XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

grappig ik heb de zelfde cpu x4 640
en kort geleden een sapphire 280x erbij gehaald.
volgens mij bottlenecked die cpu best wel..
Behoorlijk. Goedkope I3 presteert nog beter. Toentertijd gehaald omdat er op de door ''quadcore'' stond. Quadcore klonk wel bruut :o

verder wel lekker lage tdp, als ik in de toekomst een nieuwe koop gaat deze in de media center ivm laag stroomverbruik.
mijne loopt verder ook op 3.8 ghz stabiel scheelt al een hoop haha.

Jammer alleen dat m'n cpu een dikke bottleneck is. Gpu begint ook al wat oud te worden. Heb een gtx 580 lightning draaien met een athlon II x4 640 geoverclocked van 3.0 ghz naar 3.8. Heb wel een mobo met een 1150 socket liggen, I5 cpu's zijn alleen wel pittig prijzig. Misschien wel tijd om er eentje te halen.
Als je niet per se hoeft te overclocken dan is bijvoorbeeld een Intel Core i5 4440 een redelijk goedkope (nieuwe) optie, of proberen een goedkope Ivy Bridge/Haswell processor te scoren. Maar goed, blijft redelijk wat geld wat je uiteindelijk kwijt bent. Met een R9 280x/HD 7970 speel je bijna alle games vloeiend op hoge setting op 1080p. Schijnt dus zoals in het artikel dat ik postte staat, dat AMD waarschijnlijk vernieuwde versies van de R9 280 reeks wil lanceren, waarschijnlijk zullen die wat zuiniger zijn. Dus met een beetje geluk gaat de huidige 280 reeks dalen in prijs zoals de 7970. Met mid-segment gpu's (GTX 750ti/760/R9 270x) kom je ook al een heel eind qua prestaties, maar het blijft een beetje zoeken naar de 'sweet spot' voor jouw gebruiksdoeleinden en je max. budget.
24" maar? :( Zonde man!

Ik zit nu aan 2e 27" en in het begin lijkt het gigantisch, maar uiteindelijk valt het echt wel mee. Ik vond de 24" gewoon nog klein staan toen ik er voor stond in de winkel :eek:

Wel mooie GPU aankoop!

Nou ja, echt zonde is het niet denk ik, hangt ook wel enigszins van je persoonlijke voorkeur af denk ik. Het is wel een kwaliteitsscherm maar voor de rest natuurlijk niet speciaal of zo. Natuurlijk had ik liever een 27'' gekocht, maar ik vond het toch een beetje teveel geld om ineens uit te geven voor gpu en beeldscherm (zou dan op +/- 820 euro uitkomen). Indien ik een 27'' versie zou kopen, zou ik per se eentje met 2560x1440 als resolutie willen hebben, omdat ik 1920x1080 (kost de helft vergeleken met dat andere paneel) niet relaxt vind op 27'' qua pixeldichtheid en dat op 60cm van het scherm. Er zijn wel een paar Koreaanse merken die je via via kan importeren, maar dat vind ik teveel gedoe met garantie en extra importkosten etc. En de andere reden was dat ik geen ruimte heb op mijn bureau voor 27'' en 23'' naast elkaar :o 23'' en 24'' gaat waarschijnlijk nog net aan passen, zo niet moet ik mijn pc case op een aparte tafel plaatsen waarschijnlijk :( Ik zal later wel ff een foto maken van mijn setup als het bezorgd is. Heb jij 27'' 1920x1080 of 2560x1440?

