Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

Israel moet de internationale wetgeving respecteren en de resoluties en terugkeren naar de grenzen van 1967. Dan hoeven de Palestijnen geen steentjes meer te gooien naar tanks, en illegaal aanwezige IDF soldaten.

Ja, had je weer even zin in de domme idioten hier op dbb?

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
International recht was een goed idee. (op papier)

Welke vrede?

Sinds de oprichting v.d. VN in 1945 is er geen enkel land (van enige betekenis) die zich aan internationaal recht heeft gehouden. :emo: Het enige wat een conflict op de schaal van WW1/2 heeft tegengehouden is de vrees dat we elkaar (uiteindelijk) uitroeien met kernwapens.

Oorlogen, genocides en etnische zuiveringen waren, en zijn, er nog steeds. Alleen sleuren we nu en dan eens iemand voor de rechtbank in Den Haag.

Welke vrede?

Sinds de oprichting v.d. VN in 1945 is er geen enkel land (van enige betekenis) die zich aan internationaal recht heeft gehouden. :emo: Het enige wat een conflict op de schaal van WW1/2 heeft tegengehouden is de vrees dat we elkaar (uiteindelijk) uitroeien met kernwapens.

Oorlogen, genocides en etnische zuiveringen waren, en zijn, er nog steeds. Alleen sleuren we nu en dan eens iemand voor de rechtbank in Den Haag.

Ze zijn er maar het had veel erger kunnen zijn.

Wie? Wat? Waar?

Sowieso een foute redenering, want het kon veel beter. Grote landen grijpen alleen in als ze er belang bij hebben, niet omdat er bepaalde rechten geschonden worden.

Wie? Wat? Waar?

Sowieso een foute redenering, want het kon veel beter. Grote landen grijpen alleen in als ze er belang bij hebben, niet omdat er bepaalde rechten geschonden worden.
Heel veel landen, die minder macht hebben, houden zich in, omdat ze weten dat ze anders kunnen gesanctioneerd worden. Grote landen doen inderdaad wat ze willen, maar die zijn in de minderheid.

Dan heeft Israël de memo niet gekregen.

11ranpz.gif

Helaas houden kleine landen zich ook niet in. Sancties werken net zo goed als een CD Rewinder.

Dan heeft Israël de memo niet gekregen.

11ranpz.gif

Helaas houden kleine landen zich ook niet in. Sancties werken net zo goed als een CD Rewinder.
Israel kan doen wat het wil omdat het grote broer VS heeft om hen te beschermen van internationale sancties. ALs je denkt dat internationale verdragen en wetgeving niet werken, kijk dan eens naar de tientallen landen die al jaren lang gesanctioneerd worden via embargo's... Dat houdt de anderen "in check".

Wie? Wat? Waar?

Ik ben het wel met je eens dat de internationale wetgeving vaak dode letter is en dat moet anders. Ik geloof dan ook dat het aantal leden van de Veligheidsraad moet uitbreiden naar 15 of zo. En dat het vetorecht verdwijnt. Beslissingen moeten doorgevoerd kunnen worden zodra er een 2/3de meerderheid is. Dit zou heel veel oplossen. als 10 van de 15 landen vinden dat Israel de wet heeft overtreden door fosforbommen te gebruiken, dan moeten er resoluties komen, en sancties. Afdwingbaar. En dat geldt niet enkel voor Israel, ook voor de VS, Frankrijk,... alle landen.

Ik was recentelijk in Israel en wilde ergens een hapje eten. Nam verkeerde afslag en reed Westbank binnen. Wilde direct weer naar buiten maar als je dan beetje in de rij staat met de Arabieren om te worden gecontrolleerd dan ben je wel blij om blank te zijn.

Vond het wel een rare vibe daar in Israel. Overal kinderen met machine geweren. In Jeruzalem zaten we in een airbnb in nogal joods extremistische wijk. Dan krijg je wel een beetje dezelfde vibe als in Bos & Lommer in Amsterdam waar iedereen in burka’s rond loopt.

Ik wordt altijd een beetje naar als ik die geloofsgekkies zie. Joden even goed als moslims.

Omdat ik zelfs rechts ben ben ik natuurlijk beetje bevooroordeeld om pro Israel te zijn, want ja, dat hoor er een beetje bij. Maar goed als je zo wat door Israel rijdt dan snap ik ook wel dat die moslims beetje gek worden van die joden met hun machine geweren en controle obsessie. Is allemaal niet voor niets natuurlijk.

Overal waar je komt moet je Shekels betalen voor iedere scheet die je laat. Greedy jews haha.

Zijn er hier nog wat aanhangers van complotten dat de linkse joden in de wereld een soort verdeel en heerst strategie hebben om westerse landen te overspoelen met vluchtelingen zodat de mensen te veel afgeleid zijn om te zien dat ze slaaf van de Joodse bank zijn? Dat is toch in een notendop een populaire therorie onder (alt-)rechts?

Kutjoden die al die somaliers hierheen sturen :mad:

• Like
Waarderingen: mat
Ik was recentelijk in Israel en wilde ergens een hapje eten. Nam verkeerde afslag en reed Westbank binnen. Wilde direct weer naar buiten maar als je dan beetje in de rij staat met de Arabieren om te worden gecontrolleerd dan ben je wel blij om blank te zijn.

