Ik had een AMD HD 7870 uit 2012 voor gaming. Paar weken terug verkocht voor 100 euro. Ik had in de tussentijd tijdelijk een oude HD 6450 voor gewone desktoptaken (verrassend runde hij sc2 op low nog prima). Baal er alleen van dat mijn 2e monitor (19'', vga only) niet aangesloten kan worden d.m.v. een (goedkope) adapter. Mijn 3 jaar oude 23'' LG is op zich prima, maar ik kan eigenlijk niet meer zonder 2e scherm haha.. Dus straks maar ff de Dell Ultrasharp U2414H bestellen denk ik. IPS scherm, maar met lage input lag schijnt, dus prima voor gaming en 'maar' 210 euro. Ik was eerder van plan de Dell Ultrasharp U2713HM (2560x1440 scherm, kan de R9 290 prima aan) te bestellen. Ik zit dus een beetje in te twijfelen, maar neig voorlopig toch naar de 24'' voor gaming en misschien ooit een 2560x1440 scherm als ze iets in prijs zakken. Kan ook altijd nog een 3e 24'' scherm toevoegen mocht ik daar ooit de behoefte aan hebben.
Ik twijfelde ook nog erg of ik naar Nvidia moest overstappen, maar ik vond die toch een beetje te prijzig voor wat je krijgt (de GTX 780 is ongeveer 100 euro duurder vergeleken met mijn nieuwe kaart, maar ongeveer dezelfde prestaties). Net ff een benchmark mee gedaan in Valley op extreme, 8xmsaa op 1080p, gewoon netjes 56,1 fps gemiddeld. Voorlopig ben ik in ieder geval een tevreden mens