Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
While many in the Muslim community were in denial and refused to acknowledge how serious this problem was when we first began, we knew that sex addiction was an equal opportunity ailment: no one was immune, not even Muslims.
Powerless to stop its destructive nature, the story was universally the same for those afflicted: relationship and career opportunity losses, spiritual despair, and untold personal heartache.
What was missing was a safe place where Muslims struggling with pornography and sex addiction could find professional support by those who intimately understood their background and special needs.


While support groups and formal recovery programs exist for pornography addiction in the US – many church based – programs catering to Muslims are mostly unknown. One such program for Muslims, “Purify Your Gaze”, formally launched on December 6, 2010. Founder Zeyad Ramadan, a 24-year old certified life coach, said pornography addiction is Muslim community’s “elephant in the room” – a huge problem that few are willing to discuss. http://www.muslimlinkpaper.com/comm...ing-in-the-silence-pornography-addiction.html
“I have noticed when Muslim males are addicted to porn they are also seeing other women, outside of their marriage and engaging in sexual activities with these women or talking to them in a sexual manner,” said Imam Hassan Amin. “Anytime a man spends eight to nine hours looking at porn and less than fifteen minutes with his family, I would say that it is a very serious problem in our community,” added the Imam.
“[In the past] couples having problems in their relationship would simply be him not talking with her enough or her talking too much. But, lately as an Imam and social worker, I have seen an increase of couples coming to me for counseling and four out of five couples have his viewing of porn online as a major problem in their relationship.

Ja, maar zo'n overzicht zou je ook van de gemiddelde Nederlandse man kunnen maken.“I have noticed when Muslim males are addicted to porn they are also seeing other women, outside of their marriage and engaging in sexual activities with these women or talking to them in a sexual manner,” said Imam Hassan Amin. “Anytime a man spends eight to nine hours looking at porn and less than fifteen minutes with his family, I would say that it is a very serious problem in our community,” added the Imam.
Zijn laatste post op dbb dan
Rip TheTeen
---------- Toegevoegd om 00:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:41 ----------
Door TheDeen the bannen heeft Allah nog wat mensen willen bannen.
Maar de mod was sterker![]()

ergste is ik hou me waarschijnlijk nog meer aan de regels van de islam dan de gemiddelde moslim van mijn leeftijd![]()
Niet-westerse media zijn wel objectief en doen dit niet?
Persvrijheid is in niet-westerse landen ver te zoeken. In Nederland kan de media zich negatief uitlaten over de regering, het koningshuis of over de kerk. In niet-westerse landen worden journalisten regelmatig monddood gemaakt door ze hard aan te pakken wanneer zij zich te kritisch uiten. Celstraffen zijn geen uitzondering.
Het westen is verre van perfect, maar vergeleken met landen waar de islam de scepter zwaait is het westen velen malen beter. islamitische landen waar de sharia strikt wordt toegepast als rechtsysteem zijn al helemaal inferieur aan het westen.
Saoedi-Arabië is een goed voorbeeld.
Saoedi-Arabië is het religieuze centrum van de islam, heeft de belangrijkste heilige plaatsen en is tevens de bakermat van de islam. Ondanks dat moslims en dhimmies de islam verkondigen als vredelievend en rechtvaardig, representeert Saoedi-Arabië echter alles wat extreem en barbaars is aan de islam.
Om er maar een paar te noemen: Saoedi-Arabië kent geen godsdienstvrijheid, kerken zijn er verboden, op afvalligheid van de islam staat de doodstraf, op homosexualiteit staat de doodstraf, op tovenarijstaat de doodstraf, vrouwen die vreemdgaan krijgen de doodstraf, mensenrechten worden dagelijks geschonden, de doodstraf wordt publiekelijk uitgevoerd door onthoofding, lijfstraffen zoals zweepslagen zijn normaal, de media wordt compleet gecensureerd door de staat, kritiek op de islam kan worden bestraft met de dood, andersdenkenden worden onderdrukt.
Daarnaast mogen vrouwen: vanaf hun 9e jaar worden uitgehuwelijkt, niet autorijden, niet zonder begeleiding van een man de straat op, niet zonder boerka de straat op, niet gebruik maken van het ov, niet zelfstandig aankopen doen, sinds 2013 mogen ze fietsen maar alleen onder begeleiding van een man, niet alleen reizen, en nog veel meer achterlijke primitieve shit.
