AndroidHealthClinic

jouw top 3 triceps oefeningen

Kickbacks met stip op nummer 1!

Vraag me af waarom mensen kickbacks doen, als je ook bijvoorbeeld een One Arm Tricep Pushdown kan doen d.m.v. een cable.
De beweging is nagenoeg hetzelfde, alleen is de ROM 2x zo groot en veel minder mogelijkheid om te cheaten. Heb met kickbacks altijd het gevoel dat de kracht alleen uit gaat naar de laatste 30 graden om je armen gestrekt te maken.

Overhead tricep extensions
triceps pulldown rope
dipping machine

CGBP
Dips (doe ze nauwelijks want voelt slecht aan schouders)
DB extentions

Vraag me af waarom mensen kickbacks doen, als je ook bijvoorbeeld een One Arm Tricep Pushdown kan doen d.m.v. een cable.
De beweging is nagenoeg hetzelfde, alleen is de ROM 2x zo groot en veel minder mogelijkheid om te cheaten. Heb met kickbacks altijd het gevoel dat de kracht alleen uit gaat naar de laatste 30 graden om je armen gestrekt te maken.

Vertrekken vanaf je borst en je elleboog niet zo hoog mogelijk houden maar iets lager. Voel al een contractie van zodra ik m'n arm naar achter beweeg.

Close Grip
Bankdips
Dumbbell Kickback

1. Close grip BP
2. Overhead DB extension (1DB, twee armen tegelijk)
3. Rope pulldown

CGBP
Skullcrusher
Triceps dips (geen bench dips dus)

Mijn favoriete oefeningen om te doen, achterlijk dikke pomp en bruut gewicht wat ik hiermee weg zet.

Weighted bench dips
CGBP
V-bar pushdowns

JM press

JM press!!!!

Lijkt erg op French press (volgens mij)..maar is heerlijk. Veel mensen hebben wel moeite met de techniek (polsen etc).. daarom doe ik ze in de smith machine

Close grip bench
Tate press
dips

Close grip bench press
V bar pushdown
Tricep dips

Voelt allemaal lekker aan, gekke pomp en skullcrushers etc voelen niet goed aan m`n elleboog.

CGBP
Skullcrushers
V-bar push down

close grip bench (met chains)
jm press
boardpress / pin press / dead press

• Decline Close Grip Bench Press
  • Dippen
  • Decline Extension

CGBP
French press
standing press

JM press!!!!

Lijkt erg op French press (volgens mij)..maar is heerlijk. Veel mensen hebben wel moeite met de techniek (polsen etc).. daarom doe ik ze in de smith machine

Verschil tussen de JM press en de french press is de positie van de bovenarm. Bij de JMP hou je de elleboge hoog etrwijl je ze bij de FP juist langs je lichaam laat zakken.

Ik sleur&pleur even uit een ouder post van mij

French press Andere(latere) benaming is trouwens California press
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je laat vanuit armen gestrekt de stang richting keel zakken. Hierdoor moeten de bovenarmen ook zakken, maar zakken niet zo diep als bij smaldrukken (op de fotos komen ze al dieper dan ik ze oit gekregen heb)

Als je dat dan verglijk met de uitleg van Blakely over ""zijn" press http://www.powerliftingwatch.com/node/5175

Skulls supersetten met single arm overhead db extension.
Daarna rust en daarns afmaken met single arm pushdown met cable.

Terug
Naar boven