AndroidHealthClinic

Is er leven na de dood?

Peiling Peiling Is er leven na de dood?

• Totaal stemmers
    67
ik vind het gewoon vage beredenering, ''er is leven na de dood omdat er genoeg heelallen zijn..'' het is volgens mij gewoon zo: een mens heeft geen ziel, alles wordt geregeld vanuit de hersenen. je hele leven lang sla je ''data'' op in je hersenen en dat vormt je persoonlijkheid. als je dood bent werken je hersenen niet meer. wat heb je aan die hersenen als ze niet meer over die data beschikken? dan kan je toch niet nadenken? als je dood bent realiseer je niet eens dat je dood bent, je hersen''data'' bestaat gewoon niet meer. het is heel lastig voor mij om het in woorden uit te drukken, maar dood zijn is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken als het bij je gebeurt. waarom zou je je er druk om maken als je niet eens over 0,00001% hersenactiviteit beschikt?

qft, enige juiste antwoord.

Het is jammer en mensen zoeken graag de "makkelijke" uitweg te zeggen dat er wel iets is, maar als we realistisch zijn is dit niet zo.

In ieder geval niet zoals we dat definiëren als leven.

tbeest wil vast als proefkonijn fungeren

Ik geloof alleen in recycling.

dood bestaat niet..

"Death is a stripping away of all that is not you. The secret of life is to die before you die - and find that there is no death"

.

Na de dood komt het huwelijk.

hangt er vanaf of je gereanimeerd wordt of niet;)

Iemand die reanimeerbaar is, beschouw ik (nog) niet als dood.
leuk voor jou zeg:rolleyes:

De dood is een toestand waarbij een voorheen levend organisme niet meer groeit, geen sprake meer is van metabolisme en geen actieve levensfuncties meer plaatsvinden (ademhalen, eten, drinken, denken, bewegen enzovoorts).

wikipedia is het alleszins niet met je eens;)

Klinisch dood: toestand waarbij ABC (ademhaling, bewustzijn en circulatie (bloedsomloop) ) afwezig zijn. Door middel van reanimatie kan deze toestand soms ongedaan worden gemaakt. Als dit niet gebeurt dan treedt na 4 tot 6 minuten de biologische dood in.
Biologisch dood: toestand waarbij ademhaling, bewustzijn en circulatie afwezig zijn en niet meer op gang kunnen worden gebracht.[1]
Hersendood: toestand van de hersenen waarbij de vitale hersenfuncties zoals bewustzijn en het aansturen van de ademhaling door het ademhalingscentrum door beschadiging op cellulair niveau zijn uitgeschakeld. Het lichaam reageert op geen enkele pijnprikkel, de ogen reageren niet meer op licht en het EEG (elektro-encefalogram = registratie van de elektrische hersenactiviteit) vertoont geen activiteit. Herstel is niet mogelijk en zonder kunstmatige beademing/voeding en medicijnen zal de biologische dood snel intreden. Wel kan spontane activiteit van het hart aanwezig zijn (zie hartprikkel), waardoor pompfunctie en circulatie van bloed blijft bestaan. De toestand van hersendood maakt de overledene geschikt als donor met kloppend hart.

nergens in de OP werd gespecifieerd over welke dood het ging, maw het gaat over de algemene definitie (buiten de spoiler, en klinisch dood valt daar onder net zoals alle anderen)
Je mag dus gewoon je bek houden, want er is dus geen "klein verschil";)

Ik herken mezelf in een combinatie van klinisch dood en hersendood.

leuk voor jou zeg:rolleyes:

De dood is een toestand waarbij een voorheen levend organisme niet meer groeit, geen sprake meer is van metabolisme en geen actieve levensfuncties meer plaatsvinden (ademhalen, eten, drinken, denken, bewegen enzovoorts).

wikipedia is het alleszins niet met je eens;)

Wat ben je toch oerdom, Angelus.
Altijd zo kinderachtig en alwetend uit de hoek komen, maar weinig inhoud in je bovenkamer.
Iemand die reanimeerbaar is, heeft nog altijd een metabolisme.

Mij ging het dus om de "biologische dood".

Wat ben je toch oerdom, Angelus.
Altijd zo kinderachtig en alwetend uit de hoek komen, maar weinig inhoud in je bovenkamer.
Iemand die reanimeerbaar is, heeft nog altijd een metabolisme.
metabolisme zonder bloedsomloop:roflol:
Tis dat ik niets van anatomie afweet en dus maar 90% zeker ben, dat ik afhoud met mijn 'notsureifsrsorcompletelyretarded.jpg' afbeelding totdat iemand met kennis van zaken je hoogstwaarschijnlijk-achterlijke comment onderuit haalt.

Mij ging het dus om de "biologische dood".
leuk dat het JOU om biologische dood ging, kom dan niet als een complete idioot valse feiten verkondigen wanneer het voor anderen helemaal niet zo gespecifieerd is.

Terug
Naar boven