Fitness Seller

Je mening graag

Vind je fysiek goed

Had je er meer uit kunnen halen na 5 jaar trainen, waarschijnlijk, maar dat is bijna bij alles zo.

Ikzelf was begonnen rond de 65kilo met trainen, en heb toen naturel in zo'n 7 jaar tijd 25kilo erbij getraind, en stond al die tijd best wel droog bij, stuk droger dan nu.
Ik kwam dus van nog verder dan jij.

Eerste 2jaar gaat het snel met kilos aankomen, dan langzamer tot hooguit 2 of 3 kilo in het jaar.
Heeft natuurlijk ook met genen/aanleg te maken.

En sommigen beginnen met trainen terwijl hun lichaamslengte en gewicht al 1:1 is, anderen zoals jij, en ikzelf ook, begonnen terwijl ze daar toch flink qua gewicht onderzaten.
Vind ik toch altijd net even anders, lijkt wel moeilijker dan om verder te komen met het 1:1 verhaal.

Gaat er ook om dat je lekker getraind heb in al die jaren, en je lichaam vooruit zag gaan.

Dus gewoon lekker doortrainen.

Succes

Laatst bewerkt:
Ik kwam ook van ongeveer 57kg en zit na een jaar toch echt schommelend op 75. Voor 5 jaar vind ik dit ook matig, had veel meer uitgehaald kunnen worden. Als 78kg je doel is denk ik dat dat wel haalbaar is nog voor de zomer als je ff je best doet, met uiteraard een voedingsschema en een goed trainingsschema.

Nooit dat je 18kg vvm in een jaar hebt behaald.

OT: Netjes gezien je leeftijd. Ook al had je er meer uit kunnen halen volgens sommigen. Niet iedereen heeft het streven om heel veel massa aan te zetten. Slow but steady is misschien wel net zo goed als je niet alle tijd van de wereld hebt. Ik vind het in ieder geval een goed fysiek.

Ik kan me ook niet voorstellen dat 18kilo vet vrije spiermassa in 1 jaar behaald kan zijn.
18 kilo vet is al behoorlijk knap,mlaat staan spier.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zoveel kritiek hebben op de behaalde resultaten in een bepaald tijdsduur. Volgens mij heeft TS er meer aan als je hem feedback geeft over zijn /haar fysiek in de zin van aan welke spiergroepen zouden moeten gewerkt worden.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zoveel kritiek hebben op de behaalde resultaten in een bepaald tijdsduur. Volgens mij heeft TS er meer aan als je hem feedback geeft over zijn /haar fysiek in de zin van aan welke spiergroepen zouden moeten gewerkt worden.

Omdat TS daar om vraagt, daarom waarschijnlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Elke mening is meer dan welkom, daarom heb ik de foto's hier ook gezet, omdat je zelf op de duur moeilijk nog kan inschatten of je al dan niet goed bezig bent, en dan zijn andere, onafhankelijke meningen zeer leerrijk. Je mag geen foto's posten in de veronderstelling dat iedereen het fantastisch gaat vinden, dan heeft het ook geen zin.
Eerlijk gezegd denk ik ook niet, afgaande op de voorbije 5 jaar, dat ik mijn uiteindelijke (natural) doel hoger moet stellen dan 78-80kg droog, denk niet dat meer voor mij haalbaar is. Zoals één van de vorige posters al aanhaalde maakt het ook een pak uit hoe je van nature gebouwd bent (ecto, meso, endo; beenderstructuur, spiermassa van nature): was ik begonnen op 78kg (1m78) en dezelfde gains gemaakt zat ik nu op 93kg...
Maar ik heb een zeer smalle, lichte beenderstructuur en was werkelijk héél iel toen ik begon te trainen. M'n snelle metabolisme helpt ook al niet echt; ik zit nu op ong 4000 calorieën per dag en daarmee kom ik heel langzaam bij. Gezien mijn lichaamsbouw denk ik wel dat ik er op 78kg met 10-12% vp best mooi zal bijstaan, en daar wil ik dan ook voor gaan!
Zo, even wat meer achtergrondinfo gegeven, keep the comments coming!

Goed gezegd!

Ik vind, ongeacht dat er in vijf jaar meer uit te halen valt, dit echt niet slecht hoor!

Ik zou wel wat meer aandacht besteden aan je borst en traps!

succes!

Terug
Naar boven