Het land is een absolute monarchie waarin politieke partijen verboden zijn en de sharia fungeert als grondwet, hierdoor kent het land dan ook geen democratie. De wet van god is absoluut en kan niet worden verandert, anders zou het in strijdt zijn met de religie zelf, aangezien allah natuurlijk almachtig en alwetend is.
Sharia (Arabisch: شريعة sjarī'a) is het Arabische woord voor de islamitische wet of de wet van God.
Dit is ook zo hypocriet.
Mekka, de heiligste plek voor moslims waar de grote moskee en de Kaäba staan, zijn streng verboden voor niet-moslims. Stel je verbiedt Rome voor niet-katholieken en weigert moslims de toegang, dan heb je wereldwijde rellen van boze moslims die zich gediscrimineerd voelen.
Of hebben Saudi-Arabië, de sharia en Mekka (waar elke moslim verplicht heen moet als pelgrim voor de hadj) helemaal niets te maken met de echte, gematigde islam?
Dit is toch geen waar hoor, mensen zullen tot het bittere eind proberen van hun waardeloos geld af te raken en ze zullen sneller gaan ruilen dan dat ze hun waardevolle metalen gebruiken als betaalmiddel (wet van Gresham: bad money drives out good money).
Kijk naar alle landen met hyperinflatie, amper wordt er daar betaald met goud of zilver, er wordt geruild of de geldeenheid wordt toch gebruikt (en wordt dan zo snel mogelijk terug gebruikt, wat de velociteit enorm laat stijgen en dus de inflatie nog meer verhoogd).
question: why is frej such a f**got?
answer: because he likes c**k.
dus die dude gaat geen "antwoorden" meer geven?
Ik heb dit gevonden over de schrijvers. Toch wel iets om je conclusies over te trekken haha:
Traditionele moslimgeleerden uit de islamitische wereld zijn het in grote lijnen eens over de ontstaans- en verspreidingsgeschiedenis van de Koran. islamologen in de westerse wereld zetten echter een aantal kritische kanttekeningen bij die visie en enkele kritische geleerden vechten de door traditionele moslimgeleerden geclaimde authenticiteit van de Koran aan.
Johannes van Damascus, een van de persoonlijke adviseurs van de Syrische kalief, kende aan het begin van de 8e eeuw ten minste enkele van de tegenwoordig bekende soera's, wat blijkt uit zijn boek "Bron van Kennis", geschreven omstreeks 742/743. Hierin noemt hij de soera's De Koe (2), De Vrouw (4) en De Tafel (5). Ook gaat hij in op een verhaal met de titel "De Kameel van God", maar dat ontbreekt in de Koran.
Traditionele visie
Volgens de islamitische overlevering werd de Korantekst in de periode 610-632 in delen, beginnend met de Laylat al-Qadr, door de engel Djibriel aan Mohammed geopenbaard. De openbaringen werd vervolgens door zijn volgelingen door middel van recitatie uit het hoofd geleerd en fragmentarisch opgeschreven op stukken perkament, hout en bot. Er wordt aangenomen dat Mohammed analfabeet was en dus zelf lezen noch schrijven kon.
Over de chronologische volgorde van openbaring zijn moslimgeleerden het globaal eens, maar van een aantal tekstgedeelten is onduidelijk wanneer zij precies zijn geopenbaard. Zo bestaat verschil van mening over welke passage als eerste werd geopenbaard. Een meerderheid van moslimgeleerden gaat ervan uit dat dat de eerste vijf verzen van soera De Bloedklomp waren, die in de maand ramadan van het jaar 610 werden geopenbaard toen Mohammed zich in een grot had teruggetrokken. Anderen denken dat het de eerste twee verzen van soera De Ommantelde waren, of de hele soera De Opening. De meeste islamologen onderschrijven de chronologie die door moslimgeleerden aan de diverse passages wordt toegekend.
