XXL Nutrition

Israël & Joodse Diaspora

en dat Israelische soldaten in meerdere ziekenhuizen vrouwen verkracht hebben, zelfs zwangere vrouwen??
Deze pak ik er toch even uit.

Het enige wat ik hiervan gehoord heb is dat een vrouw dit had beweerenop Al Jazeera en later volgens Al Jazeera is gebleken dat dit niet klopt.

Wat ik zelf een goed gesprek vond, o.dst het ook laat zien hoe er door alles en iedereen langd elkaar heen gesproken wordt.

Laatst bewerkt:
"timesofisrael" lijkt me een vrij zionistische site die sowieso de bewering in twijfel trekt.

Weet je, de ene bron zegt "waar" de zelfde bron zegt een week later "niet waar".

Net zoals de baby die door een Hamasstrijder werd onthoofd, bleek ook niet zo te zijn.

Feit blijft: Palestina is bezet door een zionistische staat.

Voor de rest wens ik voor iedereen waar ook ter wereld, vrede en genoeg eten en drinken.
Of je nou een Palestijnse Jood, een Israelische Moslim, een Jordaanse Atheist of wat dan ook bent.

In elke oorlog zijn kinderen en moeders het grote slachtoffer, zij moeten namaelijk hun vaders en broers en zonen missen die omkomen in de strijd.

Of je nu Palestijns bent of niet, Israelisch, Irakees, Afghaans, Perzisch, Duits, Spaans, Mexciaans, etc etc etc
Welke kleur je ook hebt, wit, bruin, geel, rood, zwart, blauw, groen of paars met gele stippen boeit mij niet.

Peace is toch het allerbeste en samen lekker trainen en eten, punt.

Ja want waarom zou je berichtgeving proberen te weerleggen als het niet waar is inderdaad. Die kut joden ook altijd.
Dit hoor je mij niet zeggen.
Joden zijn net zo goed slachtoffer van het zionisme.

Maar wat mij vooral steekt is dat het Israelische systeem overal mee weg lijkt te komen.
Daarnaast ga ik niet in herhaling vallen.

Ik wil ook niet meer in dit topic aanwezig zijn en mijn mening blijven geven, is een eindeloos verhaal met eindeloos veel slachtoffers....aan beide kanten helaas.

Ik wil ook geen discussie voeren hierover, geen zin en behoefte.
Verder is het ook niet mijn intentie om iemand hier voor zijn of haar hoofd te stoten met uitspraken die ik doe.

Rest mij niets minder dan u allen een zeer mooie dag te wensen, ik zal dit topic verlaten om hier (wellicht) niet meer terug te keren.....

• Topic Starter Topic Starter
Bombardementen gemeld in Rafah
Het Israëlische leger heeft maandagavond bombardementen uitgevoerd uit op het oosten van de stad Rafah, meldt persbureau AFP. Eerder had Hamas aangekondigd in te stemmen met een voorstel tot een staakt-het-vuren.

"De aanvallen houden al ongeveer dertig minuten aan", zei een correspondent van het Franse persbureau rond 21 uur Belgische tijd.

Het Israëlisch leger bevestigt in een kort statement dat het maandagavond "gerichte aanvallen uitvoert op doelen van Hamas" in het oostelijke deel van Rafah. Verdere details zouden later nog volgen.

Het Israëlische leger had maandagavond de oproep herhaald om inwoners van de oostelijke wijken van Rafah, het laatste bolwerk van Hamas, te evacueren met het oog op een nakend "grondoffensief".
Operatie Nemisis?

Laatst bewerkt:
België wil Europees wapenembargo tegen Israël
Minister van Ontwikkelingssamenwerking Caroline Gennez (Vooruit) wil dat de Europese Unie een volledig embargo op de uitvoer van wapens naar Israël aanneemt. Ze heeft dat dinsdag gezegd op de Europese ministerraad die ze voorzat.

"Europa is een van de grootste humanitaire donoren in Palestina en Gaza, maar de beste manier om de humanitaire situatie onmiddellijk te verbeteren, is dat het geweld stopt. Het is onzinnig dat we miljoenen uitgeven aan humanitaire hulp, terwijl sommige lidstaten wapens blijven leveren aan Israël. Dat moet stoppen. Als we de extremen vrij spel geven, dan blijft de oorlog gewoon voortduren."

Ook de andere leden van de internationale gemeenschap zouden hun wapenleveringen aan Israël moeten stoppen, vindt Gennez.

Tijdens de Raad van ministers van Ontwikkelingssamenwerking vroeg Gennez ook opnieuw aandacht voor de schrijnende humanitaire situatie in de Gazastrook. "Deze raad komt op een kritiek moment. Duizenden mensen zweven op de rand van de hongerdood in het noorden van Gaza. In het zuiden lijkt de aanval op Rafah te zijn begonnen en dreigt er een bloedbad. Ondertussen kijkt Europa toe", zegt Gennez. "Het feit dat we niet met één stem kunnen spreken, verhindert ons om een effectieve rol op te nemen in het oplossen van dit conflict."

