XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Jep ik heb ook aquaria gehad. Ik had een vision 180,later een Rio 300ltr met cichliden, gweldig:D

Kost een vermogen aan stroom toch?

Kost een vermogen aan stroom toch?

Voor een 200 liter aquarium heb je ongeveer een 100W verwarming nodig, die dan gemiddeld 50% van de tijd aan staat. Komt dus neer op 50W continu, is net zoveel als een gloeilamp. En dan heb je natuurlijk nog het licht en de pomp, komt bijelkaar op nog een keer 50W denk ik. Maar uiteindelijk wordt dat allemaal omgezet in warmte voor je woonruimte, waarmee je dus weer bespaard op je verwarmingskosten.

Valt reuze mee dus. Met de milieuhype is het denk ik trouwens een kwestie van tijd voor aquaria met dubbel glas hun intrede doen.

m'n pap heeft een nieuwe wagen gekocht, een saab 93 aero.

heeft een beetje een grijze muizen imago imo (mijn pa heeft er ook een:o)

Foto van die Saab?

Saab is helaas tegenwoordig een Ford met wat andere plaatdelen erop geschroefd. En niet de mooiste helaas.

saab is gewoon een mooie auto. iig 10x beter dan die bmw'tjes waar elke sjonnie in rijd.

Lenn mag op de achterbank.

Heb zelf net een 8800gt aangeschaft omdat ik m'n 3850 kan verkopen. Moet ik zelf enkel nog maar 50 euro betalen. :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Juwel vision 260 aquarium :D

Zitten al behoorlijk wat vissen in.

Camera wou op een of andere manier niet scherp stellen, kwam vast door het licht van het aquarium ofzo.

Je had beter een week of 3 kunnen wachten voordat je vissen ging plaatsen. Er zijn nu nog niet voldoende bacterien aanwezig die het zeer schadelijke nitriet om kunnen zetten naar nitraat. Dus de eerste weken zou ik echt je waterwaarden goed controleren en alvast beginnen met toevoegen van levende bacterien.
Aquarium ziet er wel goed uit :)

Je had beter een week of 3 kunnen wachten voordat je vissen ging plaatsen. Er zijn nu nog niet voldoende bacterien aanwezig die het zeer schadelijke nitriet om kunnen zetten naar nitraat. Dus de eerste weken zou ik echt je waterwaarden goed controleren en alvast beginnen met toevoegen van levende bacterien.
Aquarium ziet er wel goed uit :)

Drie weken is wat overdreven, één is genoeg. Je hebt ook een poeder dat je erin kan gooien om de groei van nitrificerende bacteriën te versnellen. Misschien verstandig dat alsnog te doen als je de vissen er gelijk in hebt gedaan.

Drie weken is wat overdreven, één is genoeg. Je hebt ook een poeder dat je erin kan gooien om de groei van nitrificerende bacteriën te versnellen. Misschien verstandig dat alsnog te doen als je de vissen er gelijk in hebt gedaan.

En niet teveel vissen tegelijk toevoegen, maar langzaam aan toevoegen. Voorkomt ook dat er teveel afval tegelijk ontstaat, zodat de nitrietpiek niet al te hoog wordt.

Terug
Naar boven