MuscleMeat

Islam: een sceptisch perspectief

Wat kun jij dom lullen vent. Met je Allah gebrabbel. Hou er gewoon mee op. Geloof wat ji jwilt geloven, denk dat je beter bent, maar als iemand anders dat niet wil is dat zijn keuze.

Cyan:
Ik heb Turkse makkers, die nog nooit een moskee hebben gezien, frikandellen eten, zuipen, snuiven, naar de h**ren gaan en alles!
Leven nog steeds en hebben de grootste lol.

No sweat!

yeah!

Er is een verschil tussen zondes en ongelovigheid
Ongelovigheid is het ergste wat je kan doen, en hiervoor zal allah je nooit kunnen vergeven

Ik dacht dat allah vergevensgezind was.
Anyhow, nogmaals, dat soort uitspraken doen mij niets, spiertje.
Ik weet niet of je het beseft, maar het raakt mij echt totaal niet hé. Dus ja, niets stopt je om verder te doen, maar ik zeg het al op voorhand dat je je tijd verkwist.

dus met andere woorden, iemand die geloofd in een 'god' en kinderen verkracht zal vergeven worden. Maar iemand die niet gelooft en steeds zichzelf opoffert om zijn medemens te helpen is sowieso gedoemd tot 'de hel'

Leve de godsdienst!

Nuance: Ik weet niet hoe het zit met het christelijke geloof maar ik heb vernomen dat iemand die verschrikkelijke zondes pleegt alsnog vergeving kan vragen en ook krijgt
Iemand die hier opheldering over kan geven?
Allah is de Meest vergevingszinde maar de islam gaat uit van het princiepe voor al je zondes zul je moeten verantwoorden. Dus geloof maar dat die verkrachter zn straf krijgt, net zoals die ongelovige

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat allah vergevensgezind was.
Anyhow, nogmaals, dat soort uitspraken doen mij niets, spiertje.
Ik weet niet of je het beseft, maar het raakt mij echt totaal niet hé. Dus ja, niets stopt je om verder te doen, maar ik zeg het al op voorhand dat je je tijd verkwist.

Allah tabaraka 3wa ta3ala is degene die jou heeft gemaakt? En wie is beter in staat om voor ons te weten wat wij wel en niet moeten doen, dan Degene die ons heeft gemaakt en ook te beslissen over vergeving

Alles, maar dan ook alles, is om onszelf te beschermen. Ook zaken die wij als mensen nog niet hebben ontdekt, waarvan je zou zeggen waarom mag dat nu eigenlijk niet, zit ongetwijfeld een logica achter die tot zover gewoon nog te groot voor ons is om te ontdekken.
Vergeet niet, dit komt van Allah swt, de Allerhoogste, de Allerwijste. Zijn kennis is het die Allesomvattend is, en wij zullen deze nooit helemaal begrijpen noch kennen. Maar alles, kent een logica, en alles is alleen om het goede en het beste met ons voor te hebben.
Wat ga je op de Dag des Oordeels zeggen, als je voor Allah swt staat, en je aan Hem verantwoording moet afleggen. Direct aan Allah tabraka wa ta3ala, zonder enige tolk tussen jullie in, zoals letterlijk in de Koran wordt verhaald.
Ga je dan zeggen dat je je jezelf tevreden wilde stellen? En je wil Allah swt dan dus niet tevreden stellen?

Verkies jij de tevredenheid van een mens, boven de tevredenheid van Allah tabaraka wa ta3ala?!

Je zult op die dag in ieder geval niet kunnen zeggen dat je er niet op gewezen bent, want dat ben je nu wel

wel grappig om te zien dat je ons ongelovige wil overhalen cq wil onderwijzen in de koran, thnx but no thnx...

Geloof wat je wil geloven Mo maar leg het niet iemand anders op...

Tevens is het jammer dat je het ook als angstgegner gebruikt...

Spiertje, je luistert niet.

Kijk.

Allah tabaraka 3wa ta3ala is degene die jou heeft gemaakt? En wie is beter in staat om voor ons te weten wat wij wel en niet moeten doen, dan Degene die ons heeft gemaakt en ook te beslissen over vergeving

Nee, allah heeft me niet gemaakt. Ik geloof niet in hem.

Vergeet niet, dit komt van Allah swt, de Allerhoogste, de Allerwijste.

Neen, want god bestaat niet.

Wat ga je op de Dag des Oordeels zeggen, als je voor Allah swt staat, en je aan Hem verantwoording moet afleggen.