Het minste wat Europa kan doen, is ervoor zorgen dat de financiële steun aan UNRWA, de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen, volledig wordt hervat, aldus Gennez. Zo'n 32 miljoen euro aan Europese steun wordt nog tegengehouden omdat het agentschap in opspraak was geraakt door veronderstelde banden met Hamas, maar volgens de minister zijn daar geen bewijzen voor. Ze klaagt ook het oponthoud aan van de uitbetaling van de Europese ontwikkelingssteun aan de Palestijnse gebieden.
Jordan.png

Heel deze discussie is niet zo ingewikkeld. Bij de creatie van de staat Israel werden bijna 1 miljoen Palestijnen verjaagd. ISrael bleef land stelen. De NAkba was afschuwelijk. De Palestijnen organiseerden zich en er ontstond een verzet. Dat werd door het terroristische immorele westen bestempeld als terroristen. Die aantijgingen werden door de hele wereld geslikt. Maar nu niet meer omdat de wereld voor het eerst het echte gezich ziet van ISrael en de VS. Een duidelijke genocide. Mensen zoals Miko Peled, Amira Hass, Noam Chomsky en Finkelstein zeggen dit ook. Het einde van de illegale bezetting is in zicht, en misschien wel het einde van de terroristische staat Israel. Er is maar 1 rechtvaardige oplossing mogelijk: 1 seculiere, democratische staat, voor alle inwoners, en de verjaagde vluchtelingen. Gestolen land moet teruggegeven worden, en compensatie voor het leed veroorzaakt door de Israelische overheid. Dit! Niks meer, niks minder.

Ik deel jouw analyse niet en wij gaan het hier niet over eens worden.

Israël doet voldoende fout, bijvoorbeeld de nederzettingen op de Westbank, maar het is in mijn ogen onjuist om zo eenzijdig de schuld bij Israël neer te leggen of te spreken van etnische zuivering.

Ik hoop op een snel staakt het vuren en alle gijzelaars terug.
Je minimaliseert de smeerlapperij van Israel: Die nederzettingen waar je zo makkelijk over heen gaat gaat om meer dan 600 000 illegale bewoners die alles rondom hen vernietigen: vee, olijfbomen,....
Israel leidt het water weg, vernietigt hun land door de rioleringen naar hen te leiden, bombardeert elektriciteitscentrales en waterzuiveringsstations waardoor Palestijnen zonder elektriciteit en zonder zuiver water komen te zitten. Moeders maken melk voor hun baby's met vervuild water waardoor die sterven aan de meest afschuwelijke ziektes. Ziekenhuizen zonder anesthesie, zonder water, zonder elektriciteit,.... In gaza nu al meer dan 15 jaar pure horror. Tuurlijk gaat het om ethnische zuivering. Ze steken het zelf niet meer weg. Ze zeggen: "de eerste Nakba zal verbleken bij deze nakba, we moeten gaza volledig zuiveren.... " dat waren ministers die dat op de televisie zeiden. Ze hebben op 6 weken tijd meer bommen gegooid op GAza dan op twee jaar oorlog met Oekraine. Gaza is extreem klein. Ongeveer 60 000 burgers dood maar volgens experts wellicht veel meer. Meer dan 2 miljoen mensen eten vogelzaad om te overleven. Dit is etnische zuivering en genocide in zijn meest pure vorm. Wie dat ontkent sluit zijn ogen.
En als je het hebt over de gijzelaars, heb je het dan over de 15000 minderjarige Palestijnen die 's nachts uit hun bed werden ontvoerd en nog steeds zonder beschuldiging al jaren in de gevangenis zitten?

Laatst bewerkt:
summon mortal kombat GIF

Heel deze discussie is niet zo ingewikkeld. Bij de creatie van de staat Israel werden bijna 1 miljoen Palestijnen verjaagd. ISrael bleef land stelen. De NAkba was afschuwelijk. De Palestijnen organiseerden zich en er ontstond een verzet. Dat werd door het terroristische immorele westen bestempeld als terroristen. Die aantijgingen werden door de hele wereld geslikt. Maar nu niet meer omdat de wereld voor het eerst het echte gezich ziet van ISrael en de VS. Een duidelijke genocide. Mensen zoals Miko Peled, Amira Hass, Noam Chomsky en Finkelstein zeggen dit ook. Het einde van de illegale bezetting is in zicht, en misschien wel het einde van de terroristische staat Israel. Er is maar 1 rechtvaardige oplossing mogelijk: 1 seculiere, democratische staat, voor alle inwoners, en de verjaagde vluchtelingen. Gestolen land moet teruggegeven worden, en compensatie voor het leed veroorzaakt door de Israelische overheid. Dit! Niks meer, niks minder.
Mee eens.

@Arminius
De goedlachse Vlaamse reus in een wereld vol dwergen...struint door dalen en stapt over bergen.

Terug
Naar boven