MuscleMeat

Israël & Joodse Diaspora

Goed draadje met uitleg.

Verwachting: Israël zal Hezbollah aanvallen, niet Iran. Dan heeft iedereen z'n gezicht gered en zijn we rond.

En valt Hamas weer eens aan, of dumpt 100 ernstig gemarteld en daarna vermoorde Israelische gijzelaars ergens.
Zolang het tussen Hamas en Israël gaat is het imho een meer overzichtelijk conflict dan als allerlei andere landen en groepen betrokken zijn.

Ja soieso, maar ik lees op sommige nieuwssites dat Iran op voorhand wist dat het niet veel ging uitmaken….dus waarom de moeite en geld erin steken?
Omdat het Midden-Oosten zo werkt.

Iran moest na de aanval op hun ambassade/consulaat/gebouw van de Iraanse Republikeinse Garde (volgens de VN een terreurorganisatie) iets doen om aan hun eigen volk en de rest van het MO te laten zien dat ze dit niet "over hun kant laten gaan".

Dodelijke mix van hoge eigendunk, eer en koppigheid dus…. Jammer heel jammer

Ja soieso, maar ik lees op sommige nieuwssites dat Iran op voorhand wist dat het niet veel ging uitmaken….dus waarom de moeite en geld erin steken?
Hoeveel zal het Iran hebben gekost en hoeveel zal het Israël hebben gekost?

Israel gebruikt Arrow raketten en David's Sling intercepters.
Arrow raketten kosten $3,5M per stuk.
David's Sling kosten $1M per stuk.
Dan heb je nog alle vliegtuigen en hun raketten etc die gebruikt werden.
Arrows worden gebruikt tegen ballistische raketten, David's Sling en vliegtuigen tegen de kruisraketten en drones.
Geschatte kosten voor Israël is rondt de 1,3 miljard dollar.
Geschatte kosten voor Iran tientallen miljoenen dollars.

Iran heeft flink wat data verkregen. Alle drones en kruisrakketen zijn neergehaald maar enkele ballistische raketten hebben wel hun doel gehaald las ik. M.a.w. indien ze echt een aanval willen uitvoeren dan weten ze nu hoe ze dat moeten aanpakken.

Nu waren het 'slechts' een paar honderd drones. Maar wat als ze er een paar duizend tegelijk lanceren? Icm met kruisraketten en ballistische raketten. Daarnaast heeft Iran ook hypersonische ballistische raketten.

De vraag is of Iran kernkoppen heeft. Zo ja, dan weten ze nu hoe ze de Israelische luchtverdediging kunnen penetreren om die te gebruiken.

Hoeveel zal het Iran hebben gekost en hoeveel zal het Israël hebben gekost?

Israel gebruikt Arrow raketten en David's Sling intercepters.
Arrow raketten kosten $3,5M per stuk.
David's Sling kosten $1M per stuk.
Dan heb je nog alle vliegtuigen en hun raketten etc die gebruikt werden.
Arrows worden gebruikt tegen ballistische raketten, David's Sling en vliegtuigen tegen de kruisraketten en drones.
Geschatte kosten voor Israël is rondt de 1,3 miljard dollar.
Geschatte kosten voor Iran tientallen miljoenen dollars.

Iran heeft flink wat data verkregen. Alle drones en kruisrakketen zijn neergehaald maar enkele ballistische raketten hebben wel hun doel gehaald las ik. M.a.w. indien ze echt een aanval willen uitvoeren dan weten ze nu hoe ze dat moeten aanpakken.

Nu waren het 'slechts' een paar honderd drones. Maar wat als ze er een paar duizend tegelijk lanceren? Icm met kruisraketten en ballistische raketten. Daarnaast heeft Iran ook hypersonische ballistische raketten.

De vraag is of Iran kernkoppen heeft. Zo ja, dan weten ze nu hoe ze de Israelische luchtverdediging kunnen penetreren om die te gebruiken.
Je denkt niet dat als Iran zoiets doet de consequenties enorm zullen zijn?

Je denkt niet dat als Iran zoiets doet de consequenties enorm zullen zijn?
Iran zal dat natuurlijk ook niet zomaar doen.

Maar ze hebben Israël laten weten dat ze het kunnen. Israël weet nu dat ze niet onschendbaar zijn en nucleaire dreiging heeft een hele goede afschrikkende werking tegen conflicten.

Nuke mij en ik nuke jou.

En t verschil is, Iran en moslims in t algemeen, zijn bereid te sterven voor jihad. Martyrdom. En de (religieuze) leiders zijn bereid hun volk op te offeren voor jihad.
Joden niet. Israël heeft alles te verliezen, Iran niet.

Zolang het tussen Hamas en Israël gaat is het imho een meer overzichtelijk conflict dan als allerlei andere landen en groepen betrokken zijn.
Jammer genoeg gaat het niet tussen Hamas en Israehell. Het gaat tussen de terreurstaat Israehell, die al 75 jaar een volk afslacht. en een onschuldige bevolking. En het Westen doet lekker mee. Dit is geen "conflict", dit is geen "oorlog", dit is een etnische zuivering. Mandela en Tutu zei dat het apartheidsregime erger is dan in Zuid-Afrika... en zij hebben deze massamoorden zelf niet meer meegemaakt.

