Natuurlijk heb ik van jailbreaken gehoord, maar daarmee vervalt ook gelijk de garantie voor zover ik bekend ben met Apple.
Mijn vriendin heeft een Iphone 3GS dus ik weet hoe het werkt, en inderdaad, de filosofie is alles simpel houden en daar ligt dan ook het succes van Apple.
Edit: Je zegt trouwens dat het om Samsung gaat, maar er lopen ook aanklachten van Apple tegen HTC en andere fabrikanten.
En precies om die reden vind ik het triest dat Apple nu zo bezig is, ze moeten realiseren dat er verschillende gebruikers bestaan. Sommige mensen zweren bij de eenvoud en het makkelijke gebruik dat Apple bied en anderen willen de mogelijkheden die Android biedt.
Natuurlijk heeft iedereen het recht om zijn patenten te beschermen, maar dit loopt de spuigaten uit.
Zelf heb ik een HTC Sensation, en persoonlijk vind ik die vele malen beter dan een Iphone. Het scherm is mooier, groter en preciezer. Verder ziet het hele besturingssysteem en de GUI er vele malen mooier uit. Het lijkt dan ook in geen velden of wegen op iOs.
En zoals ik al zei, qua uiterlijk kunnen telefoonmakers geen kant meer op aangezien alles touchscreen is.
Van alles wat is voorbij zie komen gaan de patenten over kleine technologieën in de besturingssystemen, of het uiterlijk van de hardware. En dat zijn in mijn ogen dingen die voor elke fabrikant ongeveer gelijk zijn. Niemand gaat meer een telefoon met enkel knoppen uitbrengen.
Je ziet Sony ook geen Philips/LG/Whatever aanklagen omdat hun TV's plat zijn en met een afstandbediening bediend worden?
Zoals ik al zei, patenten beschermen ok, maar dit gaat te ver en hierdoor verliest Apple in mijn ogen geloofwaardigheid. Ze gaan van trendsetter een beetje naar het type Calimero.
Edit: Je zegt trouwens dat het om Samsung gaat, maar Apple heeft ook aanklachten lopen tegen fabrikanten zoals HTC