- Waardering
- 66
- Lengte
- 1m73
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand die pushups doet met handen op schouderbreedte? Als bodyweight te licht is, dan kun je je spotter nog een schijf op je rug laten leggen.
Allerbeste oefening voor triceps vind ik. Zelfs beter dan CGBP omdat je nog meer de nadruk kunt leggen op je triceps en dus minder op je schouders.
Bij deze oefening heb ik altijd last met mijn polsen. Weet jij misschien hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
. Heerlijke oefening vind ik.Omdat je bij skullcrushers je bovenarmen stilhoudt -> minder kans om te cheaten
Schouder extensie is ook een functie van de triceps.Omdat je bij skullcrushers je bovenarmen stilhoudt -> minder kans om te cheaten
Waarom doen mensen altijd Skullcrushers, en niet gewoon de gehele ROM; lying tricep extension (ROM tot aan achter het hoofd)
http://startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension

Dat heb ik ook altijd als ik mijn bovenarmen te veel stil houd, maar de pijn verdwijnt als ik simultaan mijn bovenarm mee beweeg. Ik dacht dat dit enkel aan mijn chronisch geblesseerde elleboog lag. Hoe komt het dat het stilhouden van de bovenarm last geeft?Men vindt het blijkbaar prettiger om (door de gefixte positie van de bovenarm) last van de ellebogen te krijgen, in plaats van een extra dimensie en effect aan de beweging toe te voegen...![]()
Dat heb ik ook altijd als ik mijn bovenarmen te veel stil houd, maar de pijn verdwijnt als ik simultaan mijn bovenarm mee beweeg. Ik dacht dat dit enkel aan mijn chronisch geblesseerde elleboog lag. Hoe komt het dat het stilhouden van de bovenarm last geeft?

Maar zo lijkt alsof je wil zeggen dat de bovenarm meebewegen nog steeds half slecht is voor het elleboog gewricht. Zijn extensions niet goed?Simpel gezegd, omdat je de kinetische energie cq 'druk' biomechanisch gezien verdeeld over 2 scharnierpunten, de elleboog EN het schoudergewricht.
Dus gedeelde smart = halve smart zeg maar![]()
Maar zo lijkt alsof je wil zeggen dat de bovenarm meebewegen nog steeds half slecht is voor het elleboog gewricht. Zijn extensions niet goed?
).Half was hier niet letterlijk bedoeld ().
Het meebewegen van de bovenarm haalt in voldoende mate de eenzijdige druk op de ellebogen weg, waardoor problemen makkelijker worden voorkomen.
Extensies zijn niet per definitie slecht, maar zoals bij wel meer zgn. 'single joint movements' zijn ze voor velen blessuregevoeliger dan bewegingen waar meerdere gewrichten simultaan meewerken zoals in de compound exercises.