Bij de dood van Mohammed in 632 bestond er geen complete, schriftelijke korantekst. De mondelinge overlevering was in de eerste jaren na Mohammeds dood nog uiterst belangrijk. Toen na de Slag bij Al-Yamaamah (632) echter een groot aantal moslims, waaronder een groot aantal Hafiz gesneuveld was, was dat voor kalief Aboe Bakr aanleiding om de losse tekstfragmenten systematisch te laten verzamelen. Hij wees Zaid ibn Sabit, een van Mohammeds schrijvers, aan om dat te doen. Zaid stond bekend als degene die het meeste van de Koran uit zijn hoofd kende en hij had ook de meeste tekstfragmenten genoteerd.
Zaid baseerde zijn werk in de eerste plaats op de beschikbare geschreven tekstfragmenten, die hij liet controleren door degenen die (delen van) de Koran uit hun hoofd kenden (qurra’, enk.qari’). Vooral voor de juiste volgorde was hij van de qurra’ afhankelijk. Hij veranderde de tekst op geen enkele wijze en voegde er geen verklaringen of redactionele commentaren aan toe.
De traditionele visie is dat de openbaringen van de Koran onder voorzitterschap van Zaid ibn Sabit werden opgeschreven door Omar ibn al-Chattab, Oethman ibn Affan, Ali ibn Aboe Talib, Talha ibn Oebeydullah, Sa`d ibn Abi Waqqas, Aboe Derda, Mikdad, Oebay ibn Kab, Aboe Moesa el-Eshari en Abdullah ibn Masud. Deze eerste volledige schriftelijke koran (moeshaf – verzameling bladen) ging na de dood van Aboe Bakr naar Omar ibn al-Chattab en na diens dood naar zijn dochter Hafsa, die een van Mohammeds weduwen was. Toch bleef mondelinge overlevering nog lange tijd de belangrijkste manier om de Koran door te geven.
Onder de derde kalief, Oethman ibn Affan (644-656), begon het proces van officiële codificatie van de verzamelde teksten. De reden hiervoor was dat in de verschillende centra van het uitdijende islamitische rijk onenigheid over de correcte manier van reciteren ontstond. Een commissie van vier onder leiding van Zaid ibn Sabit stelde in 651 de eerste officiële codex vast. Door het ontbreken van diakritische tekens en klinkertekens liet deze tekst de mogelijkheid van zeven door de moslimgemeenschap erkende leeswijzen (dialecten) open, zij het dat, waar onenigheid bestond, gekozen werd voor het dialect van Qoeraisj, de stam van Mohammed. Dit betrof vooral de uitspraak en zorgde slechts in beperkte mate voor verschillen in betekenis. Er werden vier, vijf of zes kopieën gemaakt die naar Mekka, Damascus, Basra en Koefa gestuurd werden. Eén exemplaar hield Oethman zelf. Afwijkende exemplaren werden vernietigd. Twee van deze eerste Korans zouden nog bewaard zijn in Tasjkent (naar verluidt het persoonlijke exemplaar van Oethman) en in het Topkapi-museum in Istanboel. Efim A. Rezvan dateert de koran van Tasjkent vanwege het gebruikte schrift (Kufic) rond het jaar 800.[7]
Ook na deze Oethmaanse tekst bleef de mondelinge overlevering, vooral voor de juiste uitspraak, belangrijk. Rond 700 werden er diakritische puntjes aan toegevoegd om de medeklinkers van elkaar te onderscheiden en nog later werden er ook nog klinkertekens toegevoegd.
De huidige gedrukte Koranteksten zijn vrijwel alle gebaseerd op een in 1919 in Caïro gedrukte standaarduitgave.