Er zal geen dag des oordeels zijn, want er is geen god.

Direct aan Allah tabraka wa ta3ala, zonder enige tolk tussen jullie in, zoals letterlijk in de Koran wordt verhaald.
Ga je dan zeggen dat je je jezelf tevreden wilde stellen? En je wil Allah swt dan dus niet tevreden stellen?

Ik kan hem niet tevreden stellen, wnat hij bestaat niet.

Verkies jij de tevredenheid van een mens, boven de tevredenheid van Allah tabaraka wa ta3ala?!

Onmogelijk spiertje, ik denk dat ik duidelijk ben geweest.

Snap je waar ik naartoe wil gaan ?
Ik vind het btw zeer gemakkelijk om te zeggen dat wij mensen "Hem" en zijn regels nooit zullen snappen, maar dat hij alle logica bevat en wij naar hem dus moeten schikken. Komaan spiertje, als je efkes nadenkt, dan zie je gewoon de zwakke verdedigingsmechanisme van de gelovigen. "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk", give me a break.

Jammer, maar ik staak mn pogingen
Ik hoop alleen dat je op een dag de warmte van de islam in je hart weer zult voelen

hoezo hoop jij dat , ik hoop toch ook niet dat jij op een dag ongelovig word ( omdat ik dat ook ben), dat moet iedereen voor zichzelf beslissen..

Dat geldt dan weeral alleen voor de man. De vrouw wordt bij jullie nog steeds onderdrukt.

Hola, dat is nogal een veralgemenisering.
True, onder moslims ligt het mss sterk op de loer en het zou me inderdaad niet verbazen dat het onder moslims ook meer voorkomt. Maar het zou me ook zeker niet verbazen dat het niet zo is, aangezien vrouwenonderdrukking in de vorm van bijv zware lichamelijke mishandeling in de westerse wereld ook ONTZETTEND (<------ OPEN EYES PLZ!) veel voorkomt. Als je denkt dat 'wij' in het geheel genomen zo vrouw vriendelijk zijn, dan heb je echt een reality check nodig...

Mijn verbazing was enigszins groot toen ik las dat bepaalde moslimlanden het kiesrecht voor vrouwen al kenden, lange tijd voordat het hier ook maar een gedachte was. Waar is het gebleven?
Zoiets leert mij dat een geloof nogal afhankelijk is van de omgeving en inslag van de mensen (aan de top).

aangezien vrouwenonderdrukking in de vorm van bijv zware lichamelijke mishandeling in de westerse wereld ook ONTZETTEND (<------ OPEN EYES PLZ!) veel voorkomt. Als je denkt dat 'wij' in het geheel genomen zo vrouw vriendelijk zijn, dan heb je echt een reality check nodig...

Mannen en vrouwen apart eten, de zoon is de baas over de moeder, de vrouw mag niet vragen waar manlief naar toe gaat, de man mag een x-aantal vrouwen hebben, etc. Die dingen ben ik bij 'ons' nog niet tegengekomen.

Hoe je het ook wendt of keert, de vrouw is daar gewoon niet gelijk aan de man. Dat is iets wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen. Uiteraard heb je gelijk dat dit bij ons in de westerse wereld ook voorkomt(onderdrukking dan). Maar het is niet algemeen geaccepteerd. En daar zit mijns inziens het grote verschil.

• Topic Starter Topic Starter
Nuance: Ik weet niet hoe het zit met het christelijke geloof maar ik heb vernomen dat iemand die verschrikkelijke zondes pleegt alsnog vergeving kan vragen en ook krijgt
Iemand die hier opheldering over kan geven?

klopt, ook het christendom predikt vergeving voor alle zonden behalve ongeloof of twijfel.

dus in feite ga jij net zo hard branden als ik :D

Mannen en vrouwen apart eten,
Wat is hier niet gelijk aan? mannen moeten net als vrouwen apart eten hoor
Zie hier niet het nadeel in voor de vrouw

de zoon is de baas over de moeder,

Bullshit, je moeder is in de islam op een paar dingen na het belangrijkste wat er is. Wij moslims gaan zelfs zo ver in tegenstelling tot jullie heidenen dat wij onze omas nog in huis nemen en verzorgen op hun oude dag

de vrouw mag niet vragen waar manlief naar toe gaat,
Bullshit, dat is een cultureel iets

de man mag een
x-aantal vrouwen hebben, etc. Die dingen ben ik bij 'ons' nog niet tegengekomen.
Jep das waar en is niks in tegen te brengen, en ik vind het niet erg het is de wil van allah

Hoe je het ook wendt of keert, de vrouw is daar gewoon niet gelijk aan de man. Dat is iets wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen. Uiteraard heb je gelijk dat dit bij ons in de westerse wereld ook voorkomt(onderdrukking dan). Maar het is niet algemeen geaccepteerd. En daar zit mijns inziens het grote verschil.
Acceptatie niet bij moslims grappig

Spiertje, is een reden dat je gelooft gebaseerd op je verlangen naar het paradijs? Zo ja, valt dit dan niet onder de zonde hebzucht?

