Fitness Seller

Islam: een sceptisch perspectief

dat jij het prachtheid vind ok maar ik persoonlijk vind het dikke zever.
Ik vind het bv niet kunnen dat de islam andere mensen beperkingen oplegt en of dingen beveelt. Gelijk de ruzie die er constant is, sorry dat vind ik niet kunnen.

Dat zijn geen beperkingen, Allah swt weet het beter en weet wat goed voor ons is.Het is voor een Moslim verboden om fysieke ruzie te zoeken. Wat de "Moslims", of mensen die zichzelf Moslim noemen daarmee doen is een ander verhaal.
Dan zal ik toch maar een poging wagen om de prachtheid erin te verklaren
De Islam staat voor de beste humane waarden,(alhoewel veel onwetende dbbers dat zullen tegenspreken) zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding. De Islam blijft groeien in de ontwikkelde landen en elders, omdat de verkondiging ervan in overeenstemming is met de natuurlijke aanleg van de mens.

De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd. De verkondiging van de Islam onderscheidt zich van anderen door zijn werkelijkheidszin, evenwicht en gematigdheid. De Islam besteedt de nodige aandacht aan zowel de geest als het lichaam. Zo biedt hij het lichaam de nodige begeerlijkheden, maar staat buitensporigheid daarin niet toe. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen verlangens die voortvloeien uit de natuurlijke aanleg en de verboden begeerten die tot de ondeugden en onzedelijkheden behoren.

• Topic Starter Topic Starter
Je wordt lachwekkender met de post :D

Datzelfde ervaar ik bij jouw posts, en die van MB :D

Maar je zegt dat Mo de koran geschreven heeft terwijl praktisch alle bronnen die handelen over het ontstaan van de koran beweren dat ie analfabeet was. Heb je daar dan andere bronnen voor of is dat een conclusie die je zelf getrokken hebt?

Kromme vergelijking zeg, en al helemaal om het met een sekte te vergelijken
maar ik maak me niet druk branden zul je toch wel

Die vergelijking ging ook nergens over, misschien dat 'ie daarom zo goed was. Vergelijk het maar met religie ;)

Maar misschien kun je me eens het verschil uitleggen tussen een sekte en de islam.

Wat je nu zegt is onzin, als je de prachtheid van de islam nou eens zou kunnen inzien zou er een wereld voor je opengaan
De koran is de waarheid, met al zijn schoonheid die het meebrengt
Mensen die dat niet kunnen inzien...tjah daar heb ik maar medelijden mee

Jammer, dat als het nou zoiets moois verkondigd/ met zich meebrengt, dat er toch ook zoveel ellende uit komt. Dit geldt ook voor de bijbel. Beide religies (Christendom meer in het verleden, voor de verlichting) brengen veel geweld met zich mee...erg jammer

# the fear of death before repenting;
# the fear of not living up to one's repentance and breaking one's promise;
# the fear of not being able to fulfil Allah’s obligations;
# the fear of losing one's softness in the heart and its hardening;
# the fear of losing consistency;
# the fear of allowing temptations to dominate;
# the fear of Allah making one's self responsible for doing goods deeds because of conceit;
# the fear of becoming arrogant and egotistical due to the abundance of bounties;
# the fear of being distracted from Allah by other creation;
# the fear of being led to an evil ending through excessive bounties;
# the fear of being punished early (i.e. in this world);
# the fear of being disgraced at the time of death;
# the fear of being beguiled by the glitter of this world;
# the fear of Allah revealing one's secret in one's state of oblivion;
# the fear of being stamped with a bad death at the time of death;
# the fear of the pangs of death;
# the fear of the questions of Munkar and Nakeer in the grave;
# the fear of the punishment of the grave;
# the fear of the horrors of the horizon (at the time of resurrection);
# the fear of the awe during the presentation in front of Allah;
# the fear and the shame of being naked (at the time of resurrection);
# the fear of being questioned about every little thing in life;
# the fear of the bridge (over Hell) and its sharpness; the fear of the fire, its chains and its torment;
# the fear of being deprived of Paradise, the Eternal and everlasting kingdom and abode and
# the fear of being deprived of seeing Allah's tremendous visage

Ja, in het begin was ik ook bang.(toen ik m'n geloof verloor). Maar dat komt omdat je dit soort "bullshit"( pardon my language) al jaren in u kop gestoken hebt. Na een 3tal weken had ik geen enkele vrees meer.

Ja, in het begin was ik ook bang.(toen ik m'n geloof verloor). Maar dat komt omdat je dit soort "bullshit"( pardon my language) al jaren in u kop gestoken hebt. Na een 3tal weken had ik geen enkele vrees meer.

vind het echt knap dat je dat zo nuchter kunt bekijken. Heb je geen heibel gehad met familie en vrienden voor je keuze?

@ bart82

de Koran is geschreven door de Profeet Muhammed (sav)
en ja het klopt dat je zegt dat Hij niet kon lezen en schrijven, Hij moest opschrijven wat Allah (cc) hem beveelde en wonderbaarlijk kon Hij schrijven.
het zijn de mooiste verzen die ooit geschreven zijn. de Koran is de enige boek zonder tegenstrijdigheden, geloof je het niet zoek je het maar op (vraag me niet om bronnen, de enige bron is de Koran zelf)

Dat zijn geen beperkingen, Allah swt weet het beter en weet wat goed voor ons is.Het is voor een Moslim verboden om fysieke ruzie te zoeken. Wat de "Moslims", of mensen die zichzelf Moslim noemen daarmee doen is een ander verhaal.
Dan zal ik toch maar een poging wagen om de prachtheid erin te verklaren
De Islam staat voor de beste humane waarden,(alhoewel veel onwetende dbbers dat zullen tegenspreken) zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding. De Islam blijft groeien in de ontwikkelde landen en elders, omdat de verkondiging ervan in overeenstemming is met de natuurlijke aanleg van de mens.

De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd. De verkondiging van de Islam onderscheidt zich van anderen door zijn werkelijkheidszin, evenwicht en gematigdheid. De Islam besteedt de nodige aandacht aan zowel de geest als het lichaam. Zo biedt hij het lichaam de nodige begeerlijkheden, maar staat buitensporigheid daarin niet toe. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen verlangens die voortvloeien uit de natuurlijke aanleg en de verboden begeerten die tot de ondeugden en onzedelijkheden behoren.

Ik vind eerlijk gezegd de strafsysteem van God "menselijk" en dat is erg gay (lees: dwaas/apart).
VB: het is verboden om alcohol te drinken. Reden is dat het ongezond is (bij overdrijving) en je zat kan maken (bij overdrijving). Het is goed om de grote massa ermee te beschermen, maar als je van 1 iemand al de recht ontneemt om te drinken, wat voor een God ben je dan ? Als iemand perfect kan leven met alcohol, wat is dan het probleem ? Het is toch niet logisch ? En dat zijn dans Gods woorden ? Pretty lame als je het mij vraagt.

Harddrugs is hier bijvoorbeeld verboden. Enkel om de grote massa te beschermen van gebruik, maar genoeg individuen die ik ken die er wel mee kan omgaan. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar that's life. Voor zoiets kan je niet echt iets doen, dat is menselijk, maar dat God op dezelfde manier tewerk gaat is echt dwaas. Kan hij zelf niet bepalen op het day of judgment ofzo of de persoon wel of niet naar hel/paradijs mag gaan, ook al heeft ie liters alcohol en grammen coke in zijn bloed:p

@ bart82

en ja het klopt dat je zegt dat Hij niet kon lezen en schrijven, Hij moest opschrijven wat Allah (cc) hem beveelde en wonderbaarlijk kon Hij schrijven.
het zijn de mooiste verzen die ooit geschreven zijn. de Koran is de enige boek zonder tegenstrijdigheden, geloof je het niet zoek je het maar op (vraag me niet om bronnen, de enige bron is de Koran zelf)

Ok ik wil best aannemen dat moest Allah inderdaad bestaan dat hij in staat zou zijn om Mo dat boek te laten schrijven. Jezus kon de blinden laten zien dus een analfabeet doen schrijven is op zich noch niet zo ver gezocht.
Maar het eerste artikel van m'n eerste post toont duidelijk aan dat de koran een rekenkundige fout bevat, het feit of die fout er van oudser in staat of met het copieren/vertalen is ingeslopen doet er niet toe, de moderne koran bevat minstens één fout. Op zich geen drama maar voor jullie blijkbaar een onoverkomelijk struikelblok.

vind het echt knap dat je dat zo nuchter kunt bekijken. Heb je geen heibel gehad met familie en vrienden voor je keuze?

Waarschijnlijk komt dat nog wel ???
Mijn ouders hebben eigenlijk al een vermoeden, maar godzijdank(:D ) vallen ze me ermee niet lastig. Ik weet niet waarom, want mijn moeder en vader zijn zeer praktiserend.
Mijn beste vriend (moslim, maar niet echt praktiserend) zei me ooit eens dat moest ik een ongelovige zijn, hij met me nog steeds zou omgaan. Ik denk dat hij het ondertussen ook wel al weet, want hij zei me dit na een 2tal maanden wanneer ik m'n geloof verloor. Dat deed echt deugd om te horen :D
Ik ben me er wel van bewust dat ik nogal in een turkse/moslim gemeenschap woon en dat ik goed moet opletten op m'n uitspraken. Ik wil m'n familie ook niet ten schande brengen. Ik vind het maar belachelijk, maar ons cultuur(?) is nou eenmaal zo en ik wil m'n ouders dat niet aandoen.

Waarschijnlijk komt dat nog wel ???
Mijn ouders hebben eigenlijk al een vermoeden, maar godzijdank(:D ) vallen ze me ermee niet lastig. Ik weet niet waarom, want mijn moeder en vader zijn zeer praktiserend.
Mijn beste vriend (moslim, maar niet echt praktiserend) zei me ooit eens dat moest ik een ongelovige zijn, hij met me nog steeds zou omgaan. Ik denk dat hij het ondertussen ook wel al weet, want hij zei me dit na een 2tal maanden wanneer ik m'n geloof verloor. Dat deed echt deugd om te horen :D
Ik ben me er wel van bewust dat ik nogal in een turkse/moslim gemeenschap woon en dat ik goed moet opletten op m'n uitspraken. Ik wil m'n familie ook niet ten schande brengen. Ik vind het maar belachelijk, maar ons cultuur(?) is nou eenmaal zo en ik wil m'n ouders dat niet aandoen.

