Fitness Seller

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

$_86.jpg

Oh en deze gekocht deze week

vans_sk8_mid_checkerboard_6.jpg

Leuk. Is iets wat ik binnen een jaartje ook wil kopen. Mijn 50 inch plasma is geen smart tv en dat lijkt me wel leuk. 4 k wordt de norm dus...
Heb nu de sprong gemaakt van 37" naar 65" dus zal wel een verschil zijn. Nieuw huis en zit nu een stuk verder van de tv. De 37" is nu echt toch te klein, met gamen kan ik soms bepaalde delen niet goed zien. Was me dus nog niet om de 4k te doen, weinig content op die resolutie volgens mij. Wel staat Sony bekend de beste upscaling, zal toch een tijdje 1080p hierop moeten bekijken.

Leuk. Is iets wat ik binnen een jaartje ook wil kopen. Mijn 50 inch plasma is geen smart tv en dat lijkt me wel leuk. 4 k wordt de norm dus...

Hier een beetje hetzelfde. Ik heb een 50 inch panasonic plasma die nog goed is en aardig wat heeft gekost, maar wil naar een 65 inch 4k oled van LG. Alleen vind ik die nu nog iets te duur en mijn huidige scherm nog niet geheel afgeschreven. 2e hands krijg je er geen f**k meer voor helaas.

Heb nu de sprong gemaakt van 37" naar 65" dus zal wel een verschil zijn. Nieuw huis en zit nu een stuk verder van de tv. De 37" is nu echt toch te klein, met gamen kan ik soms bepaalde delen niet goed zien. Was me dus nog niet om de 4k te doen, weinig content op die resolutie volgens mij. Wel staat Sony bekend de beste upscaling, zal toch een tijdje 1080p hierop moeten bekijken.
Bij ons is dat wel een probleem want heel veel zenders zenden nog uit in SD. Stel je voor. Animal planet en zo, dat is echt niet te bekijken.Waren, want recent zijn ze overgeschakeld naar HD. Maar er zijn nog een aantal zenders die in SD uitzenden.

Ik heb nu een LG plasmatelevisie met EXTREEM mooi beeld. Ze is ongeveer 6 jaar oud en nog steeds moet ze niet onderdoen voor 90 procent van de televisies in de winkel vandaag de dag. Neen,70 procent misschien.
Maar een smart tv heeft toch wel voordelen en de 50 inch, nou... die mag wel wat groter nu ik dat gewend ben . De muur waar mijn tv hangt heeft nog links 20 en rechts 20 cm dus er kan zeker nog een grotere tv.

Hier een beetje hetzelfde. Ik heb een 50 inch panasonic plasma die nog goed is en aardig wat heeft gekost, maar wil naar een 65 inch 4k oled van LG. Alleen vind ik die nu nog iets te duur en mijn huidige scherm nog niet geheel afgeschreven. 2e hands krijg je er geen f**k meer voor helaas.
Ik zou mijn oude plasma dan in m'n sportzaak hangen en terwijl ik train naar UFC kijken :)

Hoe ver zitten jullie van zulke schermen (50-60 inch)?

Wij zitten 2,8-3 meter van ons scherm en groter zou het toch niet moeten. We hebben trouwens een sony bravia 4k curved 55inch.

Wij zitten 2,8-3 meter van ons scherm en groter zou het toch niet moeten. We hebben trouwens een sony bravia 4k curved 55inch.

4,75m en het scherm hangt plat tegen een donkergrijze muur. Met Plasma geeft dat echt een gave kijkervaring. Daarnaast 5.1 surround waarvan 2 speakers op een standaard achter de bank en een goede downfiring subwoofer. Speakers van KEF en de receiver van Onkyo, die ook mooi als hdmi switch dient. receiver en tv geschakeld via HDMI-cec en kan met de tv afstandsbediening KODI op de Raspberry PI bedienen. Popcorn erbij en film kijken maar!

Wil je een 65" 4k scherm kopen dan is nu het moment. De 65XE9005 heeft zeer goede reviews gekregen en is nu extreem goed betaalbaar. Het is het model van 2017 en de nieuwe van 2018 komt nu uit. Op een aantal punten is het 2017 model zelfs beter dan het nieuwe model. De tv kost nu nog maar de helft van de prijs.
Let wel op met oled, er zitten wat nadelen aan deze techniek. Het is organische kwaliteit en dat wil zeggen dat de verschillende led kleuren een verschillende levensduur hebben. Bij aanschaf fantastisch beeld maar na verloop van tijd gaat dacht ik rood als eerste in kwaliteit achteruit.

Tevens is mijn kijkgedrag niet geschikt voor oled. Gebruik mijn tv ook voor console games en met kleine kinderen staat het beeld regelmatig op pauze. Statische felle beelden branden dan permanent in het scherm. LG heeft burn-in bij de garantie uitgesloten en dus krijg je geen nieuwe tv met burn-in. Je moet zeer voorzichtig zijn met deze schermen. Als ik alleen films zou kijken zou het geen probleem zijn. Tevens zijn de nits van oled aan de lage kant waardoor ze niet optimaal zijn voor HDR beleving.

Ik denk dat oled niet voor de toekomst is maar de microleds waar samsung nu mee bezig is wel. Helaas is die techniek nog jaren onbetaalbaar en dus overbrug ik die tijd met een FALD lcd tv.

Ik zit nu ruim 4m van de tv. Was voorheen 2,5m.

Laatst bewerkt:
Let wel op met oled, er zitten wat nadelen aan deze techniek. Het is organische kwaliteit en dat wil zeggen dat de verschillende led kleuren een verschillende levensduur hebben. Bij aanschaf fantastisch beeld maar naar verloop van tijd gaat dacht ik rood als eerste in kwaliteit achteruit.

Tevens is mijn kijkgedrag niet geschikt voor oled. Gebruik mijn tv ook voor console games en met kleine kinderen staat het beeld regelmatig op pauze. Statische felle beelden branden dan permanent in het scherm. LG heeft burn-in bij de garantie uitgesloten en dus krijg je geen nieuwe tv met burn-in. Je moet zeer voorzichtig zijn met deze schermen. Als ik alleen films zou kijken zou het geen probleem zijn. Tevens zijn de nits van oled aan de lage kant waardoor ze niet optimaal zijn voor HDR beleving.

Ik denk dat oled niet voor de toekomst is maar de microleds waar samsung nu mee bezig is wel. Helaas is die techniek nog jaren onbetaalbaar en dus overbrug ik die tijd met een FALD led tv.

Ik zit nu ruim 4m van de tv. Was voorheen 2,5m.
Ik heb een 6 jaar oude lg plasma en geen last van burn in. Dat schijnt geen probleem meer te zijn bij de plasma's van 7 jaar oud. Ouder wel.

Had ik nog niet van gehoord. Goed om te weten. Alhoewel ons gebruik anders is. Voornamelijk films en series kijken en mijn vriendin wil nog wel eens de Playstation 4 gebruiken, maar voornamelijk RPG, geen snelle spellen en ze laat hem niet op pauze staan bijv.

2 nieuwe telefoons? :dunno:

Terug
Naar boven