XXL Nutrition

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Films gekocht afgelopen Zaterdag;

Disturbia
1408
Resident Evil Ground Zero
Resident Evil Apocalypse
Resident Evil Extinction
Spongebob The Movie ( :D )
Bert Visscher Collectie ( 6 Shows )
That 70's Show Seizoen 2
That 70's Show Seizoen 3
That 70's Show Seizoen 4
iRobot

Heb ik weer wat te doen deze week :D

153795213_o.jpg

Had al een 35-70 mm F3.5-F4.5 maar deze 28-70mm F4 is optisch van een betere kwaliteit. De 35-70mm zet ik op marktplaats en zo heb ik voor enkele tientallen euro meer een stuk beter objectief in huis.

Het is wel een prettig voordeel dat je dergelijke objectieven waarschijnlijk voor weinig geld op de kop kan tikken omdat je niet bij de 'grote twee' Nikon en Canon zit. Het bereik lijkt me ook wat prettiger vanaf 28 mm, maar echt groothoek is het niet, heb je ook nog een wijdere lens om dat op te vangen of mis je het niet? Ik kan deze lens trouwens niet op photozone.de vinden.

Het is wel een prettig voordeel dat je dergelijke objectieven waarschijnlijk voor weinig geld op de kop kan tikken omdat je niet bij de 'grote twee' Nikon en Canon zit. Het bereik lijkt me ook wat prettiger vanaf 28 mm, maar echt groothoek is het niet, heb je ook nog een wijdere lens om dat op te vangen of mis je het niet? Ik kan deze lens trouwens niet op photozone.de vinden.

Photozone is alleen handig voor het gangbare werk en zeker bij Pentax hebben ze gigantische gaten in de range van objectieven. Oudere objectieven zal je daar amper vinden. Photodo vind ik een betere site om te zoeken naar objectieven.

Groothoek heb ik al en dat objectief loopt maar tot 45mm (67,5mm in 35mm equivalent), heb nu wat meer ruimte om dit objectief nog te kunnen gebruiken in vergelijking met de 35-70mm die ik al had. Range die ik nu heb is 16-45, 28-70, 70-300. Eerste 2 in F4 over volledig bereik, laatste standaardobjectief (F4-5,6).

Pentax heb je het voordeel dat ze niet alleen of goedkope consumentenobjectieven hebben gemaakt en als aanvulling de pro-serie. Bij Canon heb je in de 28-70mm (of 28-80) range alleen consumentenobjectieven waarbij de optische kwaliteit niet beter is dan een huidige kitlens en daarboven kom je gelijk uit op vrij dure L-serie objectieven. Pentax maakt en maakte bijna altijd ook een tussenversie die optisch van hoge kwaliteit is maar waarbij wel wat bespaard wordt op bouwkwaliteit en lichtsterkte. Maar goed dat laatste vind ik van minder belang, wil die objectieven ook nog kunnen meenemen in de camerarugzak die ik heb.

Photozone is alleen handig voor het gangbare werk en zeker bij Pentax hebben ze gigantische gaten in de range van objectieven. Oudere objectieven zal je daar amper vinden. Photodo vind ik een betere site om te zoeken naar objectieven.

Groothoek heb ik al en dat objectief loopt maar tot 45mm (67,5mm in 35mm equivalent), heb nu wat meer ruimte om dit objectief nog te kunnen gebruiken in vergelijking met de 35-70mm die ik al had. Range die ik nu heb is 16-45, 28-70, 70-300. Eerste 2 in F4 over volledig bereik, laatste standaardobjectief (F4-5,6).

Pentax heb je het voordeel dat ze niet alleen of goedkope consumentenobjectieven hebben gemaakt en als aanvulling de pro-serie. Bij Canon heb je in de 28-70mm (of 28-80) range alleen consumentenobjectieven waarbij de optische kwaliteit niet beter is dan een huidige kitlens en daarboven kom je gelijk uit op vrij dure L-serie objectieven. Pentax maakt en maakte bijna altijd ook een tussenversie die optisch van hoge kwaliteit is maar waarbij wel wat bespaard wordt op bouwkwaliteit en lichtsterkte. Maar goed dat laatste vind ik van minder belang, wil die objectieven ook nog kunnen meenemen in de camerarugzak die ik heb.

De kitlenzen van Canon (18-55 IS en 55-250 IS) zijn gelukkig erg goed, voor een lage prijs. Het 28-70 bereik is op cropcamera's naar mijn smaak ook niet erg handig, dus wat voor goedkope lenzen daar in worden geleverd is voor mij niet zo belangrijk. Een echt goede lichtsterke lens is wel weer erg prijzig als je een Canon wilt, vandaar dat ik zelf een Sigma heb.

Deze heb ik geruild
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit zijn mijn nieuwee, deze zijn beter:

En deze schoenen ook nog gekocht:

Nike voetbalschoenen zitten niet lekker vind ik en flashy kleurtjes horen al helemaal niet op een groot veld, in de zaal kan het nog zijn;).

Die Nike heb ik geruild, nu heb ik dus die Adidad, draag al een paar seizoenen alleen maar Adidas, vorm past het beste bij mij. Die Oranje Nikes zijn gewoon voor op straat/school jwtz.

Vette schoenen, kerel! Is die onderste van de nieuwe collectie? Want daar wou ik ook nog 1 van hebben! :D

ow, ok. Ik had die nog niet eerder gezien :D

2x 2.5kg Whey Isolaat (Powersupplements)
5x 180 caps visolie (Powersupplements)
500gr Glutamine (XXL Nutrition)
Multivitamine (XXL Nutrition)
Shake beker (Powersupplements)
300 caps Tri Creatine Malate (Olimp - XXL Nutrition)

We kunnen weer verder voor een paar maand :D

2x 2.5kg Whey Isolaat (Powersupplements)
5x 180 caps visolie (Powersupplements)
500gr Glutamine (XXL Nutrition)
Multivitamine (XXL Nutrition)
Shake beker (Powersupplements)
300 caps Tri Creatine Malate (Olimp - XXL Nutrition)

We kunnen weer verder voor een paar maand :D

Als je nou de fotocontest had gewonnen was dat gewoon gratis:D

Maar nice hoor. Wat heeft het mogen kosten?

Ongeveer €200 in totaal (2x whey is al snel €100)

Terug
Naar boven