Ik heb lang nagedacht, zat ook te twijfelen om een 21:9 scherm te halen. Alleen de ondersteuning in de games die ik speel is slecht, bijvoorbeeld Starcraft wordt alleen tot 1920x1080 ondersteund omdat je bij grotere resoluties voordeel kan hebben ten opzichte van de concurrentie zeg maar. Ik heb ook nog gekeken naar gaming monitors van BENQ en Asus (120-144 Hz), maar aangezien ik geen shooters speel was dat ook niet de premium price waard. De nieuwe Asus ROG Swift heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt als gamer (27'', 2560x1440, 144 Hz, G-Sync), maar die is 750 euro wat ik toch een beetje te gek vind. Dat is op dit moment het enige scherm op de markt met die specs, dus het zal nog wel een paar jaar duren voordat zoiets de standaard wordt. Ik zat stiekem ook een beetje te kijken naar een 4K scherm, maar dat is het op dit moment (ondanks de flinke prijsdaling) nog niet waard, zeker als je dan ook nog eens extra veel gpu power nodig hebt om een beetje te kunnen gamen. Ik wacht nog wel een paar generaties tot 4K wat verfijnder is.

Je vergelijkt ook ips met tn panelen (die 144hz gaming schermen etc). Heb een oudere dell ultrasharp (u2311h, een van eerste 'betaalbare' ips schermen), en is een verademing tov TN samsung, en al helemaal tegen een crappy laptop paneeltje.

In mijn nieuwe laptop (Toshiba z30 a 152) heb ik nu fullHD mat ips scherm op 13", is wel leuk :D

Als je niet per se hoeft te overclocken dan is bijvoorbeeld een Intel Core i5 4440 een redelijk goedkope (nieuwe) optie, of proberen een goedkope Ivy Bridge/Haswell processor te scoren. Maar goed, blijft redelijk wat geld wat je uiteindelijk kwijt bent. Met een R9 280x/HD 7970 speel je bijna alle games vloeiend op hoge setting op 1080p. Schijnt dus zoals in het artikel dat ik postte staat, dat AMD waarschijnlijk vernieuwde versies van de R9 280 reeks wil lanceren, waarschijnlijk zullen die wat zuiniger zijn. Dus met een beetje geluk gaat de huidige 280 reeks dalen in prijs zoals de 7970. Met mid-segment gpu's (GTX 750ti/760/R9 270x) kom je ook al een heel eind qua prestaties, maar het blijft een beetje zoeken naar de 'sweet spot' voor
Zal er nog even moeten wachten. Vriendin is hier in haar vakantie en die poept helaas geen processors uit :roflol:
De 580 presteert nog wel okay, kan hem ook wat overclocken. Het is vooral de cpu die een hele dikke bottleneck vormt, vooral bij cpu-bound games als rome 2 total war. Heb die game sinds de release niet fatsoenlijk kunnen spelen. Evenals coh 2.

Wekelijkse dosis swek is weer gearriveerd.

so5soj.jpg

Zal er nog even moeten wachten. Vriendin is hier in haar vakantie en die poept helaas geen processors uit :roflol:
De 580 presteert nog wel okay, kan hem ook wat overclocken. Het is vooral de cpu die een hele dikke bottleneck vormt, vooral bij cpu-bound games als rome 2 total war. Heb die game sinds de release niet fatsoenlijk kunnen spelen. Evenals coh 2.

Wat leuk om te lezen dat je nog in love bent!

Kon em niet laten staan voor €17,- :p was onmogelijk

Patta's waren ook maar €35,-

Suweet dat deal

chicaco bulls, orlando magic :D, nba jam 2 op de snes daar doet me dit aan denken.

Tjoefoe zalando lounge, zijn van die korte maar echt zwaar chille aanbiedingen tot 70%. Moest deze schoenen gewoon hebben, zo cheap. Dat feel. Zag ze in Gent ook gewoon nog voor €75,- staan.

Damn koopverslaving en klote h**ren sales op al die webshops... :mad:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

634628-7078_5?$more_brand$&cropN=0.02,0,0.jpg

219361-0080_5?$more_brand$&cropN=0.02,0,0.jpg

220766-0527_5?$more_brand$&cropN=0.02,0,0.jpg

219376-0029_1?$nelly_392x523$&cropN=0.02,0,0.jpg

Welgeteld alles bij elkaar € 61,- :engel:

nice, waar heb je ze gekocht?

Euhm... Nelly/Members.com & V&D