MuscleMeat

Israël & Joodse Diaspora

Bezoekers in dit topic

De landen ook waar Philipijnse en ook Pakistaanse en Indonesische arbeidskrachten op een mensonterende manier worden uitgebuit.

yep ,blijven huilen om al die zielige Palestijntjes maar ondertussen zelf op beestachtige wijze arbeidskrachten misbruiken en uitbuiten ,hoe hypocriet wil je het hebben ,

ik hoor ook vrij weinig kritiek over de bezetting in de West Sahara (nu al 30 jaar) hoeveel geld zou Kaag hiervoor al gedoneerd hebben ?


Laten we wel wezen, het lot van die mensen kan de PA, PLO en Hamas ook aan hun reet roesten, die zitten er alleen voor zichzelf en hun eigen belangen.


In recente interviews met de media heeft prof Achmed Karima van de Al-Azhar Universiteit in Egypte er op gewezen, dat Hamas in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een beweging van miljonairs. Volgens Karima telt Hamas niet minder dan 1.200 miljonairs bij zijn leiders en het middenkader.
Deze bewering werd gesteund door de Palestijnse leider Machmoud Abbas, die in 2012 het aantal miljonairs in Gaza op 800 schatte.

Vooral de algehele leider van Hamas, Khaled Mashal, heeft een fortuin vergaard; volgens de Jordaanse media bezit hij 2,6 miljard dollar.

(en volgens de religie van de vrede zouden ze toch alles eerlijk moeten delen met minder bedeelde mensen :roflol:)


Dus ja, draagvlak is een beetje matig

dit
 
De Palestijnen, of hun zelfverrijkende machtsgeile corrupte leiders hebben gegokt en gaan verliezen.

Steeds meer Soenitsche Arabische landen zoeken toenadering met Israël in de strijd om hegemonie in de regio to Iran.

Uiteindelijk kan het lot van de mensen in de betwiste gebieden de machthebbers in KSA, VAE, Qatar en Koeweit geen fuck interesseren. De Palestijnen zijn voor deze regimes geen doel, maar een middel.

Deze 4 landen zijn een kwartet van haat via welke veel salafistische, jihadistische en terroristische geldstromen lopen.

De landen ook waar Philipijnse en ook Pakistaanse en Indonesische arbeidskrachten op een mensonterende manier worden uitgebuit.

Laten we wel wezen, het lot van die mensen kan de PA, PLO en Hamas ook aan hun reet roesten, die zitten er alleen voor zichzelf en hun eigen belangen.

Teveel landen en organisaties hebben meer baat bij het voortduren van het conflict dan bij een oplossing. Dit zal ongetwijfeld aan Israëlische zijde niet anders zijn.

Het gevolg is wel dat er in West-Europa nauwelijks een Jood met een keppeltje over straat kan en dat Joodse instellingen permanent bewaakt moeten worden.

Maar dat is dan geen antisemitisme, maar kritiek op Israël, of zoiets, net als die BDSers.
Ja, maar dat neemt niet weg dat miljoenen Palestijnen slachtoffer zijn van een illegale brutale bezetting die al meer dan 70 jaar duurt. Btselem, een joodse organisatie in Israel klaagt de bezetting en de handelingen van haar regering en militairen aan. Een hele groep militairen weigert nog legerdienst in de Palestijnse gebieden omdat ze weten wat van hen verwacht wordt.
Bekijk de video van Miko Peled want uit je discours is duidelijk op te maken dat je deze niet hebt gezien.
 
yep ,blijven huilen om al die zielige Palestijntjes maar ondertussen zelf op beestachtige wijze arbeidskrachten misbruiken en uitbuiten ,hoe hypocriet wil je het hebben ,

ik hoor ook vrij weinig kritiek over de bezetting in de West Sahara (nu al 30 jaar) hoeveel geld zou Kaag hiervoor al gedoneerd hebben ?





In recente interviews met de media heeft prof Achmed Karima van de Al-Azhar Universiteit in Egypte er op gewezen, dat Hamas in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een beweging van miljonairs. Volgens Karima telt Hamas niet minder dan 1.200 miljonairs bij zijn leiders en het middenkader.
Deze bewering werd gesteund door de Palestijnse leider Machmoud Abbas, die in 2012 het aantal miljonairs in Gaza op 800 schatte.

Vooral de algehele leider van Hamas, Khaled Mashal, heeft een fortuin vergaard; volgens de Jordaanse media bezit hij 2,6 miljard dollar.

(en volgens de religie van de vrede zouden ze toch alles eerlijk moeten delen met minder bedeelde mensen :roflol:)




dit
Dat rechtvaardigt nog steeds niet een 70 jaar durende illegale brutale bezetting.
Waarom is Hamas aan de macht gekomen via correct verlopen verkiezingen? Omdat het volk al meer dan 50 jaar genaaid werd en geen andere optie meer zag. Geen andere optie want Israel had elke vorm van verzet geneutraliseerd. Zelf vreedzame betogers ver weg van nederzettingen en grenzen worden van ver door snipers afgemaakt. Dat zeg ik niet, maar Btselem. Dat zeg ik niet maar militairen die hun legerdienst daar hebben gedaan.
 
Ja, maar dat neemt niet weg dat miljoenen Palestijnen slachtoffer zijn van een illegale brutale bezetting die al meer dan 70 jaar duurt. Btselem, een joodse organisatie in Israel klaagt de bezetting en de handelingen van haar regering en militairen aan. Een hele groep militairen weigert nog legerdienst in de Palestijnse gebieden omdat ze weten wat van hen verwacht wordt.
Bekijk de video van Miko Peled want uit je discours is duidelijk op te maken dat je deze niet hebt gezien.
Ik vind het nogal aanmatigend wat jij meent te weten wat ik wel of niet, recent of in een verleden op youtube heb gezien.

Mijn bijdrage aan deze discussie ging eerst en bovenal over de geopolitieke situatie in de regio en het gevolg daarvan voor de "steun" aan de Palestijnen.

Die steun is namelijk, zoals ik het zie, een grote afleiding van eigen interne en externe problemen en het beïnvloeden van de islamitische diaspora.

Dat jij dit alles wil reduceren tot: ja, maar de Joden/Israël/ZOG zijn de bron van alle kwaad en de Palestijnen alleen maar slachtoffer, moet je zelf weten.

Echt een origineel geluid is het niet, je herhaalt al pagina's dezelfde mantra's.
 
Laatst bewerkt:
Israel moet terugkeren naar de grenzen van 1967

Ik begrijp hun argumenten wel. Alleen zijn ze ontzettend naïef. Ze kunnen wel blijven zeggen dat Israël moeten terugkeren naar de grenzen van 1967, maar de kans dat zoiets zal gebeuren lijkt me erg klein. Al dat gezwets staat haaks op de politieke realiteit. Dat is ook iets wat ze onder ogen moeten zien.

Als de andere landen in die regio niet zo vijandig waren geweest tegenover Israël, dan was het wellicht nooit zo uit de klauwen gelopen.
 
Ben hier geen fan van. Wat is precies de bedoeling? :thinking:

Er is trouwens al een monument in Berlijn voor vervolgde homoseksuelen. Het is wel net zo slecht als dat voor de holocaust. :emo:
 
Ik vind het nogal aanmatigend wat jij meent te weten wat ik wel of niet, recent of in een verleden op youtube heb gezien.

Mijn bijdrage aan deze discussie ging eerst en bovenal over de geopolitieke situatie in de regio en het gevolg daarvan voor de "steun" aan de Palestijnen.

Die steun is namelijk, zoals ik het zie, een grote afleiding van eigen interne en externe problemen en het beïnvloeden van de islamitische diaspora.

Dat jij dit alles wil reduceren tot: ja, maar de Joden/Israël/ZOG zijn de bron van alle kwaad en de Palestijnen alleen maar slachtoffer, moet je zelf weten.

Echt een origineel geluid is het niet, je herhaalt al pagina's dezelfde mantra's.
Ik zei nergens de Joden. Mooie poging om me te betichten van antisemitisme en de aangebrachte argumenten te negeren.
 
Ik begrijp hun argumenten wel. Alleen zijn ze ontzettend naïef. Ze kunnen wel blijven zeggen dat Israël moeten terugkeren naar de grenzen van 1967, maar de kans dat zoiets zal gebeuren lijkt me erg klein. Al dat gezwets staat haaks op de politieke realiteit. Dat is ook iets wat ze onder ogen moeten zien.

Als de andere landen in die regio niet zo vijandig waren geweest tegenover Israël, dan was het wellicht nooit zo uit de klauwen gelopen.
"Niet zo vijandig waren geweest..... " wat was de reden van die vijandigheid??? Dat is zoals zeggen:" tja, was je wat liever geweest tegen de inbreker, dan had hij je misschien niet geslagen."
 
Ik zou graag de reden weten. Wat ik kan er niet bij dat bijvoorbeeld Algerije en Marokko zich ermee gaan bemoeien. (laat staan oorlog voeren) Ik bespeur daar toch andere motieven dan enkel en alleen het helpen van de Palestijnen.

Wat mij betreft hebben beide zijden zich behoorlijk achterlijk gedragen bij momenten. Het was de Arabische Liga die het allereerste verdelingsplan niet wilde accepteren.

Het gaat me ook niet zozeer om wie schuld treft om wat. Het is eerder een vaststelling dat er van pogingen tot de-escalatie weinig sprake is geweest.
 
Laatst bewerkt:
6381222-The_Children_of_Lidice_Memorial-0.jpg


Dit vind ik één van de betere monumenten. (Lidice) Dat artsy fartsy gedoe, zoals het holocaust monument in Berlijn, kan me gestolen worden.
 
1. Ik zei nergens de Joden. 2. Mooie poging om me te betichten van antisemitisme en 3. de aangebrachte argumenten te negeren.
1. Dit klopt.

2. Dit klopt niet, wederom meen je van alles over mij te weten, maar deze lezing komt je natuurlijk heel goed uit, want...

3. Dan kan je zelf doorgaan met wat je doet, namelijk alles negeren wat een ander zegt en jouw stokpaardjes berijden.
Mijn originele post ging over de geopolitieke ontwikkelingen in de regio, in plaats van daar op in te gaan zoek je in mijn post iets anders waar je je eigen verhaal aan kan ophangen. Als ik je hierop attendeer, doe je eigenlijk nog een keer hetzelfde.

Dit moet je allemaal lekker zelf weten, maar realiseer je ook dat ik kies over welk aspect van dit onderwerp ik iets wil zeggen en ik niet het hondje ben dat moet springen door de hoepel die jij omhoog houdt.
===
Dit gezegd hebbende, wil ik meer inhoudelijk nog onderstaande kwijt.
Jij hoeft ook niets te vinden of de zeggen van de geopolitieke situatie in de regio (ook jij bent niet verplicht om door andermans hoepels te springen), maar daar zou ik meer geïnteresseerd in zijn dan de zoveelste herhaling van hetzelfde verhaal.

Ik wens je een fijne avond!
 
Ik wens iedereen een shabbat shalom!
 
Shalom aleichem!
 
Menachem Begin, de man met een Nobelprijs voor vrede die een Duitse Kanselier wou opblazen. :roflol:
 
Kissinger...

Het lijkt me niet echt een prijs waarvoor politici in aanmerking zouden moeten komen.
 
Back
Naar boven