Fitness Seller

isotretinoïne/roaccutane bloedwaardes & test

Bezoekers in dit topic

ketonatus

Novice
Lid geworden
17 aug 2020
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m80
Vetpercentage
11%
Beste mensen, ik ben van plan om een derde testosteron-only cycle te starten over enkele dagen, echter ben ik ook recent begonnen met isotretinoïne/roaccutane via de huisarts. Ik heb iso/roa al eerder gebruikt (2019) echter is de acne weer terug gekeerd. Hierbij moet ik ook maandelijks bloedprikken om te bepalen of mijn lichaam wederom de medicatie goed kan hebben. Mijn vraag is, zal mijn kuur (600mg pw, e2d) zodanig invloed hebben op mijn bloedwaardes dat zij er vragen over gaan stellen? Ik heb geen zin om dit te bespreken met mijn huisarts namelijk. De vorige keer werd ik opgebeld door de dermatoloog vanwege een hoog cholesterol niveau (at veel te veel eieren lol), dus vandaar de vraag. Natuurlijk worden niet alle bloedwaardes getest, zoals vrije testosteron maar het volgende wel:

Aangevraagde bepalingen:
  • - VBBG1 Volledig bloedbeeld HEMAT/BSE
  • - ALAT1 ALAT HEPARINE ALG.
  • - CHOLG Lipidenpakket HEPARINE ALG.

Oftewel (opgevist van een oud bloeduitslag resultaat):
  1. ALAT
  2. Cholesterol
  3. Gamma GT
  4. Hemoglobine
  5. Leukocyten
  6. Triglyceriden orienterend
  7. Trombocyten
  8. ASAT
  9. EGFR (CKD-EPI)
  10. Kreatine
  11. Hematocriet
  12. MCV
  13. Erythrocyten
  14. RDW
Bedankt alvast!
 
Beste mensen, ik ben van plan om een derde testosteron-only cycle te starten over enkele dagen, echter ben ik ook recent begonnen met isotretinoïne/roaccutane via de huisarts. Ik heb iso/roa al eerder gebruikt (2019) echter is de acne weer terug gekeerd. Hierbij moet ik ook maandelijks bloedprikken om te bepalen of mijn lichaam wederom de medicatie goed kan hebben. Mijn vraag is, zal mijn kuur (600mg pw, e2d) zodanig invloed hebben op mijn bloedwaardes dat zij er vragen over gaan stellen? Ik heb geen zin om dit te bespreken met mijn huisarts namelijk. De vorige keer werd ik opgebeld door de dermatoloog vanwege een hoog cholesterol niveau (at veel te veel eieren lol), dus vandaar de vraag. Natuurlijk worden niet alle bloedwaardes getest, zoals vrije testosteron maar het volgende wel:

Bedankt alvast!
:laugh:
:roflol:
 
Beste mensen, ik ben van plan om een derde testosteron-only cycle te starten over enkele dagen, echter ben ik ook recent begonnen met isotretinoïne/roaccutane via de huisarts. Ik heb iso/roa al eerder gebruikt (2019) echter is de acne weer terug gekeerd. Hierbij moet ik ook maandelijks bloedprikken om te bepalen of mijn lichaam wederom de medicatie goed kan hebben. Mijn vraag is, zal mijn kuur (600mg pw, e2d) zodanig invloed hebben op mijn bloedwaardes dat zij er vragen over gaan stellen? Ik heb geen zin om dit te bespreken met mijn huisarts namelijk. De vorige keer werd ik opgebeld door de dermatoloog vanwege een hoog cholesterol niveau (at veel te veel eieren lol), dus vandaar de vraag. Natuurlijk worden niet alle bloedwaardes getest, zoals vrije testosteron maar het volgende wel:

Aangevraagde bepalingen:
  • - VBBG1 Volledig bloedbeeld HEMAT/BSE
  • - ALAT1 ALAT HEPARINE ALG.
  • - CHOLG Lipidenpakket HEPARINE ALG.

