XXL Nutrition

Is kraken slecht voor je?

Marter

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
66
Ik laat m'n rug kraken door m'n broer...
Hij heft me op aan m'n armen en buigt ook een beetje achterover.
Is het slecht voor me of is het juist goed? Het voelt wel wat vrijer als je gekraakt bent.
Ik laat het doen voor training en achter de training en een enkele keer tijdens de dag.

ik herinner mij nog dat we dat vroeger op de voetbaltraining ook altijd moesten doen, kan imo geen kwaad, maar hoe jij het doet is een beetje teveel van het goede ;)
meerwaarde? :dunno:

tkan geen kwaad denk ik maar als het zo vaak nodig is zou ik me zelf eens laten nakijken

• Topic Starter Topic Starter
Methode: armen plooien, handen achter je nek leggen toppen van je vingers tegen elkaar.
Welke methode gebruikte je bij het voetbal?

Volgens mij kan het niet echt veel kwaad, geloof dat het krkende geluid slechts luchtverplaatsing is... Ik kraak mijn eigen rug een paar keer per dag en kan nog steeds lopen :D

Sterkte iig

Dodelijk, pas maar op.

Gevaarlijk? Nee. Onzinnig, ja!
Zeker als je het door iemand laat doen die er de ballen verstand van heeft. Kraken is zeker niet alleen luchtverplaatsing, ook het bindweefsel rondom het gwricht wordt belast. Steeds laten kraken resulteerd dus vaak in laxiteit van het betreffende gewricht (wat vaak al een erg mobiel gewricht was, anders kon een leek het niet zo makkelijk kraken) wat op de lange termijn kan resulteren in klachten.

Dus ik zou zeggen, bedank je broer over een jaar of 20 maar! ;)

Manipuleren (of kraken zoals jij het noemt) doe je een jaar of 4 over om te leren (Studie manuele therapie), dat is niet voor niets. ;)

Volgens de vriendin van men broer (ergotherapeute) is het idd levensgevaarlijk (bij wijze van spreken), niet doen dus

Ergotherapeuten hebben er de ballen verstand van man. Die zijn er voor het maken van spalkjes en mensen weer leren hun huishouden te doen. Die hebben lang niet de kennis over het bewegingsapparaat zoals fysiotherapeuten laat staan manueel therapeuten hebben. :roflol:

Ergotherapeuten hebben er de ballen verstand van man. Die zijn er voor het maken van spalkjes en mensen weer leren hun huishouden te doen. Die hebben lang niet de kennis over het bewegingsapparaat zoals fysiotherapeuten laat staan manueel therapeuten hebben. :roflol:

Fysiotherapeuten :roflol:

Heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. De sportschool waar ik begon was onder leiding van fysio's en de kennis was daar ver te zoeken....

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het de bedoeling dat wanneer je pijn hebt, door bijvoorbeeld hernias...je laat kraken om zo minder druk te krijgen op die plaats van de betreffende wervels, waardoor de pijn verminderd.
Ik zou het zelf zeker niet te veel laten doen, maar wie ben ik dan hé ;-)

manueel therapeuten :roflol:

whaha, de 'miskenden' onder de paramedici. Mooi nu hebben we iedereen even uitgelachen. Ergotherapeuten kenmerken zoals jij dat doet slaat ook werkelijk nergens op bro. Jammer, aangezien imo ergotherapeuten een fantastische rol kunnen spelen in het 'klaarstomen' van mensen met (fysieke) beperkingen.
Maar idd, bijna iedereen ziet ze als de 'aanvragers voor een verhoogd aanrecht', net zoals de verpleegkundige in de gedachten niet verder komt dan het sloofje van de arts.

manueel therapeuten :roflol:

whaha, de 'miskenden' onder de paramedici. Mooi nu hebben we iedereen even uitgelachen. Ergotherapeuten kenmerken zoals jij dat doet slaat ook werkelijk nergens op bro. Jammer, aangezien imo ergotherapeuten een fantastische rol kunnen spelen in het 'klaarstomen' van mensen met (fysieke) beperkingen.
Maar idd, bijna iedereen ziet ze als de 'aanvragers voor een verhoogd aanrecht', net zoals de verpleegkundige in de gedachten niet verder komt dan het sloofje van de arts.

Ik zeg alleen dat ze de ballen verstand hebben van het bewegingsapparaat. Dat ze mensen kunnen klaarstomen voor omgaan met hun beperkingen in de ADL, prima dat is hun functie ook, niks mis mee. Ik ken veel ergotherapeuten en heb er zeer veel gesproken en elke keer als je ergens echt inhoudelijk op in gaat dan loopt de discussie spaak door gebrek aan kennis.

Fysiotherapeuten heb ik helaas ook veel slechte ervaringen mee, vandaar dat ik door ben ga leren en nu als manueel therapeut werk (die heel wat minder miskend worden als fysiotherapeuten Builder ;) )

Nog even over verpleegkundigen: Voor die groep heb ik juist zeer veel respect gekregen toen ik in een ziekenhuis werkte. Erg triest dat die functie door de buitenwereld zo ondergewaardeerd wordt. Zonder verpleegkundigen dondert de zorg als een kaartenhuis in elkaar!

Zo dat was het. :P

Ik zeg alleen dat ze de ballen verstand hebben van het bewegingsapparaat. Dat ze mensen kunnen klaarstomen voor omgaan met hun beperkingen in de ADL, prima dat is hun functie ook, niks mis mee. Ik ken veel ergotherapeuten en heb er zeer veel gesproken en elke keer als je ergens echt inhoudelijk op in gaat dan loopt de discussie spaak door gebrek aan kennis.

Fysiotherapeuten heb ik helaas ook veel slechte ervaringen mee, vandaar dat ik door ben ga leren en nu als manueel therapeut werk (die heel wat minder miskend worden als fysiotherapeuten Builder ;) )

Nog even over verpleegkundigen: Voor die groep heb ik juist zeer veel respect gekregen toen ik in een ziekenhuis werkte. Erg triest dat die functie door de buitenwereld zo ondergewaardeerd wordt. Zonder verpleegkundigen dondert de zorg als een kaartenhuis in elkaar!

Zo dat was het. :P

haha oke dan. :D

Moest denk ik even mn gal spuwen. Ik zie vaak dat er op de manier wordt gedacht over ergoth. zoals ik beschreef. Ik ken zelf een ergotherapeute en hun vakgebied is echt heel apart.

sorry dat ik je miskend heb genoemd hoor ;)

zijn we nu weer vriendjes?

haha oke dan. :D

Moest denk ik even mn gal spuwen. Ik zie vaak dat er op de manier wordt gedacht over ergoth. zoals ik beschreef. Ik ken zelf een ergotherapeute en hun vakgebied is echt heel apart.

sorry dat ik je miskend heb genoemd hoor ;)

zijn we nu weer vriendjes?

:kiss:

Terug
Naar boven