AndroidHealthClinic

Islamitische wetgeving: Iraanse tiener na seksmisbruik ter dood veroordeeld

Nee dat zıe je goed Erıcr. :thumbs:
Als dat ın dıt geval ook ıs gebeurt ıs dat wel heel erg trıest, maar dan weten ze wat ze te doen staat......... :whip:

Hıcham

Als je die dingen gaat ontkennen komen we nergens Hicham, het is algemeen bekend dat die dingen gebeuren in Iran.

Ja, en een aantal andere landen

Zelda zei:
Als je die dingen gaat ontkennen komen we nergens Hicham, het is algemeen bekend dat die dingen gebeuren in Iran.
is het vandaag nationale racistendag ofzo? die shit gebeurd overal !!

Kijk eens naar de statestieken van huishoudelijk geweld etc:D

En ık ontken het nıet, ık acht het onwaarschıjnlıjk.

ScHrOeFjE zei:
is het vandaag nationale racistendag ofzo? die shit gebeurd overal !!

Kijk eens naar de statestieken van huishoudelijk geweld etc:D

Maar in de meeste landen worden de slachtoffers van verkrachting niet ter dood veroordeeld schroef

Zelda zei:
Maar in de meeste landen worden de slachtoffers van verkrachting niet ter dood veroordeeld schroef
sja daar ga ik ook verder niet te diep op in daar heb ik een eigen mening over :D

ik zeg maar zo wat zou jij/jullie doen als het jouw dochter was? ;)

ScHrOeFjE zei:
sja daar ga ik ook verder niet te diep op in daar heb ik een eigen mening over :D

ik zeg maar zo wat zou jij/jullie doen als het jouw dochter was? ;)

Hoe bedoel je? Ik zou haar niet in de prostitutie doen natuurlijk. Maar waar het mij om gaat is dat ze al zoveel ellende mee heeft gemaakt en dat ze dan ook nog eens gestraft wordt voor iets waar ze niks aan kan doen. Vind jij dat normaal dan?
Vind jij het normaal dat SLACHTOFFERS van verkrachting gestraft worden dan? ? ? Waarom noem je mij en racist als ik dat slecht vind?

Zelda Dit Is Een Fout!!! De Onschuldige Is Niet Expres Gestraft!!!

Wat is er dan fout gegaan? Het is toch niet zo moeilijk om het verschil te zien tussen een slachtoffer en een dader, heb ik wat gemist ofzo? Ik hoor dit soort verhalen wel vaker hoor.

Kan veel oorzaken hebben, rechter omgekocht ofzo. In de meeste ontwıkkelıngslanden zıjn hoogwaardıgheıdsbekleders vaak best corrupt.

tuurlijk :rolleyes:

Wie heeft daar nou belang bij? Die rechter is trouwens ook niet gek, het valt wel een beetje op dan dat ie corrupt is denk je niet? HET STAAT DAAR GEWOON ZO IN DE WET MAN!

Wat een lef heb jij om dat gewoon te ontkennen.

Zelda zei:
tuurlijk :rolleyes:

Wie heeft daar nou belang bij? Die rechter is trouwens ook niet gek, het valt wel een beetje op dan dat ie corrupt is denk je niet? HET STAAT DAAR GEWOON ZO IN DE WET MAN!

Wat een lef heb jij om dat gewoon te ontkennen.

Okee, daar staat ın de wet dat een h**r de doodstraf krıjgt en een pooıer of verkrachter nıet.......laat me nıet lachen

Hıcham

Een pooier en een verkrachter ook, maar het ging er in het bericht over dat zij gestraft werd, er stond niet dat de daders zijn vrijgesproken.

DBC01 zei:
Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.

Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak. Het meisje, Leyla, is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

De enige manier om de doodstraf nog te kunnen ontlopen is vrijspraak te krijgen van het Constitutionele Hof. Echter de kansen voor de 19-jarige zijn uiterst klein. Zo werd in augustus de 16-jarige geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi ook al vanwege 'onwettige coïtusualiteit' opgehangen.

Door het coïtusuele misbruik kreeg Leyla al op haar negende een eerste kind. Daarvoor werd ze door de islamitische rechtbank op basis van de sharia tot honderd zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. Op haar veertiende raakte ze voor de tweede maal zwanger en ontving wegens 'onzedelijk gedrag' en 'coïtus met een bloedverwant' opnieuw honderd zweepslagen. Leyla zou toen de familie-eer ten schande hebben gemaakt en door haar Afghaanse schoonmoeder verkocht zijn aan een 55-jarige man. De man dwong haar vervolgens in de prostitutie te gaan werken.

Sharia leidde al tot meerdere doodsvonnissen
In Iran zijn in 2004 al zeker drie kinderen geëxecuteerd. In de sharia staat dat meisjes van negen jaar, en jongens van vijftien de doodstraf kunnen krijgen. Dit ondanks het feit dat Iran internationale verdragen ondertekende die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.

Fok.nl

Ik zeg u: Laat ons land kerk en staat blijven scheiden!

lees eens nog een keer Zelda, 2e alınea

Ok nou dat maakt het alleen maar erger vind ik, hoewel er wel sprake van corruptie zou kunnen zijn. Maar in het bericht staat ook dat het allemaal op basis van de sharia gebeurde en nergens dat het een foutje was. Maar goed, ik wil ook eigenlijk niet weten wat voor ellende zich allemaal in dat k*tland afspeelt, ik kan er toch niets aan veranderen. Geniet gewoon lekker van je vakantie Hicham.

Wow de rest is ook veroordeeld, Hicham die vonnissen stellen toch niks voor vergeleken met de straf die dit meisje gaat krijgen ? Dit soort gestoorde vonnissen worden al jaren ten uitvoer gebracht op basis van de Sharia. Of zijn we de tig executies in Afghanistan al weer vergeten ? Daarvoor hoef je alleen maar op www.rawa.org te kijken om te zien waar het zogenaamde puur belijden van de islam toe lijd.

Iedere cultuur of stroming zal een tijd van verlichting hebben, maar met de huidige manieren van communicatie moeten die gestoorden die deze middeleeuwse wetten toepassen toch ook wel kunnen inzien dat dit in deze tijd niet meer kan ?

@Zelda : bedankt bro, maar toch heeft dit forum een bepaalde aantrekkingskracht, haha

@ pat21; ........ja, ik weet ook dat die dingen gebeuren

@ Ericr; Naar mijn weten erkennen alleen de sji'iten (strengere stroming binnen de islam) de sharia, anders had ik ook al heel wat zweepslagen gehad en een aantal doodsvonnisen :eek: Dit heeft niet echt met tijd te maken imo, het moet gewoon niet kunnen.....

Hicham

Terug
Naar boven