AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Eerder stil? Hehe dat denk ik niet :D Die bmw had pas nieuwe remklauwen+remmen+schijven, remmen waren tiptop in orde! In tegenstelling tot die corsa :D kleine schijfjes voor, trommeltjes achter.
+ dat die bmw uit 2001 was en de corsa ergens uit de middeleeuwen :D

Grootte zegt idd niet alles, maar wel veel!! Vooral bij dat ongeluk, de kreukelzone had namelijk niet gewerkt aangezien de balken van de vrachtwagen ter hoogte van de motorkap was, alles was naar beneden gedrukt, het chassis verbogen, airbags uit etc. Motorkap was wel wat groter dan een doorsnee mini-auto. En vlak voor het raam kwamen die steunbalken stil te staan (de vrachtwagen dus)

Maargoed, begrijp jouw keuze wel :D Misschien over een paar jaartjes die nieuwe 5-serie ;)

Kijk, de leeftijd speelt ook een belangerijke, beslissende factor, het speelt iig net zo goed mee he..
Maar is je moeder er zonder kleer-scheuren, uit vandaan gekomen?

Kijk, de leeftijd speelt ook een belangerijke, beslissende factor, het speelt iig net zo goed mee he..
Maar is je moeder er zonder kleer-scheuren, uit vandaan gekomen?

Gelukkig wel! Alleen wat kneuzingen... heeft ze nu nog wel last van, maar niks gebroken iig.

50-->20km/h... met 20km/h ongeveer reed ze in die vrachtwagen.
Leeftijd speelt idd een rol, maar tis pure logica natuurlijk. Met een twingo een vrachtwagen in boren of met een Mercedes S-klasse uit 2007.

Maargoed genoeg geluld,have fun met je nieuwe auto :D
Heb trouwens gehoord dat die dingen als een kart op de weg liggen :D zo'n monteurtje die ik ken had er 15" cupvelgjes onder liggen met brede bandjes en verlaagd
(beetje overdreven gedoe allemaal :D ) maar hij zei dat hij rotondes met 55km/h kon nemen, wel zo grappig hehe

50-->20km/h... met 20km/h ongeveer reed ze in die vrachtwagen.
Leeftijd speelt idd een rol, maargoed tis pure logica natuurlijk. Met een twingo een vrachtwagen in boren of met een Mercedes S-klasse.

Maargoed genoeg geluld,have fun met je nieuwe auto :D

Ik weet niet precies wat je hier bedoeld..

Maar een ongeluk, waar 2 auto's tegen elkaar aan rijden en ze rijden bv beide 20km/ph, dan is men geneigd te zeggen: ' Het is een botsing van 40km/ph.. '

Maar dat is niet zo, van 20km/ph, naar stilstaand, is vergelijkbaar met een botsing van 20km/ph tegen een boom, de klap verdubbeld niet omdat de tegenpartij ook dezelfde snelheid reed..

Maar misschien bedoel het bovenstaande helemaal niet :D

THNX iig, gaat lukken! :D

Ik weet niet precies wat je hier bedoeld..

Maar een ongeluk, waar 2 auto's tegen elkaar aan rijden en ze rijden bv beide 20km/ph, dan is men geneigd te zeggen: ' Het is een botsing van 40km/ph.. '

Maar dat is niet zo, van 20km/ph, naar stilstaand, is vergelijkbaar met een botsing van 20km/ph tegen een boom, de klap verdubbeld niet omdat de tegenpartij ook dezelfde snelheid reed..

Ik bedoelde hiermee dat ze eerst 50km/h reed en toen afremde naar 20km/h en met die snelheid de vrachtwagen in boorde.

Dat tweede gedeelte ben ik niet zeker over, want als je een touw aan een boom vastmaakt en je trekt met een bepaalde kracht, en de boom blijft stilstaan, dan trekt de boom in feite met dezelfde kracht terug, maar of het zo zit met een botsing weet ik niet, denk van wel.

Maar het is dan geen botsing van 40km/h als je beide met 20km/h rijdt, dat is wel waar.

Ik bedoelde hiermee dat ze eerst 50km/h reed en toen afremde naar 20km/h en met die snelheid de vrachtwagen in boorde.

Dat tweede gedeelte ben ik niet zeker over, want als je een touw aan een boom vastmaakt en je trekt met een bepaalde kracht, en de boom blijft stilstaan, dan trekt de boom in feite met dezelfde kracht terug, maar of het zo zit met een botsing weet ik niet, denk van wel.

Maar het is dan geen botsing van 40km/h als je beide met 20km/h rijdt, dat is wel waar.

ff fysica herhalen jongens:

Object A nadert tegen 30 km/uur
Object B nader tegen 20 km/uur

--> Botsing <--

Gevolg:

Object A krijgt een klap die veel minder erg is dan Object B omdat ze hun energie aan elkaar doorgeven...

Daarom beter gas geven als je ziet dat je frontaal gaat botsen én NIET meer op tijd kunt stilstaan!

Haha, ik wil er verder geen wetenschappelijk discusie van maken in dit topic, maar ik dacht dat je dat bedoelde, van die botsing.. Nevermind :)

Conclusie: Grote auto kan/zal iets veiliger zijn, maar ik ook duurder!

--> Botsing <--

Gevolg:

Object A krijgt een klap die veel minder erg is dan Object B omdat ze hun energie aan elkaar doorgeven...

Daarom beter gas geven als je ziet dat je frontaal gaat botsen én NIET meer op tijd kunt stilstaan!

Wat een onzin, denk echt niet dat dat zomara opgaat :D
Als je in mijn ma's situatie's gas had gegeven dan zou je alleen maar verder die vrachtwagen in geboord zijn.

--> Botsing <--

Gevolg:

Klopt helemaal, maar bij gelijke snelheid, is er alleen stilstand, dus zelfde energie als tegen een boom bv..

Wat een onzin, denk echt niet dat dat zomara opgaat :D
Als je in mijn ma's situatie's gas had gegeven dan zou je alleen maar verder die vrachtwagen in geboord zijn.

gaat wel op, maar de vrachtwagen heeft meer energie in beweging door zijn grotere massa... hierbij kun je dus onmogelijk snelheid genoeg halen om meer kinetische energie dan hem te krijgen ZONDER jezelf volledig te verpletteren!

dus enkel toepassen bij botsingen met andere auto's en NIET proberen bij vrachtwagens of goederentreinen! ;)

gaat wel op, maar de vrachtwagen heeft meer energie in beweging door zijn grotere massa... hierbij kun je dus onmogelijk snelheid genoeg halen om meer kinetische energie dan hem te krijgen ZONDER jezelf volledig te verpletteren!

dus enkel toepassen bij botsingen met andere auto's en NIET proberen bij vrachtwagens of goederentreinen! ;)
Gimme evidence :D In theorie klopt het idd, maargoed in de praktijk zal het wel anders zijn.

Ontopic:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lekker stretch T-shirts voor tijdens de zomer! :banana: Size L (volgende keer XL pakken want is nét iets te kort aan mijn schouders)

Direct broekje bijgekocht ook!

Terug
Naar boven