AndroidHealthClinic

Is mijn voedingsschema goed voor cut?

jerryboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben sinds gisteren begonnen met cutten. Ik heb hiervoor een voedingsschema.

Ik ben btw 1,84. Ik weeg 80 kg en heb een vetpercentage van 18%.

Ik heb berekend dat ik een energiebehoefte heb van 2840.

UPDATE:
Ik heb het in een excel bestand gezet en geupload. Nu zal het wat duidelijker zijn voor jullie.
De "/" in de schema betekent of. Zo hou ik keuzemogelijkheden over en wat variatie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan er geen zak uit opmaken, maar zie veel suikers en koolydraten yogurt fruit.
En fruit voor het slapen gaan??

zie ook niet hoeveel dit nu presies is kcal.

Beter kijken wellicht.

Totaal non trainingsdagen:

kcal eiwit koolhydr vet vezels
2261 161 215 78 26
644 862 701 52
28% 38% 31% 2%

Totaal trainingsdag:

2410 174 229 82 26
698 916 742 52
29% 38% 31% 2%

TS:

Fruit voor slapengaan (hij neemt het 21:00 dus ik denk sowieso niet aan ''voor het slapengaan'') kan prima.
Wat betreft suikers kan je wel even kijken of het niet misschien teveel is.
Rest ziet er goed uit alleen misschien nog wat trage eiwitten (kwark oid) voor het slapengaan? Misschien dus je allereerste kwark als laatste nemen.

Kan er nog steeds niks uit opmaken ik ga niet zoeken excel zou 10x beter werken.
En ik denk dat hij na die 9 uur gaat slapen, daar ga ik teminste van uit waarom anders de kwark.

• Topic Starter Topic Starter
Beter kijken wellicht.

Totaal non trainingsdagen:

2261 161 215 78 26
644 862 701 52
28% 38% 31% 2%

Totaal trainingsdag:

2410 174 229 82 26
698 916 742 52
29% 38% 31% 2%

TS:

Fruit voor slapengaan (hij neemt het 21:00 dus ik denk sowieso niet aan ''voor het slapengaan'') kan prima.
Wat betreft suikers kan je wel even kijken of het niet misschien teveel is.
Rest ziet er goed uit alleen misschien nog wat trage eiwitten (kwark oid) voor het slapengaan? Misschien dus je allereerste kwark als laatste nemen.

Dat zou idd goed kunnen. Ik weet alleen niet met wat ik de suikers moet vervangen. Na de training nu ook alleen maar halfvolle melk ipv yoghurt.

Maar stel dat ik de magere kwark van de ochtend verplaats naar die van 9 uur. Zal het dan niet weinig zijn om alleen volle yoghurt en fruit in de ochtend te nemen?

Verder was ik nog een vraag vergeten te stellen. Mijn caloriebehoefte is waarschijnlijk 2840. Op non trainingsdagen zit mijn calorie inname rond de 2261. Is het goed zo of is het verschil te groot?

Laatst bewerkt:
Dat zou idd goed kunnen. Ik weet alleen niet met wat ik de suikers moet vervangen. Na de training nu ook alleen maar halfvolle melk ipv yoghurt.

Maar stel dat ik de magere kwark van de ochtend verplaats naar die van 9 uur. Zal het dan niet weinig zijn om alleen volle yoghurt en fruit in de ochtend te nemen?

Verder was ik nog een vraag vergeten te stellen. Mijn caloriebehoefte is waarschijnlijk 2840. Op non trainingsdagen zit mijn calorie inname rond de 2261. Is het goed zo of is het verschil te groot?

Je kunt dingen met suikers, zoals yoghurt en melk, vervangen door bijvoorbeeld eiwitshakes of een vastere vorm van voedsel zoals brood met kipfilet (of crackers met kipfilet). Wat melk en/of yoghurt is geen probleem, maar reken eens uit hoeveel suikers je binnenkrijgt totaal?

Als je je ontbijt dus vervangt door iets anders, dan kan je je kwark (maak daar 500 gram van) verplaatsen naar voor het slapengaan.

Je tekort is op rustdagen (non trainingsdagen) dus 580 kcal ongeveer. Dat kan prima, je moet alleen even kijken hoe het gaat met je herstel. Goed naar je lichaam luisteren, als je merkt dat je lang spierpijn houdt of je trainingen te snel achteruit gaan, dan eet je iets meer (op rustdagen wat meer eiwitten en vetten, op trainingsdagen wat meer koolhydraten). Een tekort kun je dan alsnog vergroten door wat cardio te doen, maar dit is meer voor over een tijdje.

• Topic Starter Topic Starter

Ik heb het voor je in een excel bestand gezet.

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Je kunt dingen met suikers, zoals yoghurt en melk, vervangen door bijvoorbeeld eiwitshakes of een vastere vorm van voedsel zoals brood met kipfilet (of crackers met kipfilet). Wat melk en/of yoghurt is geen probleem, maar reken eens uit hoeveel suikers je binnenkrijgt totaal?

Als je je ontbijt dus vervangt door iets anders, dan kan je je kwark (maak daar 500 gram van) verplaatsen naar voor het slapengaan.

Je tekort is op rustdagen (non trainingsdagen) dus 580 kcal ongeveer. Dat kan prima, je moet alleen even kijken hoe het gaat met je herstel. Goed naar je lichaam luisteren, als je merkt dat je lang spierpijn houdt of je trainingen te snel achteruit gaan, dan eet je iets meer (op rustdagen wat meer eiwitten en vetten, op trainingsdagen wat meer koolhydraten). Een tekort kun je dan alsnog vergroten door wat cardio te doen, maar dit is meer voor over een tijdje.

Oke bedankt voor de tips!
Ik zal de zeker gebruiken!

Terug
Naar boven