Spiertje, is een reden dat je gelooft gebaseerd op je verlangen naar het paradijs? Zo ja, valt dit dan niet onder de zonde hebzucht?

Uiteindelijk geloven de meeste ook uit eigen belang. Uit angst om te "branden" en gewoon de angst voor de dood..dat er niets meer is.. en dus maar hopen op het paradijs.

Ik hoop echt dat de islamitische wereld zeer binnenkort ook een "verlichting" gaat meemaken, want ze lopen eeuwen achter met hun opvattingen en denkwijzen. Maar misschien is het teveel gevraagd voor die mensen om met de rede, het verstand eens te gaan nadenken over de wereld

Grappige is dat veel moslims (niet de meerderheid) zich bijna geen ruk aantrekken van alle geboden en verplichtingen, de duisternis komt vooral uit de hoeken van degenen die hangen naar het verleden en zich afkeren van de verdorven Westerse wereld. Volgens hun verdorven dan, maar genoeg moslims die gewoon h**ren en snoeren en zelf ook een schijthekel hebben aan die hang naar fundamentalisme. Zelfs in Iran, feest na feest wordt daar gegeven door de jongere generaties.

Uiteindelijk geloven de meeste ook uit eigen belang. Uit angst om te "branden" en gewoon de angst voor de dood..dat er niets meer is.. en dus maar hopen op het paradijs.

Ik hoop echt dat de islamitische wereld zeer binnenkort ook een "verlichting" gaat meemaken, want ze lopen eeuwen achter met hun opvattingen en denkwijzen. Maar misschien is het teveel gevraagd voor die mensen om met de rede, het verstand eens te gaan nadenken over de wereld
Nonsens, de koran IS de verlichting man
Verlichter als dat wordt het niet voor mij hoor

De fundamentalistische islam is gewoon een teruggang naar de middeleeuwen, dat heeft niks met verlichting te maken. Iemand die roept 'je zal branden' is nou niet echt een verlicht persoon. Of je doelt er op dat het branden die verlichting gaat brengen?

Ik vind het maar een kromme redenering je zal branden als je ongelovig bent .....
Een beetje in hokjes plaatsen.
ik zie god , allah al zitten daarboven.
Jij bent een goede gelovige geweest ......deurtje hemel
Je bent een goed mens geweest maar een ongelovige ......deurtje naar de hel ( daar zal ik wel naar toe gaan dan )

Dat zeggen veel christenen ook van de bijbel...
Die stelling is overigens bijzonder gevaarlijk. Mocht nl. blijken dat er inconsistenties in zitten (wat me niet onwaarschijnlijk lijkt), dan gaat een pijler van het geloof onderuit...

En een opmerking over een boek baseren op datzelfde boek noemt met 'cirkelredeneren'. Daar heb je ongeveer eh.... NIKS aan.

van de Koran bestaan er geen verschillende versies, de bijbel heeft de kinderversie en nog een aantal verschillende versies.
de Arabische Koran is het boek zonder tegenstrijdigheden, dit is het enige boek wat te vertrouwen is.

@spiertje,

ik denk dat je het verkeerd brengt, mensen gaan nu denken dat we steeds bang worden gemaakt met het hellevuur, het enige waar ik bang voor ben is dat Allah niet van mij gaat houden, dat ik in zijn ''ogen" geen goede moslim ben. Zo wordt het naar voren gebracht. Allah houd van de mens, hoeveel je ook gezondigd hebt Allah zal je vergeven, wees niet ondankbaar en bid, bid voor vergiffenis.

Ik vind het maar een kromme redenering je zal branden als je ongelovig bent .....
Een beetje in hokjes plaatsen.
ik zie god , allah al zitten daarboven.
Jij bent een goede gelovige geweest ......deurtje hemel
Je bent een goed mens geweest maar een ongelovige ......deurtje naar de hel ( daar zal ik wel naar toe gaan dan )

maak maar grappen, de dag des oordeels is dichterbij als dat je denkt ;)

Terug
Naar boven