MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Wat ga je er mee doen buiten tv kijken?
Gamen?
Streamen?
Smart TV?
Voorkeur aan een merk? Wil je een merk niet?
backlight?

Wat ga je er mee doen buiten tv kijken?
Gamen?
Streamen?
Smart TV?
Voorkeur aan een merk? Wil je een merk niet?
backlight?
Thanks
Ik kijk enkel tv, films en series, wel Smart TV ivm netflix bijv en YT oid.

Voorkeur aan merk zit ik niet gebonden, maar zal wel snel voor een beter aangeschreven merk gaan persoonlijk.

Kizer Aileon

ZGRV54U.jpg

Is zoiets nog legaal bij je te dragen in het openbaar? Lijkt mij wek handig om een soort 'herenmesje' op zak te hebben.

Absoluut! de wet rond zakmessen is zelfs redelijk soepel in Nederland.

Alleen flindermessen, automatische messen, valmessen en messen van 26CM+ (totale lengte) zijn verboden om bij je te dragen.
Maar 26CM is echt enorm voor een zakmes, mijn grootste was 24cm en die heb ik verkocht omdat ik hem te groot vond.

Zou zeker een zakmes dragen als je het leuk vind, komt altijd van pas.
Kan je best wat aanraders geven als je dat wilt.

zelfs dit mes was nog legaal om je een idee te geven.
alleen dus verkocht.

lLYKeyp.jpg

was wel rammooi ding als ik hem zo weer terug zie #kleinbeetjespijt

u zeker een zakmes dragen als je het leuk vind, komt altijd van pas.
Kan je best wat aanraders geven als je dat wilt
Ja het hoeft ook niet groot. Moet ook niet te zwaar zijn. Het moet in een broekzak of jaszak passen. En een beveiliging, dat die niet terug kan klappen.

Zijn zeker mooie messen. Tips zijn altijd welkom.

Ja het hoeft ook niet groot. Moet ook niet te zwaar zijn. Het moet in een broekzak of jaszak passen. En een beveiliging, dat die niet terug kan klappen.

budget?

dit is het kleine broertje van de foto hierboven
de ZT 0450.

zero-tolerance-zt0450-02.jpg

degelijk, enorm goed staalsoort, niet te groot, (8.2cm lemmet, 18cm totaal) een van de beste merken die er is, weegt ook maar 85 gram.
maar wel 180 euro ofzo.

Laatst bewerkt:
Heb een jaar terug weleens gekeken en kwam toen o.a. spyderco en kershaw tegen. Boker ook maar die waren over de €200. Ik weet niet zo goed wat het budget is, laat ik zeggen onder de €100. Of wat zou een mooi bedrag zijn voor iemand die een degelijk mes wilt, goede kwaliteit en scherp lemmet.

of als je meer richting echt een ''herenmesje'' wilt kan je naar zoiets kijken.

lionsteel-opera-LI-8800-UL-d1.jpg

lionsteel opera.

goed staal(iets minder dan hierboven, maar alsnog goed.
7.5 cm lemmet.
67 gram
niet een mes waar je mensen mee bang maakt
ook cheaper, 80 euro ofzo.

alleen deze heeft een backlock, een slot wat alleen met 2 handen te openen en sluiten is.
echte herenmesjes hebben ook geen pocket clip.

Heb zelf een Boker Urban trapper Petite (de flipper).
Heerlijk klein en licht (ingeklapt), en toch een goede praktische lemetlengte.

(niet mijn foto)
29601983523_bceebc958d_z.jpg

Heb een jaar terug weleens gekeken en kwam toen o.a. spyderco en kershaw tegen. Ik weet niet zo goed wat het budget is, laat ik zeggen onder de €100. Of wat zou een mooi bedrag zijn voor iemand die een degelijk mes wilt, goede kwaliteit en scherp lemmet.

spyderco is ook goed, absoluut.
kershaw is iets meer budget en vaak iets meer gericht op uiterlijk, minder op kwaliteit.
ZT, het merk van die van 180 die ik postte is het dure sustermerk van Kershaw, die maken echt goeie kwaliteit.

Heb zelf een Boker Urban trapper Petite (de flipper).
Heerlijk klein en licht (ingeklapt), en toch een goede praktische lemetlengte.

(niet mijn foto)
29601983523_bceebc958d_z.jpg

ook echt een goed voorbeeld van een mooi klein en ligt EDC mes waar je niemand mee bang maakt.

heb me wel laten vertellen dat hij niet zo stevig is omdat hij zo enorm weinig weegt.

edit: kijg deze massdrop net in de mail.

ook een leuk mes.

Boker Kwaiken Wooden Mirror - Massdrop Exclusive

reken wel 30% extra aan import belastingen.

moet je wel waarschuwen, don't get yourself in too deep.

vorig jaar had ik 1 mes.

nu dit plus 1 die morgen binnen komt en 2 in de kast.

xxvtjsz.jpg

Bedankt voor de input mannen.
@vsral mooi mes, ook binnen budget.
@basmca mooie tips, die lionsteel opera is zeker kanshebber.

Haha ja mooie collectie heb je. Kan idd verleidelijk zijn om te verzamelen. Mooie multitools ook. Ik heb een leatherman, voor onderweg tijdens fietsen bijvoorbeeld.
Die van Massdrop is ook zeker mooi, maar ik beperk voor nu even tot NL shops.

Tellend vanaf onder naar boven vind ik qua design, nummer 4,5 en 7 het meest in het oog springen. Niks ten nadele van de andere messen, ze hebben elk zo een eigen aantrekkingskracht.

@vsral mooi mes, ook binnen budget.
@basmca mooie tips, die lionsteel opera is zeker kanshebber.

Haha ja mooie collectie heb je. Kan idd verleidelijk zijn om te verzamelen. Mooie multitools ook. Ik heb een leatherman, voor onderweg tijdens fietsen bijvoorbeeld.
Die van Massdrop is ook zeker mooi, maar ik beperk voor nu even tot NL shops.

leatherman GOAT.
heeft mij nu 2x gered van meerdere kilometers lopen op de fiets.
heb altijd of de leatherman of de VIC mutitool in mijn rugtas naast de mes(sen) in mijn broekzak(en).

mocht je iets op het oog hebben stuur me ff een berichtje, NL shops willen je nog wel eens naaien.
keek vorige week naar een mooi mes, 220$ via US shop, 430 euro!! via de grooste NL shop.

Terug
Naar boven