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg gaat het niet tussen Hamas en Israehell. Het gaat tussen de terreurstaat Israehell, die al 75 jaar een volk afslacht. en een onschuldige bevolking. En het Westen doet lekker mee. Dit is geen "conflict", dit is geen "oorlog", dit is een etnische zuivering. Mandela en Tutu zei dat het apartheidsregime erger is dan in Zuid-Afrika... en zei hebben deze massamoorden zelf niet meer meegemaakt.
Ik deel jouw analyse niet en wij gaan het hier niet over eens worden.

Israël doet voldoende fout, bijvoorbeeld de nederzettingen op de Westbank, maar het is in mijn ogen onjuist om zo eenzijdig de schuld bij Israël neer te leggen of te spreken van etnische zuivering.

Ik hoop op een snel staakt het vuren en alle gijzelaars terug.

Jammer genoeg gaat het niet tussen Hamas en Israehell. Het gaat tussen de terreurstaat Israehell, die al 75 jaar een volk afslacht. en een onschuldige bevolking. En het Westen doet lekker mee. Dit is geen "conflict", dit is geen "oorlog", dit is een etnische zuivering. Mandela en Tutu zei dat het apartheidsregime erger is dan in Zuid-Afrika... en zei hebben deze massamoorden zelf niet meer meegemaakt.
Mee eens.

Israël doet voldoende fout, bijvoorbeeld de nederzettingen op de Westbank, maar het is in mijn ogen onjuist om zo eenzijdig de schuld bij Israël neer te leggen of te spreken van etnische zuivering.

Ik en velen delen jou analyse niet. Jij maakt je druk om 60 Israëliërs, ipv om 10 duizenden Palestijnen. Daar zie ik jou zogenaamde vredelievendheid niet in.
De fout van een paar Hamas strijders verhalen op een heel volk, en denken dat je goed doet, is nu eenmaal heel fout.
Het doet mij vooral denken aan nazi praktijken.

Eeeeehhh....weet jij uberhaupt wat er sinds 1948 gebeurt daar?

Weet jij dat Israelische burgers wapens dragen op de Westelijke Jordaanoever, wanneer deze burgers een Palestijn doodschieten en dan zeggen dat ze zich bedreigd voelden, ze niet worden opgepakt?
Wist je dat Gaza binnengevallen is door een compleet moordlustig leger en dat Israelische soldaten in meerdere ziekenhuizen vrouwen verkracht hebben, zelfs zwangere vrouwen??

Hebben we niks over gehoord in het nieuws......maar toen IS mensen onthoofdde lieten ze ons de meest vreselijke beelden zien.....

Ik kon het niet laten om niet te reageren maar had er eigenlijk helemaal geen behoefte aan. Ik heb me met deze "kwestie" jaren beziggehouden en er is hier maar één schuldig. het "vrije Westen" en daaraan gekoppeld het zogenaamde vredelievende "Israel"..... als ik alleen al die vlag met die ster zie lopen de rillingen me over de rug en dat heeft niks te maken met antisemitisme, want daar moet je tegenwoordig ook nog voor oppassen dat je daar van beschuldigd wordt.

Als er een moslim in Nederland doodgestoken wordt door een Nederlandse boer terwijl deze boer schreeuwt dat ie alle moslims wil vermoorden......dan is er een moslim vermoord door een "verwarde man"
Als er een jood in Nederland doodgestoken wordt door een Nederlandse boer terwijl deze boer schreeuwt dat ie alle joden wil vermoorden....dan is er meteen overal voorpaginagroot sprake van antisemitisme en jodenhaat en dan is deze jood door een terrorist vermoord in een aanslag.

Zoek de verschillen!

We zijn in Europa en in het Westen massaal geprogrammeerd om moslims te zien als terroristen, slecht, gevaarlijk, donker en duister.......is toch bizar??

Rusland en Oekraine, ooooooohhhh wat erg van Rusland, laten we massaal Rusland boycotten in alles. Laten we al ons geld en al onze wapens aan Zelensky geven.......dan gaan we hier in NL wel bezuinigen en de burgers weer op kosten jagen.
Israel.............oeh nee sorry sorry Israel, jij bent zielig, jij mag alles, sorry Israel kom maar huil maar niet........terwijl je Palestijnse dorpen platbulldozert en daar joodse nederzettingen op bouwt......OVERAL WAAR JE MAAR WILT!.....

Ik zeg Free Palestina en daarmee wordt meer gezegd dan alleen Free Palestina, deze "leus" staat symbool voor elke zionistische onderdrukking, waarom heeft de VS zoveel legerkampen in het Midden-Oosten??Om de vrede te handhaven???

Israel bombardeert er op los, in Syrie, Gaza, Libanon maar niemand zegt hier iets over??? Hamas schiet rakketten en meteen staat het nieuws er vol van?

@Mentat dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld maar......SCHEI TOCH UIT!

Ik zal nog reageren op persoonlijke reacties maar voor de rest probeer ik me geheel stil te houden in dit idiote verhaal dat "kwestie" genoemd wordt.....

FreePalestina en BoycottIsrael.

En door....

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven