XXL Nutrition

Is mijn schema goed?

danilo076

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Hey allemaal,

Ik ben Danilo en ik ben 16 jaar oud.. Ik ben een jaar geleden ongeveer begonnen met fitnessen omdat ik natuurlijk 'breder' wilde worden en ik dacht dat ik dit wel werd met veel fitnessen alleen.. Na een jaar kwam ik erachter: 'Hey ik moet rond de 2000kcal eten om aan te komen en spier te maken..' Nog nooit aan gedacht.. :trollface:

Mijn doel is nu dus om echt weer lekker te beginnen (ik zat echt lekker in de fitness flow toen, ging zo'n 3\4 keer per week en kon nergens anders aan denken. Nu ik bijna vakantie heb en naar mijn examenjaar ga, is het tijd voor een nieuwe start..

Om te beginnen mijn voedselschema:

Ik begin de dag met een weight gainer shake die ik zelf maak, hier zitten 2 scoops whey in, havermout, een banaan, lepel pindakaas en melk (rond de 900kcal). Als ik op school ben neem ik om 11 en om 1 uur 2 bruine boterhammen met kipfilet. Als het weekend is of als ik niet op school ben neem ik als lunch een banaantje en een bak havermout met een schepje whey. Als ik terug kom van school rond 4 uur neem ik een halve liter magere melk met een banaan. Het avondeten bestaat meestal gewoon uit aardappelen/vlees/groenten. Als toetje ook een bak yoghurt met een glas melk. Rond 8 uur een handje noten en voor het slapengaan 500ml kwark. Op fitnessdagen neem ik na de training een proteine shake.

Ik ben geen hele grote eter dus dit schema is perfect voor mij met veel yoghurt en shakes, maar is dit een goed eetschema?

Mijn fitness schema bestaat uit een 3daagse split waarbij ik van elke spiergroep 2/3 oefeningen van 3 setjes pak. Borst/Tri - Back/Bi - Schouders/Benen (5x5 Leg press)

Laat me even weten wat je ervan vind!

Alvast bedankt,

Daan

1. wat is je doel? (afvallen / aankomen, 2000 kcal om aan te komen lijkt me wel heel weinig)
2. Geef het totale aantal voedingswaarden, totale aantal caloriën weer
3. Post eens je trainingsschema met daarin vermeld welke oefeningen je doet, welke dagen je traint (een goed schema voor beginners is stronglifts 5X5 of starting strength van mark rippetoe)

Je behoefte kan je hier berekenen:
http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Als je wilt cutten (afvallen) moet je hier 250 tot 500 kcal onder gaan zitten, als je wilt bulken (aankomen) moet je hier 250 tot 500 kcal boven gaan zitten.

Eet:
- rond de 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
- minimaal 1 - 1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht
- rest aanvullen met koolhydraten

Een handige site om je voedingsschema op te stellen, voedingswaarden te berekenen is http://www.myfitnesspal.com/

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven