AndroidHealthClinic

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt club brugge (swt) eindelijk nog eens kampioen dit jaar?

Veur bigt:

niet per se.

alleen Allah (swt) weet wie naar hemel gaat.

Niemand op deze werled kan jouw hemel beloven/garanderen.

Alleen allah (swt) weet of ik een overtuigd moslim ben of een fake moslim ben. Je moet jezelf niet voor de gek houden en doen wat je denkt dat juist goed is. (dus niet tegen jezelf liegen en volg gewoon de waarheid (wat jij denkt dat dat is))

Allah (swt) knows best.

Ik zeg alleen islam is de waarheid. En ik weet dat dat zo is. Als je vragen hebt kan ik die beantwoorden.

vervolgvraag:

Dus al je moeite kan voor niets geweest zijn?

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond.

Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn.

Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder).

Wat is goed voor jouw en wat is slecht voor jouw?

Wat zijn jouw morele waarden en waarom baseer jij die.

(een kanibaal vindt het bijv. normaal om mensen te eten. Is normaal voor hem. Als hij doodgaat zal hij daar bijvoorbeeld niet voor gestraft worden. Als een moslim dit doet wel. Je wordt gestraft als je weet dat wat je doet slecht is.)

Een atheist. Wat is slecht voor jouw?

Allah (swt) knows best.

:(

Ongelovigen mensen kunnen prima zeggen wat goed en slecht is, niet alleen religies zijn een leidraad in het leven he :)

Wij moslims weten wat de waarheid is. En weten wat goed is. En weten dat het goede wordt beloond.

Wij hebben een beter beeld van onze goede en slechte daden. En kunnen dus van onszelf zeggen of wij goed of slecht zijn.

Dit kunnen ongelovigen niet (atheisten in het bijzonder).

Wat is goed voor jouw en wat is slecht voor jouw?

Wat zijn jouw morele waarden en waarom baseer jij die.

(een kanibaal vindt het bijv. normaal om mensen te eten. Is normaal voor hem. Als hij doodgaat zal hij daar bijvoorbeeld niet voor gestraft worden. Als een moslim dit doet wel. Je wordt gestraft als je weet dat wat je doet slecht is.)

Een atheist. Wat is slecht voor jouw?

Allah (swt) knows best.

maar dan weet je nog steeds niet of je naar de hemel gaat, ondanks dat je het goede hebt gedaan? Is toch een leven vol onzekerheid?

Ik heb duizenden uren met mijn moslimvrienden gepraat. Toen ik zelf nog moslim en nu ook nog.
En wat iedere keer naar voren komt is dat ze het hebben over het verdienen van Hassanath. dat zijn een soort punten die je kan scoren en je moet dus zoveel mogelijk punten verzamelen om een plekje in het paradijs ver verwerven. En hoe meer punten, hoe mooier je plekje in het paradijs zal zijn; Zo kan je bijv punten scoren door dikr te doen, waarbij je bepaalde woorden honderden malen herhaalt. En voor elke x aantal verwoordingen krijg je dan een extra huis in het paradijs.
Subhannallah, Elhamdoulilei, lei ileiha illallah, Allahu Akbar. Zeg dit per vingerkootje en dan heb je als je al je vingers hebt afgelopen een extra huis,.. en zo gaat die onzin maar verder;

Maar nog triester is dat ze het vaak hebben over het "goede doen omdat je dan beloond wordt bij Allah". Dus er is geen sprake meer (toch niet als ze het zo verwoorden) om een goede daad, for the sake of it.

Zoals Hitchens en Krauss ooit vroegen aan een publiek: als jullie vandaag op morgen jullie religie zouden verliezen, zouden jullie dan je waarden en normen verliezen en gaan moorden en verkrachten?" En een paar moslims zeiden "ja" en geloofden dat ook. Dit is heel triest. Tuurlijk zouden ze dat niet doen, omdat hun waarden en normen, en het "goede" niet komt uit hun geloof, maar uit hun biologische "bedrading en programmatie". Altruïsme is nu eenmaal ingebakken bij de zoogdieren.

Triest idd, maar niet verbazingwekkend.
Als je kunt staan achter een boek dat zoveel doden op zijn geweten heeft, zegt het immers ook wel iets over de persoon die er achter staat.

Het leven is een soort MMORPG dus?

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

Zit nu op 300 punten, zojuist 5 huizen erbij gescoord. :)

Yasmine heb je ook een tutorial voor een nieuwe auto?

Triest idd, maar niet verbazingwekkend.
Als je kunt staan achter een boek dat zoveel doden op zijn geweten heeft, zegt het immers ook wel iets over de persoon die er achter staat.

DAar ben ik het niet mee eens. De Koran is niet rechtstreeks verantwoordelijk voor de verschrikkelijke daden van een paar duizend gekken. Of om het even welk aantal.
De Koran, geschreven door een mens, was een eerste gestructureerde poging om mensenrechten en orde te brengen in een maatschappij die verscheurd werd door clanoorlogen.
Het is trouwens een fout idee dat Mohamed met het zwaard gebieden heeft veroverd.
De enorme uitbreiding kwam er pas na zijn dood door de verovering van gebieden.
Deze verovering ging gepaard met het zwaard maar niet altijd want de vele gebieden waren ook vol straffeloosheid en deze stammen verwelkomden deze nieuwe heersers.

---------- Toegevoegd om 16:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Het leven is een soort MMORPG dus?

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

Zit nu op 300 punten, zojuist 5 huizen erbij gescoord. :)

Yasmine heb je ook een tutorial voor een nieuwe auto?
In het paradijs kan je enkel vliegen. Maar dan moet je wel heel je leven 1000 keer per dag een gebedje doen.

Auto's werden er verbannen omdat vuur uit auto-uitlaten verboden is (vuur hoort thuis in de hel).

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Had nog nooit van 'Hassanath' gehoord, maar er zijn gewoon complete fora van!
Het bovenste topic op een willekeurig forum... Pfff :D :o

http://hasanaat.nl/showthread.php?21193-Is-schaduwspel-haram

Ja het is zowaar een absolute aparte tak en wetenschap geworden gebaseerd op wat slimme moslimgeleerden konden extrapoleren door te lezen tussen de regels. Echte genieën.

Ja het is zowaar een absolute aparte tak en wetenschap geworden gebaseerd op wat slimme moslimgeleerden konden extrapoleren door te lezen tussen de regels. Echte genieën.
Grappig hoe islam gewoon pure indoctrinatie is. Moslimkinderen mogen 'forceren', jezelf brainwashen met die hasanaat...

Ken er gelukkig zelf eentje, anders zou ik me echt afvragen of gematigde moslims wel bestaan.

waarbij je bepaalde woorden honderden malen herhaalt. En voor elke x aantal verwoordingen krijg je dan een extra huis in het paradijs. Subhannallah, Elhamdoulilei, lei ileiha illallah, Allahu Akbar. Zeg dit per vingerkootje en dan heb je als je al je vingers hebt afgelopen een extra huis,.. en zo gaat die onzin maar verder;
self brainwashing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven