MuscleMeat

juiste manier lat pull

nice clipje, maar moet je die echt zo langzaam uitvoeren dan?

volgens mij bedoelt hij niet dat je de oefening echt zo langzaam moet doen, dat heb ik hem in ieder geval niet horen zeggen.. ik denk dat ie het in het filmpje zo doet om het wat duidelijker te laten zien..

Ik laat hem meestal tot mijn borst zakken en mijn borst aantikken, maar dit is dus niet nodig?

Simpel. Je gaat aan een pull-up rek hangen en trekt je dan op. Simpel.

;)

• Topic Starter Topic Starter
het is een voorbeeld filmpje daarom voert hij ze zo langzaam uit lijkt mij

Simpel. Je gaat aan een pull-up rek hangen en trekt je dan op. Simpel.

;)

Idd. Nothing beats good old (weighted) pullups.No cheating possible.

Vind latt pulls eerlijk gezegd vrij overbodig als rugoefening. Ik zie sommigen weleens aan de stang trekken en hun rug hollen alsof ze het aan het limbo dansen zijn. haha

No cheating possible.[/quote]

Vind je?

Ik zie sommigen weleens aan de stang trekken en hun rug hollen alsof ze het aan het limbo dansen zijn. haha

Wel eens er aan gedacht dat je op die manier van de pull down een effectievere oefening maakt die naast de lats ook het gebied rondom de schouder bladen bij de beweging betrekt?

Jawel, maar wat als met name je doel is een betere ontwikkeling van je lats (vooral onderaan)? Met een overdreven holling van een rug bij de latpull zal je imo de lats relatief minder aanspreken (vooral onderzijde) dan een pull up.

Edit: de keuze en vorm voor het uitvoeren van een lattpull is dus vooral afhankelijk van je gestelde doel?!

moet vandaag me rug trainen dus zal het is doen zoals de man
op het filmpje hem doet is kijken hoe dat is pak de stang normaal
namelijk niet zo vast

Ik denk dat hij de onderste vezelbanen bedoeld. De de origo is bij de lats erg lang waardoor je accent kan verplaatsen verglijkbaar met boven/onderkant borst.

Als je naar de insertie kijkt dan zie je dat deze gekruist is. Net als bij de borst hechten de lagere banen hoger aan de bovenarm en de hogere banen lager

Dit betekend dat een beweging van je arm die meer op adductie gericht is meer de onderste banen accentueert en een beweging die richting horizontale abductie benaderd de bovenste banen.

Let wel, accentueert. Je kan niet 1 deel isoleren

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

? ? ?

Zou betekenen dat je als j'm anders doet teveel met je armen probeert te doen.

? ? ?

Zou betekenen dat je als j'm anders doet teveel met je armen probeert te doen.

Wel ik merk dat ik meer gewicht aankan als ik behind the neck pulldowns doe. En als ik ze voorwaarts doe ga ik gaan trekken met men romp of hoe moet ik het zeggen, buikspieren hevig opspannen. Vraag mij af wat ik eventueel verkeerd doe en of het uitmaakt of je ze voorwaarts of achterwaarts doet, blijkbaar wel uiteraard zoals op het filmpje gezegd wordt.

Mijn mening, doe ze gewoon allemaal. Voor, achter, wijd, smal, rechte stang, bull horn, enz.

Beste manier om voledige rugontwikkeling te bereiken.

Ik denk dat hij de onderste vezelbanen bedoeld. De de origo is bij de lats erg lang waardoor je accent kan verplaatsen verglijkbaar met boven/onderkant borst.

Als je naar de insertie kijkt dan zie je dat deze gekruist is. Net als bij de borst hechten de lagere banen hoger aan de bovenarm en de hogere banen lager

Dit betekend dat een beweging van je arm die meer op adductie gericht is meer de onderste banen accentueert en een beweging die richting horizontale adductie benaderd de bovenste banen.

Let wel, accentueert. Je kan niet 1 deel isoleren

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit bedoelde ik dus. Wist alleen geen van de anatomische termen te benoemen :D

Moest eigenlijk horizontale abductie zijn (veranderd)

horizontale abductie is een andere benaming voor horizontale extensie, het naar achter brengen van de armen in het horizontale vlak (hor. adductie is naar voren in het hor. vlak)

Terug
Naar boven