XXL Nutrition

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
@TheDeen, op het gebied van ethiek ben je waarschijnlijk niet bekend met de gulden leefregel. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." Die leefregel bestond al eeuwen voordat het christendom of de islam bestond. In allerlei verschillende samenlevingen, van de Egyptenaren tot de Grieken en de Chinesen. Die leefregel komt voort uit het hebben van empathie. Je kunnen inleven in de situatie van anderen. Daar heb je geen religie voor nodig. Sterker nog, als je een boek nodig hebt met regels, en de angst voor eeuwige straf in het hiernamaals, dan moet je je afvragen of je wel morele normen en waarden hebt.

Als moslimzijnde geloof ik dat de wereld alleen een godsdienst heeft gekend, namelijk Islam.

Alle religie's zijn een "oudere" versie geweest van de Islam voor verschillende bevolkinggroepen.

Moslims zien andere religies als mogelijke restanten van waarheden, (die in de loop der jaren zijn gecorrumpeerd.)

Er zijn bijvoorbeeld veel overeenkomsten tussen religies. (zelfs onder bevolkingsgroepen die op een compleet ander (niet aangrenzend) werelddeel leven en toch overeenkomsten vertonen. (Native americans & Islam bijvoorbeeld)).

Jij denkt dat de gulden leefregel iets onislamitisch is. Ik zeg het is Islam.

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

Waarom ben je dan moslim?

30uv1c2.gif

It gives me a feeling of peace & completion.

Heb geen honger of gat die ik moet opvullen.

Als moslimzijnde geloof ik dat de wereld alleen een godsdienst heeft gekend, namelijk islam.

Alle religie's zijn een "oudere" versie geweest van de islam voor verschillende bevolkinggroepen.

Moslims zien andere religies als mogelijke restanten van waarheden, (die in de loop der jaren zijn gecorrumpeerd.)

In andere woorden: Je steekt je kop in het zand en ondanks beter weten negeer je feiten om je eigen waarheid te maken. Hoe ironisch dat dit toevallig vrij kenmerkend is voor religie in het algemeen :roflol: Als overbodig voorbeeld, de Mormoonse kerk is in de 19e eeuw opgericht.

Als moslimzijnde geloof ik dat de wereld alleen een godsdienst heeft gekend, namelijk islam.

Alle religie's zijn een "oudere" versie geweest van de islam voor verschillende bevolkinggroepen.

Er zijn bijvoorbeeld veel overeenkomsten tussen religies. (zelfs onder bevolkingsgroepen die op een compleet ander (niet aangrenzend) werelddeel leven en toch overeenkomsten vertonen. (Native americans & islam bijvoorbeeld)).

Jij denkt dat de gulden leefregel iets onislamitisch is. Ik zeg het is islam.

Als amfibiezijnde geloof ik dat de wereld alleen een dier heeft gekend, namelijk de koudbloedigen.

Alle dieren zijn een "oudere" versie geweest van de koudbloedingen voor verschillende diergroepen.

Amfibiën zien andere dieren als mogelijke restanten van waarheden, (die in de loop der jaren zijn gecorrumpeerd.)

Er zijn bijvoorbeeld veel overeenkomsten tussen dieren. (zelfs onder diergroepen die op een compleet ander (niet aangrenzend) werelddeel leven en toch overeenkomsten vertonen. (Native americans & koudbloedigen bijvoorbeeld)).

Jij denkt dat de gulden leefregel iets warmbloedigs is. Ik zeg het is koudbloedig.

Kikker Akbar
Kikker (swt) knows best

Heef God een penis of borsten? Of beiden?

• #1.369
Heef God een penis of borsten? Of beiden?

God is niet te vergelijken met zijn creaties. Niks is als hem of lijkt op hem. Zie eerdere reacties svp.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

De islam is dus eigenlijk de ultieme (negatieve) accumulatie van alle voorgaande bagger. :)

Het tegenovergestelde.

We kunnen allemaal zien dat de Islam de sterkst groeiende religie is.

God is niet te vergelijken met zijn creaties. Niks is als hem of lijkt op hem. Zie eerdere reacties svp.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Het tegenovergestelde.

We kunnen allemaal zien dat de islam de sterkst groeiende religie is.

Ok, svp.

Had God de mens niet naar zijn beeld geschaapt? Of is dat alleen de bijbele svp?

.

In short:

Sufisme: De spirtituele/pantheisthische moslims die staan als het ware aan de linkerzijde staan. Hippie's

Middenweg (overgrote meerderheid van moslims): 50% sufi/tassawuf 50% Fiqh/regelgeving. Normale

Salafi/wahabi: Ofwel de zwart/wit moslims die makkeijk berechten en mensen over een kam scheren. Focus ligt alleen op regelgeving. Extremisten

.

In short, je veroordeelt ook graag mensen.

TheDeen jij bent een hippie.

• #1.374
Ok, svp.

Had God de mens niet naar zijn beeld geschaapt? Of is dat alleen de bijbele svp?

Alleen bijbels.

Moslims geloven niet dat dat zo is.

In Surah Al-Ikhlas (Absoluteness), Allah says:

“Say (O Muhammad): He is Allah, (the) One.

Allaah-us-Samad [Allah — the Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, (He neither eats nor drinks)].

He begets not, nor was He begotten.

And there is none co-equal or comparable unto Him.”

In another chapter, Allah says in the Quran,

“There is nothing like Him, and He is the All-Hearer, the All-Seer” [al-Shoora 42:11]

Moslims geloven dat die statement die Christenen maken verkeerd is. God heeft het gezicht van Adam direct gemaakt zoals hij dat wilt.

That what is meant by Adam (Allah bless him) being created in “his image” is a direct creation that did not take place through the passage of embryological stages. Further, it indicates that Adam (Allah bless him) was characterized by the same “image” or form on earth as he was in paradise, without any change until his death.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

In short, je veroordeelt ook graag mensen.

Iedereen veroordeelt elkaar.

Ik veroordeel alleen niet over hemel en hel.

Alleen god (swt) kan dat.

En was Eva dan het nicht van Adam (swat)?

Het tegenovergestelde.

We kunnen allemaal zien dat de islam de sterkst groeiende religie is.

België heeft officieel 10 000 000 christenen. In werkelijkheid hebben we nog een kleine 60 000 christenen, waarvan het merendeel ouder is dan 60.
In de islamitische wereld is dat net zo. HEt atheisme is de snelsgroeiende groep op aarde. Gelukkig maar;

Alleen bijbels.

Moslims geloven niet dat dat zo is.

In Surah Al-Ikhlas (Absoluteness), Allah says:

“Say (O Muhammad): He is Allah, (the) One.

Allaah-us-Samad [Allah — the Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, (He neither eats nor drinks)].

He begets not, nor was He begotten.

And there is none co-equal or comparable unto Him.”

In another chapter, Allah says in the Quran,

“There is nothing like Him, and He is the All-Hearer, the All-Seer” [al-Shoora 42:11]

Moslims geloven dat die statement die Christenen maken verkeerd is. God heeft het gezicht van Adam direct gemaakt zoals hij dat wilt.

That what is meant by Adam (Allah bless him) being created in “his image” is a direct creation that did not take place through the passage of embryological stages. Further, it indicates that Adam (Allah bless him) was characterized by the same “image” or form on earth as he was in paradise, without any change until his death.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

Iedereen veroordeelt elkaar.

Ik veroordeel alleen niet over hemel en hel.

Alleen god (swt) kan dat.

Je hebt zelf gezegd dat het niet aan jou maar aan Allah is om te oordelen!! Hypocriet, niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven