...
Maakt feitelijk niet veel uit. Heb nog eens een degelijke tekst er bij genomen.

T'is een grote discussie die HDL en LDL, omdat de studie's die uitgevoerd zijn vaak zelf gefinanciëerd zijn door bedrijven die cholesterol verlagende producten produceren.
Schijnt zelfs LDL in hogere waarden bij bepaalde groepen (ouderen) zelfs geen of nauwelijks effect heeft...

Zal er maar een goede gewoonte van maken om geen statements meer te willen maken...
Zolang je maar niet te shit eet en transvetten vermijd zit het wel oké geloof ik...?
 
Al weer moet ik mijn voorgangers gelijk geven...
Maakt feitelijk niet veel uit. Heb nog eens een degelijke tekst er bij genomen.

T'is een grote discussie die HDL en LDL, omdat de studie's die uitgevoerd zijn vaak zelf gefinanciëerd zijn door bedrijven die cholesterol verlagende producten produceren.
Schijnt zelfs LDL in hogere waarden bij bepaalde groepen (ouderen) zelfs geen of nauwelijks effect heeft...

Zal er maar een goede gewoonte van maken om geen statements meer te willen maken...
Zolang je maar niet te shit eet en transvetten vermijd zit het wel oké geloof ik...?
Ik vind deze statement ook een beetje kul.
 
Back
Naar boven