Je kan idd van je ouders niet verwachten dat ze je steunen in je keuze maar het feit dat ze je geen tegenwind geven is op zich al positief. Leuk ook dat je maat je aanvaard maar daar is hij dan ook je maat voor :)

En dat heb ik dus zelf gedaan die dingen in mn kop gestoken
Omdat ik weet wat de waarheid is., ik vind het echt zo jammer dat jij van het geloof bent afgedwaald maar het zit er nog
Omarm je geloof cyan, voordat het te laat is
Allah weet wat goed voor je is en alle muslims, ik begrijp niet dat je dit zomaar opzij kunt zetten voor die...ik zal der maar niet verder op doorgaan

@ bart82

Mashallah ahmet, goed om te zien dat ik niet in mn eentje ben hier

Er moeten meer Cyan's komen.

Ik vind eerlijk gezegd de strafsysteem van God "menselijk" en dat is erg gay (lees: dwaas/apart).
VB: het is verboden om alcohol te drinken. Reden is dat het ongezond is (bij overdrijving) en je zat kan maken (bij overdrijving). Het is goed om de grote massa ermee te beschermen, maar als je van 1 iemand al de recht ontneemt om te drinken, wat voor een God ben je dan ? Als iemand perfect kan leven met alcohol, wat is dan het probleem ? Het is toch niet logisch ? En dat zijn dans Gods woorden ? Pretty lame als je het mij vraagt.

Harddrugs is hier bijvoorbeeld verboden. Enkel om de grote massa te beschermen van gebruik, maar genoeg individuen die ik ken die er wel mee kan omgaan. Het is natuurlijk niet eerlijk, maar that's life. Voor zoiets kan je niet echt iets doen, dat is menselijk, maar dat God op dezelfde manier tewerk gaat is echt dwaas. Kan hij zelf niet bepalen op het day of judgment ofzo of de persoon wel of niet naar hel/paradijs mag gaan, ook al heeft ie liters alcohol en grammen coke in zijn bloed:p

Heel triest dit, ik kan alleen hopen dat je nog op het rechte pad komt
Want zoals het er nu uitziet zul je echt gaan branden man, wees ervan op de hoogte dat alles wat je doet je daar voor zal moeten verantwoorden..
Je bent een huichelaar cyan, een munafiqeen
Hoed jezelf hiervoor, later zul je nooit kunnen zeggen dat je niet gewaarschuwd bent

Wanneer de huichelaars tot u komen, zeggen zij: "Wij getuigen dat gij inderdaad de boodschapper van Allah zijt." Allah weet dat gij Zijn boodschapper zijt, en Allah getuigt dat de huichelaars inderdaad leugenaars zijn.

Spiertje, je hebt recht op je mening maar net zo goed als het niet toegestaan is dat ze jou afbranden moet je natuurlijk zelf niet iemand een huichelaar noemen. Respecteer de keuze van Cyan, dan laat je zien dat je werkelijk een verlicht persoon bent.

Echt, hoe het ook mag overkomen het is niet beledigend bedoeld en al helemaal niet om af te branden
Ik probeer Cyan alleen voor een grote grove fout te behoeden en hem erop te wijzen maar ok als jij t zegt ik zal er niet verder op ingaan

Wat kun jij dom lullen vent. Met je Allah gebrabbel. Hou er gewoon mee op. Geloof wat ji jwilt geloven, denk dat je beter bent, maar als iemand anders dat niet wil is dat zijn keuze.

Cyan:
Ik heb Turkse makkers, die nog nooit een moskee hebben gezien, frikandellen eten, zuipen, snuiven, naar de h**ren gaan en alles!
Leven nog steeds en hebben de grootste lol.

No sweat!

Wat kun jij dom lullen vent. Met je Allah gebrabbel. Hou er gewoon mee op. Geloof wat ji jwilt geloven, denk dat je beter bent, maar als iemand anders dat niet wil is dat zijn keuze.

Cyan:
Ik heb Turkse makkers, die nog nooit een moskee hebben gezien, frikandellen eten, zuipen, snuiven, naar de h**ren gaan en alles!
Leven nog steeds en hebben de grootste lol.

No sweat!

+1 oftewel helemaal mee eens!

Echt, hoe het ook mag overkomen het is niet beledigend bedoeld en al helemaal niet om af te branden
Ik probeer Cyan alleen voor een grote grove fout te behoeden en hem erop te wijzen maar ok als jij t zegt ik zal er niet verder op ingaan

Kom zeg, hij is volwassen genoeg om naar zijn eigen visie te beslissen wat hij wel of niet wil geloven. Wat een argument ook; "Je gaat branden". Damn zeg is dat dan de enige reden waarom een mens moslim zou worden?

Terug
Naar boven