Andere visies
Er bestaan geheel verschillende visies op hoe de Koran precies tot stand gekomen is. Zo hield de Koranvertaler Richard Bell zich bezig met het rangschikken van de verschillende soera's onder de aanname dat Mohammed zelf zich met de verzameling en redactie bezig had gehouden.[8] Naast het idee dat Mohammed zijn materiaal ontving door Goddelijke inspiratie, is wel geopperd dat Mohammeds openbaringen voortkwamen uit epileptische aanvallen.[9] Tenslotte zijn er onderzoekers die op grond van archeologische vondsten en taalkundig onderzoek menen dat de Koran is ontstaan uit een verzameling geschriften uit de tijd vóór Mohammed, de meeste kritische onderzoekers noemen joodse (Thora) en christelijke (Evangelie) verhalen en een verzameling volksverhalen gesteld in een aan het Arabisch verwante taal, te weten het Aramees.[10]
Pogingen van westerse oriëntalisten om de ontstaansgeschiedenis van de Koran te achterhalen en teksten met elkaar te vergelijken worden doorgaans bemoeilijkt door de traditionele islamitische opvatting dat de Koran vanaf het begin ongewijzigd is overgeleverd. In 1979 wist Qadhi Isma'il al-Akwa', directeur van de Jemenitische Antiquiteitenautoriteit, een Duits instituut te interesseren om een vondst uit 1972 van oude koranresten in Sana'a te onderzoeken, en vanaf 1981 werd ook de Duitse geleerde Gerd Rüdiger Puin daarbij betrokken. De oude koranfragmenten bleken geschreven in Hidjazi, een zeldzame en, voor zover bekend, oudste vorm van Arabisch schrift. Puin vond allerlei verschillen met de moderne Koran, wat hem in Jemen niet in dank werd afgenomen.[11] In 1987 schreef Parvez Manzoor boos in de Muslim World Book Review dat de onderzoekers erop uit waren het geloof van moslims in de Koran te ondermijnen.[12] In nieuwe korans staat tot in details aangegeven hoe de tekst moet worden uitgesproken. De precisie beperkt zich niet tot de klinkers en medeklinkers. Priegeltekentjes geven ook informatie over de voordracht van de tekst. Deze tekens stonden niet in de door Puin gereconstrueerde koran.[11]
Het staat vast dat de Koran een groot aantal traditionele gegevens en thema's bevat die direct terug te voeren zijn op joodse en christelijke tradities, waaronder Apocriefen van het Nieuwe Testament en de Talmoed. Soera Jonas 94 verwijst expliciet naar de verhalen uit de eerdere Openbaringsgeschriften. Soera De Waardevolle Nacht wordt door een enkele vertaler in verband gebracht met de Kerstnacht.[13] Verhalen over bijbelse figuren als Jozef of Abraham zijn in de Koran terug te vinden in een vorm die sterk doet denken aan de joodse midrasj, een genre waarin de bijbelse legenden – die doorgaans veel aan de verbeelding overlaten – worden uitgebreid.
http://www.salon.com/2015/01/15/why_porn_is_exploding_in_the_middle_east_partner/
http://www.muslimsandtheworld.com/do-muslims-watch-pornography/
"Why porn is exploding in the Middle East.
Data reveal six of the top eight porn-searching countries are Muslim states.
According to data released by Google, six of the top eight porn-searching countries are Muslim states. Pakistan tops the list at number one, followed by Egypt at number two. Iran, Morocco, Saudi Arabia and Turkey come in at numbers four, five, seven and eight, respectively. Pakistan leads the way in porn searches for animals like pigs, donkeys, dogs, cats and snakes."
Is dit haram?
Al je wijsheid uit een 1500 jaar oud boekje halen en vervolgens anderen vragen om met bewijs te komen.

...............................................................................................................![]()
......................................................................
![]()
..........................
Kijk nog even naar de hiervoorgenoemde aangehaalde quotes van je.....
Probeer er maar een mooie draai aan te geven ....., iets van dat niet moslims het niet goed kunnen interpreteren bijvoorbeeld.
Als het je lukt zal ik je als ik wat tijd heb nog uitleggen dat islam onderwerping betekent en niet isalam (islam is vrede zoals je eerder de niet arabisch begrijpende forumbezoekers probeerde uit te leggen.
________________________
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Porn is haram.
Wij moslims zijn ook maar mensen.
Wij gaan ook dood hoor als we door het hoofd worden geschoten.
Mwehe lolz lache topic.
Al je wijsheid uit een 1500 jaar oud boekje halen en vervolgens anderen vragen om met bewijs te komen.
![]()
Het is verboden voor moslims om niet moslims te dwingen/forceren om islam te volgen!!!
Slangen, katten, honden, apen en varkens (heel vreemd) horen niet bij gewone mensen hun voorkeur heur.
Zie jij het soms zitten zo een sexy slang of een geile harige aap?
