XXL Nutrition

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werk regelmatig met moslimjongeren en hun ouders. Mijn indruk kan verkeerd zijn, maar ik krijg altijd het gevoel dat die gezinnen héél gesloten zijn en daarbinnen niet veel bespreekbaar is met buitenstaanders. Zeker niet als het om persoonlijke dingen gaat of iets waarover je 'schaamte' zou kunnen hebben. De jongeren zijn vaak iets gematigder en valt mee te werken, de ouders zijn jammer genoeg een ander paar mouwen. Lijkt me toch echt moeilijk om daar een vinger aan de pols te houden. De samenleving is al heel individualistisch, niet handig om dan nog eens jezelf extra af te sluiten.

Zou je zelf moslimgezinnen als meer gesloten zien in vergelijking met de westerse? En is dat dan een kwestie van hun cultuur binnen het land of kan je dat koppelen aan de islam (denk maar aan onrein = haram, dus seksualiteit of bedplassen wordt niet besproken)?
Hoi TheDeen. Heb m'n vraag nog eens gesteld tijdens een vorming van Ota. Denk dat je 'm best ook eens volgt :p

Ik mis je :(

Ik mis EricR, met zijn zijn kale knikker. :(

The deen: Wat is jouw visie op waar de (in het arabisch) oorspronkelijke uitroep vandaan komt/op is gebasseerd; "Allah is de grootste!" ipv "Allah is groot!"?

.

Laatst bewerkt:
Het valt inderdaad op dat theDeen recent steeds een maandje afwezig is.
Geef niets ik was wel langer dan een maandje weg (ben theDeen nergens tegengekomen :D)
en ik heb geduld.

Wellicht zijn kinderbruid aan het molesteren.

The deen: Wat is jouw visie op waar de (in het arabisch) oorspronkelijke uitroep vandaan komt/op is gebasseerd; "Allah is de grootste!" ipv "Allah is groot!"?

Ben niet Deen, maar Allah is per definitie het "maximale/ultieme wezen", in principe gebaseerd op neo-platonisme/conceptualisme. Maw er kunnen veel wezens groot zijn, maar Allah is per definitie het grootste/groter.

Laatst bewerkt:
Ben niet Deen, maar Allah is per definitie het "maximale/ultieme wezen", in principe gebaseerd op neo-platonisme/conceptualisme. Maw er kunnen veel wezens groot zijn, maar Allah is per definitie het grootste/groter.

Snap je antwoord vanuit logica en als filosofisch argument.
Maar hier waren Mohammed en cohorten waarschijnlijk niet van op de hoogte en zij hadden vermoedelijk destijds een andere belangrijke reden om Allah de grootste te noemen. Ben benieuwd of het Islam-correct antwoord dat theDeen ongetwijfeld zal googelen overeenkomt met zijn eigen religieuze interpretatie.

Maar hier waren Mohammed en cohorten waarschijnlijk niet van op de hoogte en zij hadden vermoedelijk destijds een andere belangrijke reden om Allah de grootste te noemen. Ben benieuwd of het islam-correct antwoord dat theDeen ongetwijfeld zal googelen overeenkomt met zijn eigen religieuze interpretatie.

Tuurlijk wel, dit hebben Sint-Augustinus en Plotinus grotendeels uitgewerkt voor het Christendom en die kwamen paar 100 jaar voor Big Mo, en ten tijde van hem was het was letterlijk de rage.

Er waren genoeg geleerden in Mohammed zijn (directe) omgeving, en islam is Oosters Christendom 2.0 met wat Paganistische invloeden. Er is enorm veel uit de Quran terug te leiden naar dit (post)-Grieks-Romeins gedachtengoed.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.491
Kun jij bewijzen dat God bestaat? Waarom ben je hier zo actief wat wil je precies bereiken?

Ja dat kan ik.

Vertel mij maar wat voor bewijs heb jij nodig om in god te geloven? Hoe weet jij dat er geen god is? A.d.h.v. welke eisen ben je tot die conclusie gekomen?

Welkom terug broeder

Ja dat kan ik.

Vertel mij maar wat voor bewijs heb jij nodig om in god te geloven? Hoe weet jij dat er geen god is? A.d.h.v. welke eisen ben je tot die conclusie gekomen?

Als ik om een specifiek teken vraag en ik krijg dat teken, dan geloof ik in god. Alleen kan dat niet :D
Jij kan bewijzen dat god bestaat? Doe dat eens dan, dan is iedereen gelijk om natuurlijk ;)

Ja dat kan ik. Vertel mij maar wat voor bewijs heb jij nodig om in god te geloven? Hoe weet jij dat er geen god is? A.d.h.v. welke eisen ben je tot die conclusie gekomen?

God heeft de wereld in 7 dagen geschapen, laten we beginnen met geen oorlogen meer? Enge ziektes eruit zou ook mooi zijn. Verschil tussen arm en rijk is ook wel heel goot in bepaalde landen. Laten we voor iedereen betere leefomstandigheden creëren. Bepaalde groeperingen die uit naam van GOD oorlog voeren, dat god die even gaat toespreken. We leven best wel in een fucked up wereldje waarom doet hij hier niets aan?

Lekkere cliché vragen weer hoor ik je denken. Maar goed wat zou hij anders moeten doen?

.

Laatst bewerkt:
Wel knap dat TS dit nog volhoudt zonder gek te worden

And there will go round boy-servants of theirs, to serve them as if they were preserved pearls. Al Tor 52:24
They will be served by immortal boys... Al Waqiah 56:17
And round about them will (serve) boys of everlasting youth. If you see them, you would think them scattered pearls. Al Insan 76:19
nice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven