Fitness Seller

Is kraken slecht voor je?

zolang je broer weet waar hij mee bezig is zal dit weinig kwaad kunnen.
toch raad ik aan eens een kraker op te zoeken en eens aan hem te vragen hoeveel keer per week (per dag) dit toegepast mag worden

IK ga zekers 4 x per jaar naar de kraker en heb daar zeker baat bij. Ik zie het als een onderhoudsbeurt. Bij onze sport heeft de rug natuurlijk veel te lijden ! Beetje onderhoud kan geen kwaad. Hoe dit over 20 jaar gaat weet ik niet, Ik weet wel dat ik over 20 jaar niet meer met 200 kg squat ! Ik zou het echter niet zomaar door iemand laten doen, ook al is het je broer. Je ruggegraat is een complex iets, wees er zuinig op !

Bij fysio's heb ik meer het idee dat zij er zijn om oude vrouwtjes lichtjes te masseren... Ik zou dat liever naar een sportmasseur gaan ofzo.

Ergo, manueel, haptonoom, mensendieck enz, het allemaal een beetje hetzelfde en ook net een beetje anders, ik heb er geen ervaring mee...

ik zou zeggen ga naar een sportmasseur, als je het laat kraken is dat voor een paar keer niet erg. Maar als je het vaker doet kunnen je gewrichten eronder gaan lijden. Bij een sportmasseur ben je vaak ook nog eens langer van je klachten af.

Heb er zelf ook last van dat mijn rug steeds vast gaat zitten, ben toch blij met een sportmasseur in de straat :p

Ik ben zelf ook recentelijk onder handen genomen weer door een goede masseur... het eerste wat ie zo'n beetje deed nadat ie me rug enigszins had laten wennen aan de massage was eerst een keer goed kraken... Toen ging de rest van de behandeling ook een stuk beter :D

zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn, of t moet wel heel erg vast hebben gezeten :rolleyes:

ik kraak mijn nek constant :banana:

Terug
Naar boven