Vond het wel een rare vibe daar in Israel. Overal kinderen met machine geweren. In Jeruzalem zaten we in een airbnb in nogal joods extremistische wijk. Dan krijg je wel een beetje dezelfde vibe als in Bos & Lommer in Amsterdam waar iedereen in burka’s rond loopt.

Ik wordt altijd een beetje naar als ik die geloofsgekkies zie. Joden even goed als moslims.

Omdat ik zelfs rechts ben ben ik natuurlijk beetje bevooroordeeld om pro Israel te zijn, want ja, dat hoor er een beetje bij. Maar goed als je zo wat door Israel rijdt dan snap ik ook wel dat die moslims beetje gek worden van die joden met hun machine geweren en controle obsessie. Is allemaal niet voor niets natuurlijk.

Overal waar je komt moet je Shekels betalen voor iedere scheet die je laat. Greedy jews haha.
Lijkt me wel een heel erg mooi land. Was het wat?

Zijn er hier nog wat aanhangers van complotten dat de linkse joden in de wereld een soort verdeel en heerst strategie hebben om westerse landen te overspoelen met vluchtelingen zodat de mensen te veel afgeleid zijn om te zien dat ze slaaf van de Joodse bank zijn? Dat is toch in een notendop een populaire therorie onder (alt-)rechts?
Zal ik maar happen dan.

Yesss. Maar vooral ook discrepanties over dat Israel wel een muur moet mogen maar de VS en EU niet, of dat Israelites reparations moeten krijgen maar andere displaced peoples niet. Dat bepaalde dingen zelfs wettelijk niet ontkend of bekritiseerd mogen worden. Politieke spelletjes waarbij je gelijk een nazi of antisemiet bent. Slachtofferrol en voorkeursbehandeling binnen bepaalde politieke en daaraan verbonden kringen. En een soort racistische culturele invloed via media die gericht is tegen een blank/europees volk dat geen samenhang mag hebben terwijl ze zelf (net als elke groep) niks anders doen dan joodse communities vormen en overal waar het maar kan voorkeur hebben voor de eigen groep.

Niet zo zeer een complot, maar wel duidelijke bias en racistische trekjes zoals elk volk en elke massa/mob mentality kan hebben. Maar als je zegt dat het ook geen heilige boontjes zijn dan wordt er gedaan alsof je de ovens weer aan wilt.

Lijkt me wel een heel erg mooi land. Was het wat?

Zal ik maar happen dan.

Yesss. Maar vooral ook discrepanties over dat Israel wel een muur moet mogen maar de VS en EU niet, of dat Israelites reparations moeten krijgen maar andere displaced peoples niet. Dat bepaalde dingen zelfs wettelijk niet ontkend of bekritiseerd mogen worden. Politieke spelletjes waarbij je gelijk een nazi of antisemiet bent. Slachtofferrol en voorkeursbehandeling binnen bepaalde politieke en daaraan verbonden kringen. En een soort racistische culturele invloed via media die gericht is tegen een blank/europees volk dat geen samenhang mag hebben terwijl ze zelf (net als elke groep) niks anders doen dan joodse communities vormen en overal waar het maar kan voorkeur hebben voor de eigen groep.

Niet zo zeer een complot, maar wel duidelijke bias en racistische trekjes zoals elk volk en elke massa/mob mentality kan hebben. Maar als je zegt dat het ook geen heilige boontjes zijn dan wordt er gedaan alsof je de ovens weer aan wilt.

Ja Israel is wel een aanrader maar zou wel gaan als het wat lekkerder weer is, het was nu net wat te koud. Tel Aiv viel een beetje tegen vooral eigenlijk omdat het er uit ziet als een 3e wereld land maar je echt overal de hoofdprijs voor betaald. Parkear tarieven alla Amsterdam binnenstad maar dan tussen de lelijke botonnen gebouwen met bekabeling overal en ja serieus gewoon een lelijke stad. Maarrrr in de zomer is het blijkbaar soort Ibiza vibe, mooie stranden enzo dus denk dat het echt wel tof kan zijn. Jeruzalem was aanzienlijk mooier en voelde cultureler aan zeg maar. Lekker eten overal. Tripje naar de dode zee was ook erg vet, beetje drijven op het zoute water. Ja zeker cool maar voor onder de 1000 euro ga je er geen week zijn.

Mbt Joden en hun slachtoffer rol ben ik het wel mee eens. Het zijn gewoon conservatieve vrij ontoegankelijke mensen die toch wel beetje superieuriteits gevoel lijken te hebben (geringe ervaring maar toch), wat natuurlijk wel begrijpelijk is als je beetje naar de landen er om heen kijkt. Maar ik vind het wel raar dat alle joden die niet in Israel zitten en alle joodse media in de wereld zo extreem links lijkt. Dat icm met het beleid wat ze voeren in Israel maakt dat het een beetje typisch links lullen rechts zakken vullen overkomt. Wil niet zeggen dat alle Joden wereldwijd connected zijn maar van de andere kant is het wel een extreem hechte intelligente community dus kan me ook niet helemaal voorstellen dat het allemaal maar random meningen zijn. Ze zijn niet dom en hebben toch wel veel macht en geld tov percentage van de wereldbevolking ze zijn.

Terug
Naar boven