Fitness Seller

Jaja, daar komt weer zo'n (bijna)16 jarige!

KuusjGaming

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hallo mensen,

Mijn eerste post op dit forum wil ik niet meteen verprutsen, maar ondanks alles gelezen te hebben resten er mij toch een paar vraagjes.

Ik hoef namelijk niet persee iets te weten over bijkomen/afvallen (de gebruikelijke vraagjes lijkt me?), want met mijn lengte (1.87M), leeftijd (15 jaren en 10 maanden) en gewicht (77KG, toch aan de redelijke kant) vind ik mezelf niet extreem dik, dun gaat met dit gewicht niet en dat wil ik ook niet.

Mijn eigenlijke vraag is, hoe kan ik sociaal verantwoord voor de dag komen? Ik heb dezelfde bouw als mijn vader, en die is stevig, en breed. Maar mijn armen zijn in de laatste 2 jaar ook aardig meegekomen zonder ook maar iets van serieuze oefening (en voor alle duidelijkheid, alle twee de armen ;) ) en nu hoor ik iedere dag wel van een paar schoolgenoten: "Boh, wat heb jij voor een kracht in de armen zeg! Hoe kan dat? Kom eens armpje drukken!" Ik win dan, ook van mensen die een aantal jaren ouder zijn dan mij.

Daar bouw je dus een "reputatie" mee op, als sterk persoon, maar ik ben er niet zo zeker van of dat wel zo is. Ik heb net eens mijn bovenarm gemeten in ontspannen toestand en dan kom ik uit op ~32CM. Ik moet eerlijk zeggen dat er niet overdreven veel vet te bekennen is rond dit deel van mijn lichaam. Hier heeft mijn buik eerder last van haha!

Buiten dat, is het verstandig om naar een sportschool te gaan? Of is er beter advies bij een iets stevigere lichaamsbouw? Ik heb heel eerlijk gezegd niet zo heel veel zin om naar de sportschool te gaan en daar wat de macho uit te hangen, dat gevoel krijg ik in ieder geval als ik mensen zie die net klaar zijn met trainen en het gebouw uitkomen als ik langs fiets.

Ik doe verder dus ook niks aan sport (fiets wel iedere dag 12 KM naar school, waarvan 6KM flink bergop, limburg :P) maar loop aardig wat kilometers in de Plus rond elke week. Niet te vergeten, heb ik een (voor jullie waarschijnlijk onbekend) Logitech G27 stuurtje welke ik elke dag wel een uur of 2 met rond dol, en je hebt hier toch echt een aardige training opzicht aan :)

TLDR

Wat wil ik weten?
Kom ik met mijn huidige gewicht/bouw goed voor de dag? Of moet ik toch echt iets aan mijn gewicht gaan doen? Wil langzaamaan ook wel eens een fatsoenlijke vriendin :P

Mocht ik willen gaan trainen, kan dit ook thuis met wat oefeningen of moet ik echt naar de sportschool?

Hallo mensen,

Mijn eerste post op dit forum wil ik niet meteen verprutsen, maar ondanks alles gelezen te hebben resten er mij toch een paar vraagjes.

Ik hoef namelijk niet persee iets te weten over bijkomen/afvallen (de gebruikelijke vraagjes lijkt me?), want met mijn lengte (1.87M), leeftijd (15 jaren en 10 maanden) en gewicht (77KG, toch aan de redelijke kant) vind ik mezelf niet extreem dik, dun gaat met dit gewicht niet en dat wil ik ook niet.

Mijn eigenlijke vraag is, hoe kan ik sociaal verantwoord voor de dag komen? Ik heb dezelfde bouw als mijn vader, en die is stevig, en breed. Maar mijn armen zijn in de laatste 2 jaar ook aardig meegekomen zonder ook maar iets van serieuze oefening (en voor alle duidelijkheid, alle twee de armen ;) ) en nu hoor ik iedere dag wel van een paar schoolgenoten: "Boh, wat heb jij voor een kracht in de armen zeg! Hoe kan dat? Kom eens armpje drukken!" Ik win dan, ook van mensen die een aantal jaren ouder zijn dan mij.

Daar bouw je dus een "reputatie" mee op, als sterk persoon, maar ik ben er niet zo zeker van of dat wel zo is. Ik heb net eens mijn bovenarm gemeten in ontspannen toestand en dan kom ik uit op ~32CM. Ik moet eerlijk zeggen dat er niet overdreven veel vet te bekennen is rond dit deel van mijn lichaam. Hier heeft mijn buik eerder last van haha!

Buiten dat, is het verstandig om naar een sportschool te gaan? Of is er beter advies bij een iets stevigere lichaamsbouw? Ik heb heel eerlijk gezegd niet zo heel veel zin om naar de sportschool te gaan en daar wat de macho uit te hangen, dat gevoel krijg ik in ieder geval als ik mensen zie die net klaar zijn met trainen en het gebouw uitkomen als ik langs fiets.

Ik doe verder dus ook niks aan sport (fiets wel iedere dag 12 KM naar school, waarvan 6KM flink bergop, limburg :P) maar loop aardig wat kilometers in de Plus rond elke week. Niet te vergeten, heb ik een (voor jullie waarschijnlijk onbekend) Logitech G27 stuurtje welke ik elke dag wel een uur of 2 met rond dol, en je hebt hier toch echt een aardige training opzicht aan :)

TLDR

Wat wil ik weten?
Kom ik met mijn huidige gewicht/bouw goed voor de dag? Of moet ik toch echt iets aan mijn gewicht gaan doen? Wil langzaamaan ook wel eens een fatsoenlijke vriendin :P

Mocht ik willen gaan trainen, kan dit ook thuis met wat oefeningen of moet ik echt naar de sportschool?
als dat de reden is dat je bb wilt doen please go.

Je bent 16 en doet niet aan sport

Nee je bent niet gruwelijk sterk en nee je hebt geen ziek fysiek, daar zul je toch echt wat jaren voor moeten trainen

• Topic Starter Topic Starter
Vond ik ook al!

Gelukkig gaan we hier serieus om met vragen en nieuwe leden.
Maar ja, veel anders had ik ook niet verwacht, hoor :)

Ik heb trouwens duidelijk en fatsoenlijk advies via PM ontvangen, aangezien mijn post-count nog geen 10 is kan ik deze persoon niet persoonlijk bedanken, maar hij vond het blijkbaar niet te moeilijk om even normaal te reageren.

Ik denk dat die kilometers die je in de plus loopt jou gains gaan brengen mits goed voedingsschema.

Ik snap jou niet.

Basicly zeg je: "Hey ik heb een brede bouw en win in armpje drukken, moet ik hiermee iets doen dan? PS: Ik wil niet gaan liften."

Jij moet weten wat je met je leven wil man, maar als je niet wil liften, waarom ga je dan op een bodybuilding forum?

Ik heb heel eerlijk gezegd niet zo heel veel zin om naar de sportschool te gaan en daar wat de macho uit te hangen, dat gevoel krijg ik in ieder geval als ik mensen zie die net klaar zijn met trainen en het gebouw uitkomen als ik langs fiets.

Je typt dit en dan verwacht je een advies van die zelfde mensen?
:headbang:

Ik hoef namelijk niet persee iets te weten over bijkomen/afvallen (de gebruikelijke vraagjes lijkt me?)
Jupp.
hoe kan ik sociaal verantwoord voor de dag komen?
Normaal door blij met jezelf en je lichaam te zijn. Ben je bijvoorbeeld niet blij met je lichaam dan kun je er aan werken.
is het verstandig om naar een sportschool te gaan? Of is er beter advies bij een iets stevigere lichaamsbouw?
Het is natuurlijk goed voor je om naar een sportschool te gaan, maar of het verstandig is.. dat moet jezelf uitvogelen ga anders eens naar een sportschool en vraag om een proefweek.
Ik heb heel eerlijk gezegd niet zo heel veel zin om naar de sportschool te gaan en daar wat de macho uit te hangen, dat gevoel krijg ik in ieder geval als ik mensen zie die net klaar zijn met trainen en het gebouw uitkomen als ik langs fiets.
Die mensen zijn vaak lekker opgepompt en hebben een lekkere training gehad is wat anders dan de macho uithangen (natuurlijk heb je er macho's tussen zitten).
Niet te vergeten, heb ik een (voor jullie waarschijnlijk onbekend) Logitech G27 stuurtje welke ik elke dag wel een uur of 2 met rond dol, en je hebt hier toch echt een aardige training opzicht aan :)
Aan een stuur trekken is wat anders dan echt trainen.
Kom ik met mijn huidige gewicht/bouw goed voor de dag? Of moet ik toch echt iets aan mijn gewicht gaan doen?
Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet maar dat is meer iets wat je voor jezelf bepaald. Ben je tevreden met jezelf? Of zou je aan je lichaam willen bouwen..
Bij een sportschool heb je wel veel keus kwa gewichten, apparaten enz. kun je mooi op je eigen niveau beginnen en doorgaan.

Ah, 15. De leeftijd waarop kracht nog werd gemeten met het winnen van armpjedrukken tegen mensen die ouder zijn dan jezelf. Goeie tijd.

En tikkertje kus :)

Terug
Naar boven