MuscleMeat

Is er leven na de dood?

Peiling Peiling Is er leven na de dood?

• Totaal stemmers
    67
metabolisme zonder bloedsomloop:roflol:
Tis dat ik niets van anatomie afweet en dus maar 90% zeker ben, dat ik afhoud met mijn 'notsureifsrsorcompletelyretarded.jpg' afbeelding totdat iemand met kennis van zaken je hoogstwaarschijnlijk-achterlijke comment onderuit haalt.

Hier dan, voor de echte r**ards onder ons:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofwisseling

Stofwisseling of metabolisme (uit het Grieks: μεταβολισμός "metabolismos" = verandering of omzetting) is het geheel van biochemische processen die plaatsvinden in cellen en organismen. Enzymen spelen bij de omzettingen een centrale rol. Er wordt gewoonlijk onderscheid gemaakt tussen de opbouw van stoffen met gebruik van energie (anabolisme) en de afbraak van complexere stoffen waarbij energie weer vrijkomt (katabolisme).

Dank je, nu snap zelfs ik het

Hier dan, voor de echte r**ards onder ons:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofwisseling

Stofwisseling of metabolisme (uit het Grieks: μεταβολισμός "metabolismos" = verandering of omzetting) is het geheel van biochemische processen die plaatsvinden in cellen en organismen. Enzymen spelen bij de omzettingen een centrale rol. Er wordt gewoonlijk onderscheid gemaakt tussen de opbouw van stoffen met gebruik van energie (anabolisme) en de afbraak van complexere stoffen waarbij energie weer vrijkomt (katabolisme).
staat niet bij of het wel/niet mogelijk is zonder bloedsomloop (bij klinisch dode mensen). Daarenboven als het onafhankelijk van bloedsomloop gebeurt zal het hoogstwss ook nog een tijdje blijven plaatsvinden in het lichaam van iemand wiens kop eraf gekapt is o.i.d of 100% zeker dood is op een andere manier, en kan dus niet als criterium gebruikt worden om mijn argument onderuit te halen;)

probeer gerust nog een keer lieverd:kiss:

staat niet bij of het wel/niet mogelijk is zonder bloedsomloop (bij klinisch dode mensen). Daarenboven als het onafhankelijk van bloedsomloop gebeurt zal het hoogstwss ook nog een tijdje blijven plaatsvinden in het lichaam van iemand wiens kop eraf gekapt is o.i.d of 100% zeker dood is op een andere manier, en kan dus niet als criterium gebruikt worden om mijn argument onderuit te halen;)

Van biologie heb je duidelijk geen kaas gegeten. Metabolisme is dus mogelijk zonder bloedsomloop; het zal alleen niet lang duren.

Come suck me :bj:

Mijn stelling was:

Iemand die reanimeerbaar is, beschouw ik (nog) niet als dood.

Je bent een klein zeikerdje, Angelus.

En aangezien je me lieverd noemt, mag je je op je buik draaien.

Van biologie heb je duidelijk geen kaas gegeten. Metabolisme is dus mogelijk zonder bloedsomloop; het zal alleen niet lang duren.

Come suck me :bj:

Mijn stelling was:

Iemand die reanimeerbaar is, beschouw ik (nog) niet als dood.

Je bent een klein zeikerdje, Angelus.

En aangezien je me lieverd noemt, mag je je op je buik draaien.

had je er hier:
Dan is het geen leven NA de dood. Klein verschil ;)
dan bij moeten zeggen bryce, je kwam hier namelijk over als een betweterige idioot zonder dit er op voorhand bij te vermelden:)

Ik weet wanneer jij ooit sterft ik alleszins met niets dan lof over jou zal spreken. Ik zie het al voor me:heart:

Beste dbb'ers, dit is een ode aan Bryce1974:
Velen van jullie vonden hem een irritante kl***zak, velen van jullie hadden problemen met zijn coïtusualiteit.
Maar wat jullie faalden te snappen is dat jullie hem al zijn falen niet kwalijk mochten nemen, want:

Ik herken mezelf in een combinatie van klinisch dood en hersendood.

Ik ben geestelijk dood ;)

Maar ontopic; we weten nog steeds niet of klinisch doden mensen in het tijdsframe tussen klinisch (reversibel) naar echt dood (irreversibel) nog een stofwisseling hebben. Kunnen we elkaar wel r*tard noemen maar ik weet het niet :)

Laatst bewerkt:

Maar ontopic; we weten nog steeds niet of klinisch doden mensen in het tijdsframe tussen klinisch (reversibel) naar echt dood (irreversibel) nog een stofwisseling hebben. Kunnen we elkaar wel r*tard noemen maar ik weet het niet :)
bleek niet relevant:)

Angelus gooit graag met woorden als r*tard.
Stofwisseling vindt plaats zolang de lichaamscellen niet dood zijn.

Angelus gooit graag met woorden als r*tard.
Stofwisseling vindt plaats zolang de lichaamscellen niet dood zijn.

klopt niet, het liefst van al zou ik dat woord nooit meer in de mond moeten nemen, maar mensen zoals jij verpesten die droom:(

Ik denk dat ik het antwoord heb; ja als de definitie van dood is; de dood van het organisme als geheel aka somatisch dood dan is er nog stofwisseling.

De somatische dood
Om een lichaam in leven te houden, moeten alle organen en systemen perfect samenwerken.
Er zijn echter drie organen die de zogenaamde vitale functies van het lichaam bewerkstelligen: hart, longen en hersenen. Deze organen kunnen niet langer dan enkele ogenblikken uitvallen zonder de dood te bewerkstelligen. Het is voldoende dat één van de drie uitvalt om de somatische dood te laten intreden.
De somatische dood kan worden gede­finieerd als de dood van het organisme als geheel. Dit betekent niet dat elke cel in het lichaam is afgestorven. Na het intreden van de somatische dood zul­len de cellen van het lichaam nog een tijdje blijven leven als microscopische entiteiten met elk hun eigen cellulair metabolisme.
http://www.ziekenverzorgende.nl/zv11/het-lichaam-in-de-laatste-stervensfase.htm

Er is dus gewoon metabolisme zonder bloedsomloop omdat cellen losse entiteiten zijn die nog "leven" als het organisme als geheel al dood is. Zie nu dat Bryce hetzelfde beweert. Wat dood is is soms een echte definitie kwestie en een proces ipv een specifiek moment.

Ik denk dat ik het antwoord heb; ja als de definitie van dood is; de dood van het organisme als geheel aka somatisch dood dan is er nog stofwisseling.

http://www.ziekenverzorgende.nl/zv11/het-lichaam-in-de-laatste-stervensfase.htm

Er is dus gewoon metabolisme zonder bloedsomloop omdat cellen losse entiteiten zijn die nog "leven" als het organisme als geheel al dood is. Zie nu dat Bryce hetzelfde beweert. Wat dood is is soms een echte definitie kwestie en een proces ipv een specifiek moment.

bryce zei:
bryce1974 zei:
Iemand die reanimeerbaar is, heeft nog altijd een metabolisme.
Hij zegt hier dus in principe wel een geldige statement, maar door de context waarin deed hij uitschijnen dat dit een argument is voor een onderscheid te maken tussen klinisch en biologisch dood, om zo het debat te winnen. Dit terwijl zowel iemand die pas klinisch dood is, als iemand die pas biologisch dood is dus nog een metabolisme heeft. Het mag dus niet als dergelijk argument aangewend worden, zoals nu al 2x eerder vermeld.
Bryce is dus in principe zo'n beetje zoals een valse politicus, die hebben ook de neiging om discussies te voeren op dusdanige manier:) De minder intelligente toeschouwer trapt hier vervolgens in en zo is de misinformatiecultuur geboren:)

edit: men noemt het ook wel eens "liegen met waarheden"

Laatst bewerkt:
Ja, er is leven na de dood, mijn oma ging een jaar of 5 geleden dood, en ik leef nog steeds.
Nu komt de quizvraag: Was het eigenschaploze potentieel voor bewustzijn van mijn oma hetzelfde als dat van mij? Daar weten we nog niet genoeg voor, klaar. Laten we hopen van wel, wat mij betrefd kun je net zo goed niet leven als 1 keer.

ja, natuurlijk. geen twijfel.

Sinds ik het eigenschapsloze potentieel heb tot bewustzijn draait mijn metabolisme op hol.

Terug
Naar boven