XXL Nutrition

Is het erg bij een dumbbel als 1 kant 1*10 andere kant 2*5

kickboxers

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beste BB ik een vraag voor jullie

Is het erg bij een dumbbell als de linkerkant 1*10kilo heeft rechterkant 2*5 per dumbbell Is dit slecht voor botten meestal zijn de zware gewichten in de GYM bezet en vroeg ik me af of dit wel kan, want een jongen zij tegen me je gaat dan scheve botten krijgen???

En de zelfde vraag maar dan de ene kant van van de dumbbell zet je 10 kilo de andere kant van de dumbbell 13 kilo is dit slecht?

Lijkt me weinig verschil voor de spieren die je gaat trainen, maar volgens mij geeft het wat problemen met de polsen..

EDIT:je bedoelt toch aan de ene kant van de dumbbell meer gewicht dan aan de andere kant he?

Laatst bewerkt:
Wat vraag je eigenlijk ?
kijk 1x 10 of 2x 5 maakt natuurlijk geen fl**ker uit maar waarom 10/13 ???

lijkt mij wel dat het middelpunt verandert, omdat het gewicht anders verdeeld is.
Maar of je het merkt zou ik niet weten.
Maar waarom zou je aan de ene kant een schijf van 10 hangen en aan de andere kant 2 x 5????

Maakt denkik niets uit als het maar aan beide kanten op hetzelfde gewicht uitkomt...vind het zelf ook altijd k*t als mensen met al de schijven zijn gaan lopen, al geef ik wel toe dat ik soms ook veel schijven in beslag neem:o..

Snap niks van t verhaal???

ik denk dat hij barbell bedoelt, dan zou het verhaal iets meer kloppen

Beste BB ik een vraag voor jullie

Is het erg bij een dumbbell als de linkerkant 1*10kilo heeft rechterkant 2*5 per dumbbell Is dit slecht voor botten meestal zijn de zware gewichten in de GYM bezet en vroeg ik me af of dit wel kan, want een jongen zij tegen me je gaat dan scheve botten krijgen???

En de zelfde vraag maar dan de ene kant van van de dumbbell zet je 10 kilo de andere kant van de dumbbell 13 kilo is dit slecht?

:D:D :roflol:

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Denk t ook idd

Of hij bedoelt dumbbells en hij bedoelt 1 rep met 10 en 2 reps met 5?!

wat weegt meer 1kg veren of 1kg lood?

Kan toch net zo goed een dumbbell zijn?

Als je aan de ene kant 1 schijf van 10 hebt en aan de ander kant 2 van 5 dan maakt het niet echt iets uit denk ik. Het evenwichtspunt is misschien een klein beetje verschoven maar dat is echt verwaarloosbaar... Zolang het maar hetzelfde gewicht is is het goed.

Die discussie heb ik dus ook vaak met een maat van mij: een dumbbell of barbell en aan de ene kant doe je een 10kg schijf en aan de andere kant twee 5kg schijven. Oke, het is allebei 10kg dus de dumbbell of barbell is in balans, maar toch vind ik het persoonlijk minder fijn trainen, maar vraag me niet waarom .... en scheve botten? Dan moet je het volgens mij wel heel erg bont maken? Dat zou ik niet zomaar geloven.

Grtz,

Aad ~ Doix

zolang links en rechts evenveel gewicht is, geen probleem. een beetje creatief zijn mag altijd:)

je zwaartepunt verandert, je moet anders stabiliseren.

dat maakt een kant waarschijnlijk net iets zwaarder wat niet heel handig is, maar scheve botten......nee.,..

Ik denk dat het bij een barbell niet veel uit maakt omdat je die toch zeg maar recht omhoog duwt wat bij een dumbbell niet altijd het geval is.

Het zou denk niet veel uitmaken als 2 schijven van 5 kg even dik zijn als 1 schijf van 10kg omdat het zwaartepunt dan ophetzelfde punt ligt.

Dat is wat ik denk.

En 10/13 zou ik helemaal niet doen dan lift je gewoon scheef.

ik denk dat het bij een barbell niet veel uit maakt omdat je die toch zeg maar recht omhoog duwt wat bij een dumbbell niet altijd het geval is.

Het zou denk niet veel uitmaken als 2 schijven van 5 kg even dik zijn als 1 schijf van 10kg omdat het zwaartepunt dan ophetzelfde punt ligt.

Dat is wat ik denk.

En 10/13 zou ik helemaal niet doen dan lift je gewoon scheef.

+1

Denk dat het wel iets uit kan maken, nadruk op kán maken.

Als je 2 schijven gebruikt aan 1 kant, en 1 schijf aan de andere. Dan is 1 hefboom langer dan de ander. En dus zal je met 1 kant meer kracht moeten leveren.

Maar je zult bij 2x5 en 1x10 dat niet snel merken denk ik, denk dat je het zowiezo niet snel merkt.:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel een dumbbell waarom ik dit braag is omdat bij ons in de GYM altijd de grote gewichten bezet zijn

Bedankt mensen mag een slotje op

Terug
Naar boven