TheDeen
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 9
@TheDeen, op het gebied van ethiek ben je waarschijnlijk niet bekend met de gulden leefregel. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet." Die leefregel bestond al eeuwen voordat het christendom of de islam bestond. In allerlei verschillende samenlevingen, van de Egyptenaren tot de Grieken en de Chinesen. Die leefregel komt voort uit het hebben van empathie. Je kunnen inleven in de situatie van anderen. Daar heb je geen religie voor nodig. Sterker nog, als je een boek nodig hebt met regels, en de angst voor eeuwige straf in het hiernamaals, dan moet je je afvragen of je wel morele normen en waarden hebt.
Als moslimzijnde geloof ik dat de wereld alleen een godsdienst heeft gekend, namelijk Islam.
Alle religie's zijn een "oudere" versie geweest van de Islam voor verschillende bevolkinggroepen.
Moslims zien andere religies als mogelijke restanten van waarheden, (die in de loop der jaren zijn gecorrumpeerd.)
Er zijn bijvoorbeeld veel overeenkomsten tussen religies. (zelfs onder bevolkingsgroepen die op een compleet ander (niet aangrenzend) werelddeel leven en toch overeenkomsten vertonen. (Native americans & Islam bijvoorbeeld)).
Jij denkt dat de gulden leefregel iets onislamitisch is. Ik zeg het is Islam.
---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------
It gives me a feeling of peace & completion.
Heb geen honger of gat die ik moet opvullen.

Als overbodig voorbeeld, de Mormoonse kerk is in de 19e eeuw opgericht.