AndroidHealthClinic

JOVD wil einde aan verplicht vrij met kerst

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
Er moet een einde komen aan het verplicht vrij zijn voor de meeste mensen met kerst, vindt de JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD.

Verplicht vrij met kerst is volgens de jonge liberalen "totaal achterhaald".

"Werknemers kunnen veel beter samen met hun baas overleggen of zij willen werken met kerst", vindt JOVD-voorzitter Tom Leijte.

"Waarom bepalen vakbond en overheid wanneer iemand per se thuis moet zitten? Nederlanders zijn verstandig genoeg om zelf te bepalen wanneer zij willen werken en wanneer zij feest willen vieren", aldus Leijte
De JOVD pleit ervoor om het aan werknemers zelf te laten wanneer ze de verplichte vrije dagen willen opnemen.

http://www.nu.nl/politiek/3961704/jovd-wil-einde-verplicht-vrij-met-kerst.html

Vindt men dit hier prima of hecht men toch aan de vrije dag tweedaagse die kerst vaak met zich meebrengt ?

Ja prima, en dan wel verplicht vrij met het suikerfeest :)

Zolang je de vrije dagen behoudt zie ik geen probleem :)

Het is natuurlijk voordeliger als je er vrije dagen voor moet gebruiken ;) Als dat de bedoeling dan is.

Dat was de bedoeling van de vakbonden toen ook. Niet dat het verplicht is, maar dat je niet moet werken zonder aan die vrije dagen te zitten.

Welk overleg? Als het bedrijf open blijft op 1e kerstdag dan heeft de baas gewoon het laatste woord als hij wil dat je werkt en jij vrij wil.

verkapte krijg allemaal de t*ring niemand krijgt meer vrij buig maar voorover uitspraak

Precies, in de praktijk wil 75% vrij terwijl het bedrijf met een minimale bezetting 50% van het personeel nodig heeft met als resultaat dat je dikke kans hebt dat je gewoon moet komen opdagen.
Zeker in de horeca kan gewoon weer iedereen van het personeel verschijnen.

Doet me denken aan de tijd dat ik vakken vulde bij de albert heijn. Moest je verplicht rode en zwarte nette kerstige kleding aan en terwijl het hartstikke druk was de hele tijd mensen helpen spul te vinden omdat ze van die luxe spullen normaal nooit kopen en dus niet weten te staan, waardoor je niet aan je normale vulwerk toekwam dat wel af moest. Was de kutste dag van het jaar. :roflol:

En dan zegt die woordvoerder van de AH gisteren op het journaal dat medewerkers het juist leuk vinden....oh ja, maar die mochten niet geïnterviewd worden :rolleyes:

Met feestdagen is het loon vaak 200%. Mij boeit het nooit zoveel of je nou tijdens kerst of een dag later viert.

Met feestdagen is het loon vaak 200%. Mij boeit het nooit zoveel of je nou tijdens kerst of een dag later viert.

Zodra het een werkdag wordt komen ze aan met het argument dat het nu gewoon een normale werkdag is en extra toeslag 'totaal achterhaald' is, net als op de koopzondagen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

zijn ze daar weer met die neoliberale nonsens, we weten ondertussen allemaal waar dat "werknemers bepalen toch zelf" op uit zal draaien.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Welk overleg? Als het bedrijf open blijft op 1e kerstdag dan heeft de baas gewoon het laatste woord als hij wil dat je werkt en jij vrij wil.

dit dus

Zodra het een werkdag wordt komen ze aan met het argument dat het nu gewoon een normale werkdag is en extra toeslag 'totaal achterhaald' is, net als op de koopzondagen.

Krijgt dat supermarktvolk op koopzondag of zaterdag geen toeslagen?

Zondag is een toeslag verplicht dacht ik? Zaterdag niet.

Heel gauw dan maar op het immateriële wereld erfgoed zetten. Dan blijven ze er in tenminste met hun tengels van af.

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag is het volgende; worden die dagen zoals kerst en pinkster en hemelvaart nu van je atv-dagen afgetrokken of horen die daar bovenop te komen? anders krijg ik volgens mij veel te weinig atv-dagen.

Liberale gekkies :o
Hebben ze niks beters om zich mee bezig te houden?

En dan zegt die woordvoerder van de AH gisteren op het journaal dat medewerkers het juist leuk vinden....oh ja, maar die mochten niet geïnterviewd worden :rolleyes:
Moest hier ook om lachen, werken op kerst leuk vinden... :o enige reden dat het leuk is, is de extra toeslag..

---------- Toegevoegd om 11:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------

Zondag is een toeslag verplicht dacht ik? Zaterdag niet.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwe.../ben-ik-verplicht-om-op-zondag-te-werken.html

nope

dus de kersttradities mogen we wel veranderen maar het racistische sinterklaas feest niet

Terug
Naar boven