Oftewel (opgevist van een oud bloeduitslag resultaat):
  1. ALAT
  2. Cholesterol
  3. Gamma GT
  4. Hemoglobine
  5. Leukocyten
  6. Triglyceriden orienterend
  7. Trombocyten
  8. ASAT
  9. EGFR (CKD-EPI)
  10. Kreatine
  11. Hematocriet
  12. MCV
  13. Erythrocyten
  14. RDW
Bedankt alvast!
AAS-gebruik verhoogt het hematocriet, erytrocyten en hemoglobinegehalte wat (gaat geleidelijk aan met een paar maanden), en ook de trombocyten een beetje. Het creatininegehalte kan licht stijgen en bijgevolg de eGFR licht dalen. Totaal cholesterol zal met alleen testosteron weinig doen (verlaagt meestal wel het HDL-cholesterol wat). ALAT en ASAT kunnen stijgen door het trainen.

ALAT, ASAT, creatinine en eGFR kunnen, afhankelijk van de mate van verandering, vragen oproepen en je dermatoloog doen besluiten om het gebruik ervan te staken.
 
AAS-gebruik verhoogt het hematocriet, erytrocyten en hemoglobinegehalte wat (gaat geleidelijk aan met een paar maanden), en ook de trombocyten een beetje. Het creatininegehalte kan licht stijgen en bijgevolg de eGFR licht dalen. Totaal cholesterol zal met alleen testosteron weinig doen (verlaagt meestal wel het HDL-cholesterol wat). ALAT en ASAT kunnen stijgen door het trainen.

ALAT, ASAT, creatinine en eGFR kunnen, afhankelijk van de mate van verandering, vragen oproepen en je dermatoloog doen besluiten om het gebruik ervan te staken.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik merkte voorheen ook schommelingen in metingen na intensievere trainingsperioden, alleen toen nooit gedacht aan het verband tussen de twee.
 
Zal dezelfde dermatoloog zijn als hier https://forum.bodybuilding.nl/topics/finanstride-online-aanschaffen.430899/#post-10734472

Wees gewoon eerlijk tegen je huisarts, en zeg wat je gebruikt. Als je kuurgedrag niet voor Jan Lul is ziet ie dat ook wel als je op bezoek komt.

Kuren als 600mg Test en 50mg D-Bol zal ie echt wel zien
Je hebt groot gelijk, echter had ik er niet op gehoopt dat mijn huisarts het persé moet weten uiteraard. Zit totaal niet te wachten op een gesprek maar het is uiteindelijk wel de beste oplossing. Bedankt.

(Overigens niet dezelfde dermatoloog, de roa is gelijk door mijn huisarts voorgeschreven. Hoogst waarschijnlijk omdat ik het enkele jaren geleden al eens gebruikt heb.. geen derma meer bij geweest dit keer).
 
Ik zat een aantal jaar geleden op 5-600 test e p/w en moest ook bloedprikken ivm roacutane.
Nooit iets v/d huisarts gehoord over 'vreemde' bloedwaarden.

Die roa kuur was vgm 4-6 mnden (lang geleden).
Acne is nooit meer zo erg teruggekomen als daarvoor. Zelfs niet toen ik begon aan AAS.
Met gear speelde het weer een klein beetje op, maar hooguit 10% zo erg als daarvoor.

Als je (weer) last krijgt van acne door gear zou ik stoppen imho. Not worth it.
 
Gevolg is wel dat elke keer dat je komt met een klacht hij dat koppelt aan a.s. gebruik. Gevaarlijk vindt ik dat.
Nee man, hoe kom je daar nu weer bij ?
 
Deed mijn ha wel nadat ik hem eindelijk toegaf. Hij vroeg het vaker en ik zei altijd nee 🤣.
Totdat die het 3 keer vroeg achter elkaar want hij wist geen andere reden dan a.s. gebruik voor mijn vreemde bloedwaarden.
 
Heb nu een ander wegens verhuizing en haar zeg ik niks. Maar als ze geintresseerd is kan ze het wel lezen in het dossier natuurlijk.
 
Deed mijn ha wel nadat ik hem eindelijk toegaf. Hij vroeg het vaker en ik zei altijd nee 🤣.
Totdat die het 3 keer vroeg achter elkaar want hij wist geen andere reden dan a.s. gebruik voor mijn vreemde bloedwaarden.
Ligt er aan wat natuurlijk.
 
Heb nu een ander wegens verhuizing en haar zeg ik niks. Maar als ze geintresseerd is kan ze het wel lezen in het dossier natuurlijk.
Ze is stekeblind, dus dat geluk heb je al.
 
  • Haha
Waarderingen: Boca
Back
Naar boven